Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
1.třída
Dcerka začala ve škole sčítat a odčítat do 3. Nastal problém. Když jí řeknu máš 3 tužky a jednu tě vezmu kolik máš. Tak samozřejmě ví. Ale jakmile má přečíst příklad 3-2. Tak je schopná to sečíst nebo říct 2. Musí si to na něčem ukázat. Jsem z toho nešťastná. Vždyť za chvíli budou počítat do deseti a když toto jí dělá problém. První dcera to pochopila hned a já teď nevím, jak jí pomoci. Mám ji nechat ať si to stále ukazuje? Ale co pak ve škole. Děkuji za rady.
Odpovedela bych uplne presne,jako brmbulka!! Skola zacala nedavno…
moje neter ma 20 a bez prstu ani ranu..a ja pouzivam kalkulacku porad..asi jsem byla diskalkulik..ikdyz drive se tomu tak nerikalo..to jen na okraj..nesrovnavat..treba zrovna matika nebude dcerky konicek…vsechno chce cas…:-)
Dobrý den, hlavně nesrovnávejte své dvě děti:))))))…každé je jiné…..děti si v 1.třídě běžně ukazují, používají počítadla a na prstech se to toleruje do té doby dokud jim stačí prsty:)….věřte, že je to pro ně hrozně abstraktní…..plus a minus zaměňují i mnohem starší děti. Dejte jí čas….vždyť chodí do školy teprve měsíc:)))
a opravdu ještě jednou…nesrovnávat…nikdy s nikým…..jste přece ráda, že máte doma malou žabku, žádnou kopii někoho:)
PS: Měla jsem kdysi paní ředitelku ZŠ, která na prstech počítala ještě ve 40..dokonce k tomu používala i prsty na nohách…… a při písemném sčítání si na prstech počítám já stále:)))))jistota je jistota