Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Počítání
Dobrý den, dcera jde v září do školy. Myslíte, že je normální, že stále neumí ukázat na prstech počet? Já jí řeknu ukaž mě šest prstů to ještě ukáže, ale jakmile řeknu ukaž sedm, osm…. tak neví a počítá to zase od jedné. A to už jí to učím docela dlouho. Mám obavy, zda nemá nějakou poruchu. Nebo je to ještě normální? Děkuji
Nedělejte z komára veblouda.Nejhorší je děti porovnávat. Přeci jsme všichni individuální.To porovnávání jí může psychicky i ublížit. Hlavně jí neříkejte, že její sestřička už to uměla a že ona by měla také. Do školy jde od toho, aby se to tam naučila. Trénování je dobrá věc, ale doporučuji si přečíst nějakou literaturu, kde se píše co by dítě mělo adekvátně ke svému věku umět. Kdyby neuměla barvy bylo by to horší. Chápete ten rozdíl? Nepřehánějte to. Moje dcera, když šla o první třídy, tak neuměla číst a to už jí bylo téměř 7 let. Od všech jsem okolo slyšela – To ta naše (náš) to už uměl, když šla do první třídy…. dcera se naučila ve škole číst naprosto bez problémů od toho tam chodí. Proč bych jí k tomu měla nutit. Prostě dozrála. Problém by byl, kdyby měla logopedické problémy jako u nich ve třídě ještě mnohé děti mají. A ještě jedna rada naší paní učitelky. Když jsme mluvily o tom, že dcera má horší matematickou představivost, tak mi dala jednu radu. Děti se velmi to dobře naučí na penězích, takže jsme si hrály doma na prodavačky a naučila se to hrou. Učitelka konstatovala, že jsme udělaly velký pokrok. Takže hlavně nespěchejte. Děti musí dozrát a uvidíte, jak rychle doslova skokem se některé věci naučí. je úplně klidně možné, že při nástupu do školy to umět nebude, ale za 14 dní už bude s vědomostmi mnohem dále.
Měli jsem doma podobnou pomůcku, jak píše Petra. Lístečky s počtem teček, domečku, kytiček a ona k sobě přiřazovala kde je počet stejný bez počítání 1,2,3….
Šárka
Janyse, taky bych se tím neznepokojovala 🙂 Starší dcerka má na začátku první třídy v žákovské 1* za „vidění počtu do 5“ a co se pamatuju, tak i to nejdřív trénovali.
Ostatně myslím, že vidět ten počet přes šestku nezvládne ani spousta dospělých. Jasně, na prstech už si to pamatujeme (ale to je podle mě díky tomu, že už umíme sčítata a odčítat, takže víme, že 7=5+2, 8=5+3 atd. a máme to zautomatizované). Ale zkus to s tečkami – udělej si lístečky na kterých bude 7-10 teček (neuspořádaných), poznáš na první pohled, kde je který počet? Myslím bez počítání? No a pro děti je to stejné s prsty…
A jinak – kdybys měla chuť ještě poklábosit o těch našich skoroškolácích, tak tě zvu do diskuze Prvňáčci 2012/2013.
Každé dítě je jiné, já bych byla v klidu.
Naše dcerka jde takév září do první třídy, šest jí bude v létě a zase nerozliší ve slově poslední hlásku. Počáteční ano, ale poslední říká celou slabiku. Zase na druhou stranu umí sčítat i odčítat už asi rok a to se naučila sama od sebe.
Tak třeba bude lepší v matematice a vy zase v něčem jiném 🙂
No mě to přijde právě divné, protože druhá dcera tohle všechno zvládla než šla do školy. A v září dcerka jde do školy a přijde mě divné, že pak by jí to najednou mělo jít. Já jí to doma ukazuju pořád dokola a jsme pořád u 6 a pak musí počítat od jedné znovu. Děkuji za uklidnění.
Je to naprosto normální:)Děti v tomto věku dokážou postřehnout okem počet 5….když ukáže šest je hodně šikovná:)….