Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Časté chyby v opisech
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na dceru. Chodí do druhé třídy a když přepisují nějaký text, dělá tam hrozně moc chyb. Ve slově klidně i dvě.
Je jedno, jestli je to opis z tabule nebo z učebnice, chyby dělá i v úkolech doma, kdy má klid a čas. A i když jsem ji nechala si něco napsat nanečisto, nemělo to žádný efekt. Udělala pak zas jiné chyby.
Zvláštní mi přijde, že když píše diktát, tak to má bez chyb. Je to pro mě hodně výrazný rozdíl, v diktátech ani chybička (občas zapomenutá třeba čárka nad písmenem) a v přepisu jich je jak máku.
Jde mi hlavně o to, jak jí s tím můžu pomoct? Jestli mám stát nad ní a sledovat každé písmeno? nebo jestli je něco, co jí samotné můžu poradit?
Chápu, že je to k vzteku, když napíše větu a má v tom tolik chyb. A pak napíše opravu a zase.
Chyby to jsou různé, ať už třeba, že má napsané „dřevjené“, nebo často i vynechaná písmenka (ale přitom, když mi to hláskuje, tak to slyší dobře) nebo přehozená, např. srtánka (místo stránka).
Paní učitelka říkala, že tam možná nějaká porucha bude, ale že by to zatím nechala bez vyšetření a kdyžtak ji pošle později. Děkuji za váš názor a příp. za nějaké tipy jak na to. Markéta
Děkuji všem moc za odpovědi.
Já jsem si říkala, že když je to právě jen toto, tak do té poradny nějak spěchat nebudu. Že se to třeba ještě srovná samo. Tak děkuji za váš názor a zvážím, jestli jít raději hned.
Ano, Marinado, přesně ten pocit mám taky. Vždycky byly pro všechny těžké diktáty, tak mě to asi z toho důvodu zarazilo, že ten opis mi přijde lehčí (když můžou vše opsat).
oprava: „chtěla“ 🙂
Makinea, jen bych Tě cgtěla uklidnit – dcera chodí do 3.třídy a od 2.třídy paní učitelka kroutí nad dětma hlavou, že diktáty mají výborné, ale opisy tragické…Je to zajímavé. Dcera patří k nejlepším ze třídy a včera v úkolu nasekala 5 chyb (opíše třeba „mě“, ale v knize je „mně“ atd.). Vynechané chytáky měla všechny dobře 🙂
Co já si pamatuju, tak za nás býval největší strašák diktát. Je to zajímavé, jak se to mění…
Dobrý den,
u Vaší dcery se jedná s největší pravděpodobností o oslabené zrakové vnímání. Bezchybné psaní diktátů a hláskování slov je naopak důsledkem sluchového vnímání, které má Vaše dcera dobře rozvinuté.
Doporučila bych Vám pracovní listy autorky Jiřiny Bednářové Zrakové vnímání, optická diferenciace díl 1, které jsou zaměřeny na rozvoj zrakového vnímání u dětí s těmito obtížemi. Na tyto pracovní listy navazují další pracovní listy s názvem Zrakové rozlišování. Obě publikace je možné zakoupit v DYS-centru Praha o.s. prostřednictvím internetového obchodu http://www.eshop-rychle.cz/dyscentrum.
Rozhodně bych Vám doporučila co nejdříve navštívit pedagogicko psychologickou poradnu, kde Vaši dceru vyšetří a následně poradí, jak postupovat dále. Doporučí Vám také vhodné postupy pro školní i domácí práci.
Vyšetření v poradně bych neodkládala. Můžete poradnu navštívit i bez doporučení školy. Čím dříve , tím lépe.Mám i takovou zkušenost ze své praxe, že se díky vyšetřením přišlo na vážný zdravotní problém a tím byla počínající epilepsie- vteřinové výpadky vědomí. Dítě bylo a dnes jako dospělá ( již matkou) léčeno a díky bohu nemoc nepřerostla v klasickou formu epilepsie s těžkými záchvaty.
Mám jednu zásadu – vše , co se mi nezdá , za tím jdu.Jděte také , pomůžete svému dítěti a uspíšíte nápravu výuk. obtíží.
učitelka 1.-5.roč., 55let