Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Daňová evidence
Dobrý den, Radko! Jsem na začátku své živnosti a trochu tápu 😮
Principielně daňovou evidenci chápu, ale nevím, jak začít. Vím, že na začátku je inventura skladu, ke kterému v tuto chvíli nemám doklad o nabytí. Zboží jsem nakoupila v lednu, ale fakturu jsem vyhodila, je tedy inventurní soupis faktický začátek, první výdajový doklad? Nebo inventuře musí předcházet „mimořádný vklad“ v hodnotě inventovaného zboží?
Pak se Vás chci ještě zeptat na pokladní knihu. Pokud tomu dobře rozumím, pak všechny platby, které proběhnou hotově mezi zákazníkem a mnou jsou platby přes pokladnu, nikoli přes účet a v daňové evidenci, kterou povedu v Excelu tedy figurovat nebudou? Nebo se to všechno do excelové tabulky zapisuje a naopak se nevede pokladna a nerozlišuje se původ peněz (účet/ pokladna?).
Děkuji Vám za Vaši odpověď.
Zuzka
Radko, co je to tedy inventura na začátku účtování?
Radko, co je to tedy inventura na začátku účtování?
Radko, co je to tedy inventura na začátku účtování?
pokud není doklad, nejde zaevidovat do výdajů. „pokladna“ se vést nemusí. jen prostě daňové výdaje a příjmy. potom na konci úpravy o odpisy hmotného či nehmotného majetku,rozdíly v iínventarizaci a další uzávěrkové operace.