Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
1.třída
Dobrý den, mam šestiletou dceru, která začala navštěvovovat 1.třídu. Již od dětsví byla hyperaktivní, je levák a má vadu řeči, navštěvujemo logopedii již od 3.let.Přesto ji bez jakývkoliv problému vzali do školy v šesti letech 4 měsících. Záři probíhalo běžně, spousta novinech a zajimavostí a v říjnu dcera začala ráno poplakávat, že do školy nechce a vymlouvala se na bolení bříška.Neustále chtěla doprovod až do třídy, i když je velice samostatná.Na třídních schůzkách mi p.učitelka sdělila, že je dcera velmi slabá ve čtení i psaní, vše píše zrcadlově a slabiky skládá s velkými obtížemi.V matematice je dobrá, ale nerozumí zadání, když je ji to následně vysvětleno znova již chybu neudělá. Neustále se vymlouvá, že chce jít na záchod, pokáždé když má nahlas číst před třídou a děti ji napovídají, je velmi neurotická a má strach, že něco udělá špatně. Doma se mi neustále omlouvá za jakokoliv maličkost a pořád se ujištuje, zda ji mám ráda.Paní logopedka mi radí, ať ji stáhnu ze školy a dám příští rok znova, ale myslím si, že by ji to v její špatné sebedůvěře moc nepomohlo, že bude muset okolí vysvětlovat proč nechodí do školy.Objednala jsem se na psychologickou poradnu, avšak první termín je volný až za dva měsíce.Již dvakrát mi doma u psaní úkolu dostala záchvat paniky, v okamžiku kdy jsem ji opravila chybu,že to má špatně,plakala že nemúže dýchat a bije ji velmi srdce.Snažím se být trpělivá, ale potřebovala bych poradit, co stím a jak ji mám pomoct a ulehčit trápení.Děkuji Vídenská
Moje dcera měla rok odklad. Je červencová, jako miminko podstoupila několik operací mozku, ale když ji propouštěli, řekli, že je naprosto v pořádku. Takže s intelektem to nemělo co dělat.
Z tohoto důvodu navštěvujeme neurologa, který chctěl vždy komplexní vyšetření osobnosti. – intelekt, dříve mluvení, orientace – dcera je levák – a když ještě neuměla psát, zjistili ji prohozenou lateralitu. tzn. vnímá pravou hemisférou, píše levou rukou. Dříve psala zrcadlově písmena.
Snad tím, že jsem se jí věnovala od čtyř let, aby uměla číst, poznávala písmena, zpívaly jsme písně – poněvadž jsem učitelka ZUŠ, pomalu jsem si ji vypiplávala, i přesto to nestačilo, a psycholožka nám doporučila dát dceři odklad.
Zítra jdeme znovu k psycholožce. Naštěstí k jiné, protože ta první mi chtěla dceru poslat do ústavu, protože řekla, že dcera je notorický lhář, navíc inteligentní, že manipuluje s mým druhým manželem i mnou a dělá mezi námi rozbroje, a že já jsem blbá i můj tehdy ještě partner nyní manžel, a že si to neuvědomujeme. Řekla, že má ADHD s poruchou osobnosti.
Ta druhá psycholožka stanovila dceři úplně jinou poruchu – ADD bez poruchy osobnosti a bez hyperaktivity.
Já jsem se psychicky složila, protože mi ta první psycholožka vyhrožovala navíc, že mě udá na sociálce, poněvadž jsem dceru „údajně“ neukazovala biologickému otci.
To jsem tu ovšem nechtěla říct. Nyní docházíme k jiné psycholožce a zítra tam už jdu naposledy. Už na všechny kašlu. Za každou cenu chtějí dítě zaškatulkovat.
Jako učitelka hudby můžu vřele doporučit všem rodičům(jejichž děti mají prohozenou lateralitu, jsou leváci a mají ADD nebo ADHD, což zn. odborně, že pravá hemisféra mozku s levou spolu špatně komunikují)., aby jejich děti chodily do klavíru.
Hned Vám řeknu proč.
Při hře na klavír se zapojují obě dvě mozkové hemisféry, dítě se poslouchá, učí se pravidelně trénovat mozek, poněvadž pakliže se rozhodnete pro BIO-FEED BACK – který nezrazuju, ale dáte za něj nehorázné peníze a zjistíte, že to Vašemu dítěti moc nepomohlo. Vyhodíte desítky tisíc korun zbytečně.
V hudbě víte, že to má smysl, a možná Vaše dítě získá koníček.
Proč klavír?
Já sama jsem klavíristka, a moje učitelka učí moji dceru. Je vyhlášenou pedagožkou, kterou vyznamenal sám premiér, navíc dojíždí do pedagogického centra, kde se zabývají nejnovějšími vědeckými výzkumy ať už talentovaných nebo nadaných dětí, nebo právě dětmi s poruchami pozorností.
Musím říci, že dcera už žádný přístroj Bio-feedback absolutně nepotřebuje, poněvadž necelý rok chodí do klavíru, zaměstnává mozek (obě hemisféry), učí se poslouchat, a musím říct, že bez žádných léků nepotřebuje již psychologického vyšetření. Je inteligentní, ví co chce, což děti s ADHD málokdy vědí, není tak rozptýlená a znovu to tu napíšu. Na tento nástroj se uží dítě pravidelně 7 let v kuse zapojovat obě hemisféry, navíc si zlepšuje motoriku rukou, koordinaci rukou, prstů, a uplatňuje své psychologické volní vlastnosti, smysl pro rytmus aj.
Pěkné svátky.

Dobrý den, mohu vám poradit to, co bych udělala sama – EFT terapii s dcerou. Jsem přesvědčená, že když se na tom problému bude pracovat, dcerka se může všech nepříjemných pocitů ohledně čtení a psaní zbavit. Nezaručím, že se zbaví všech potíží s těmito předměty, každopádně emočně by nějaké nedostatky po terapii měla zvládat bez paniky a beze strachu. I když kdo ví. Často dojde ke zlepšení ve všech směrech. Pedagogická poradna je fajn, ale dají vám tam jen razítko, že je xxxx. Neléčí, jen potvrdí, že si to nevymýšlíte. Zvažte, jaké jsou vaše možnosti. Já s technkou EFT pracuji, ale jsem v Brně, nevím, odkud jste, ale pokud je to pro vás z ruky, určitě najdete někoho ve vaší blízkosti. Přeji vám hodně trpělivosti a odhodlání!