Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
mluvení
Dobrý den, mám syna 2 roky a 8 měsíců a moc nám nechce rozvázat jazýček. Mluví ale jen krátký slova dvouslabičná a používá stále ta stejná přidávat nová se mu nějak nechce.Mluví Máma (sklonuje mami), táta (sklonuje tati), bába, deda, kaky (neteř Kateřinka),máma Kaky (teta), táta Kaky (strejda),šaji (šalina,vlak,trolejbus), dom (dům někdy řekně pěkně dům), kam, tam,ne, pápá,bum, hele,bábo (písek, pískoviště), hají,kuk, není,slna (slon někdy řekne pěkně slon), nejde (někdy řekne nende),mám, brm brm (pěkně vysloví r)auto řekl jen párkrát stále používá brm brm,ty,jít,traji (pěkně vysloví r = traktor), já,hop,není, pim (salám), kuji (někdy řekne pěkně děkuji),auvaj,bolí,ham,balí (balíky),ky,hapu (pohádka),éé (čůrat), bobo (hovínko),haló,ty ty to je tak zhruba vše co řekne možná jsem na něco zapoměla.Zvířátka umí jen říct jak dělají. Ale hodně spojuje,skládá věty s těchto slov co zná i 8 jich spojí např.:“Máma, tati, ty(takto mluví o sobě, ale už o sobě začíná říkat já tak z 50%)jet brm brm pa šají“ „kam mama tam ne“ „mam já“(když něco má nebo chytí např.míč“ „ty ty mama (tati, kaky, tom)“ „jít Tom ham jo tati“(ptá se tati jestli může jít dát napapat našemu psovi Tonny on mu říka Tom),“haló Tom kuk“ (si hraje se psem schovává se mu),“haji ne,éé ne,hapu jo“ (spát ne,čůrat ne,pohádku ano)“ham, hají, děda, jo“(napapám se, vyspím se a přijede děda ano?“ Atd. A teď asi tak měsíc možná i více se snaží něco říct, řekne to co umí strašně rychle a co neumí a chtěl by říct ale neví jak, tak na nás kouká. Tak mu řeknu zpomal, zabrzdi, a řekni mi to znovu a pomale, tak to někdy zopakuje pomale, když mu o něco jde, ale někdy když jen něco komentuje tak jde jinam nebo řekne něco jiného. Já ho chápu co chtěl říct, tak mu řeknu: řekni nebo mi zopakuj a on mi odpoví ne nebo si jde po svým jako bych na něj nemluvila. Před spaní čteme pohádku, přes den prohlížíme, popisujeme mu obrázky, on nám řekne to co umí, ale když mu chci říct k tomu říkanku nebo jí přečíst, tak mi dá ručičku na pusu i když mu chci číst krátké pohádky co jsou u obrázku, prostě pozná když je to rytmické nebo když to čtu a to se mu nelíbí. Jen před odpoledním spaním si nechá číst. Jinak je docela živí, hodně si i vyhraje sám, všemu rozumí, někdy až moc, donese oč ho požádám, někdy třeba jen řeknu za chvíli budeme vysávat a on už jde a vytáhne vysavač a řekne „tam ne (ukáže na nos-máme odsávačku hlenů na vysavač),tam jo (a ukáže na zem):o)
Prosím poradte mi jak mu mám pomoci aby se rozpovídal či začal opakovat nebo mám zajít na logopedii? Děkuji moc za jakoukoli radu Krásný den
Dobrý den, krásně jste se rozepsala o Vašem chlapečkovi 🙂 Ale k Vašemu dotazu. Myslím si, že všechno děláte dobře, pokračujte a dala bych malému určitě ještě čas. Věk tří let je u dětí hodně přelomový a rychlý vývoj se týká často i řeči. Kolem tohoto roku se většina dětí rozmluví a kvalitativně se jejich komunikační schopnost zlepšuje. Nezapomeňte na individualitu dětí, každé dítě je jiné a rozdíly jsou i u sourozenců. Vliv má i dědičnost, částečně pohlaví a další faktory. Především bych se ale nestresovala, není skutečně proč. S logopedií bych počkala, ale pokud ji navštívíte, chybu taky neuděláte, uslyšíte názor odborníka. Ale doporučuje se věk kolem cca 4 let, především kvůli spolupráci dítěte.