Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
dyskalkulik
Prosím o radu. Syn chodí do 7 třídy a je dyslektik a dyskalkulik. Paní učitelka mi na konci šesté třídy oznámila,že ho stejně nechá příští rok propadnout. Prví pololetí jsme vzládli s doučováním, na které pravidelně chodí. To druhé je hrůza, jeden den berou novou látku a druhý hned píšou písemku, on za pět, oprava u něj neexsistuj u jedničkářů ano. Nyní přinesl druhou pětku z diktátu celých čísel. To že by bylo lepší mu to dát na papíře, aby si to přectavil si už ani neodvažuji říct.Ostatní přeměty zvládá. Syn se jí bojí a já mám strach, že ho nechá propadnout. Poraďte mi,co mám dělat.
děkuji Hokim
Mám ve třídě dyskalkulika, velmi šikovného klučinu už jsme to spolu dotáhli až do devítky. Byl to první dyskalkulik. které jsme učila a i já se musela při něm hodně učit.
Dá se to zvládnout, klidným přístupem, spoluprací s rodinou a určitě nikdy nebyl v mat. nejhorší ve třídě.
Dyskalkulik se matematice naučí, jen to nejde běžnými metodami.A známkuje se běžným způsobem- nejde o úlevu v hodnocení.ale spíše jak mu pomoci.
Co se týče znalostí- sčítání odčítání čísel není problém- zvládá bez problémů, násobení , dělení- dlouho jsme používali napsanou násobilku- zvládá dnes tyto operace celkem dobře vynásobí trojmístné číslo trojmístným, dělení je slabší je to složitější na postup- u jednodušších čísel zvládá. Pro mě je důležité, že ví jak má postupovat. Dnes v devítce to už není nální učiva- používá kalkulačku. Stále to,ale trénujem.
Dlouhojsme bojovali s pojmy menší než , větší než- pochopil,
problém je a byl se zápisem čísel podle diktátu, stále trenujem, i doma to rodiče s ním dělají stačí 5 minutek denně. Aby to slyšel. Velmi mechanicky zvládl i rovnice, nerovnice-trvalo to dlouho, ale jde to.
Chce to klid, nestresovatho, povzbudit za každý úspěch, dávat malé desetiminutovky, ale to platí pro celou třídu, lépe vžd ybude zvládat zkoušení u tabule než samostatně, ale důležité ej jak pochopil postup. Musí mít jistotu, že se mlůže zeptat, když něco nepochopil. Geometrie mám někdy pocit, že mám třídu mazalů a tak ta¨m nemá až tak problém. Jsou u něho problémy s pravolevou orientací,ale zvládl to.
Spousty věcí se musí naučit celkem mechanicky- začínáme na jednoduchých příkladech,a le když zvládne postup,pokračujem dále.
Je t skutečně šikovný kluk, už to spolu táhnem 4 rokem a pokrokyjdou vidět. Snaží se co to dá.
IUP- musí mí každé dítě , kterému byl doporučen z PPP.
A nneí to k tomu, abysme mu to ulechčili, ale pomohli.
lucie
Víte, ja se do téhle debaty prostě musím zapojit. Nikdo z nás nechce děti schovávat přeci za papíry, ale jsou to naše děti a když přeci potřebují pomoc tak my jako dospělí to máme dělat. Ne jenom rodič ale přeci i pí.uč. Nevidím důvod proč by dítě mělo být ve škole nešťastně, chodit tam nerado atd. Přesně jak Hokim napsala, co si z toho vezme dál? Vždyť tohle je stále dítě…. a když tohle prožívá tohle jak to bude pokračovat? Je to fakt těžký.. já učím děti s SPU a fakt dělám co můžu a dá to strašně práce. Ale s čistým svědomím můžu řict, že moje děti (ve třídě) jsou fakt super, tolik se snaží a pro pochvalu by snad skočily i do moře a skoro každé ráno mi řeknou, že se strašně těšily do školy (pevně věřím že mě jen neutěšujou 🙂 ),co všechno budeme dělat, co jsem si připravila a oni to rozlousknou. A mě to baví a mám radost, když vidím, jak jsou oni šťastné… Třeba teď na prázdniny jsme se loučili a bylo to jak kdybychom se neměli už nikdy vidět. Asi jsem moc nepomohla ani nijak neporadila, ale jen jsem tím chtěla říct, že to jde – funguje pochvala a tyhle všechny věci pro děti a hlavně stojí za to se snažit tohle všechno pro svoje dítě „vybojovat“. Přeji hodně štěstí!!!
Hokim,
ani já nemám potřebu schovávat dítě za nějaký papír z PPP. Moc dobře vím, že se ho v životě nikdo nebude ptát, jestli byl ve škole integrovaný nebo ne. Ale my nemáme problém s učivem, všechno pochopí, naučí se. Ale specifické vady prostě neodstraním, přestože se dřeme každý den. Bohužel také bydlíme na malém městě, takže když syn donesl z přepisu 2, měla jsem moc velkou radost. Zeptala jsem se ho, jestli byl pochválen od p. uč.. Odpověděl: „Ani ne, pověděla mi, že dvojka je pro mně moc dobrá známka“ – to je člověku docela líto. Bohužel vím, že nikdy nebude mít z ČJ jedničku a představte si vysvědčení se samými jedničkami a jednou trojkou z ČJ. A nejhorší je, když jdete na třídní schůzky a p. uč. rozděluje děti na šikovné a prostě ty druhé. Bohužel syn patří mezi ty druhé, jak ona sama říká: slabé, slaboučké, pomalé. Myslím si, že takto rozdělovat děti by se vůbec nemělo. Jsem dospělá, přesto mě takovéhle škatulkování mrzí. A teď si představte ty osmileté dětičky.
V květnu máme naplánovou kontrolu v PPP, máme sebou vzít i sešity, tak se zeptám na známkování tam. Nemůžu totiž vůbec posoudit, jak má paní učitelka známkovat. Zkuste i vy zajít do PPP a poraďte se tam s dalším postupem. My narozdíl od vás do školy chodíme rádi, těšíme se tam. Doufám, že synovi toto nadšení vydrží a nebude zrazen již na prvním stupni.
Jana
Jana dobře poznala, že bydlíme na malém městě, kde nemáme výběr školy. Kdo má doma takové dítě jistě ví jaká je to dřina, ale já to dělám sbych mu pomohla, kdo jiný mu má pomoct než rodiče.Doučování, která si platíme mu to docela jde, ve škole se rozklepe a není schopen. Paní učitelka na matematiku je totiž ředitelka. Když dostal z písemky 2, řekla to je náhoda. Neschovávám ho za papír, ale když vidíte to dítě s jakým strachem chodí do školy, je mi hrozně.
Co si pak z toho vezme do života, jen to nejhorší.
Hokim
Právě v souladu se školským zákonem vše záleží na rozhodnutí ředitele školy. V §18 školského zákona je jasně řečeno, že ředitel školy může povolit výuku podle individuálního vzdělávacího plánu. Tudíž také nemusí. Pokud to však udělá, žák se stává integrovaným. Pak je již dodržení individuálního vzděl. plánu pro paní učitelku povinné. Škola na integrovaného žáka dostává peníze navíc. Domnívám se, že tvrdý postup dotyčné paní učitelky může mít příčinu v něčem jiném (žák může být problémový i jinak – např. časté zapomínání pomůcek). Četba jakýchkoliv zákonů není mým denním chlebem, zajímavé je na nich snad jen to,jak různými způsoby je možné si je vyložit.
Verus
Mila Verus…..papír z PPP neni JEN doporucenim…..individualni plan mohou mit jen integrovani zaci….maminka chce pomoct…Jana to napsala spravne….doporuceni z PPP je zavazne a podle skolskeho zakona je ucitelka POVINNA tato doporuceni respektovat a škola je povinna ho respektovat. Ja doporucuji zajit se synem za ucitelkou a probrat moznosti treba i slovniho hodnoceni…a doucovani u ucitelky z daneho predmetu….pokud ucitelka vyslovi : stejne ho necham propadnout….je to neco co ja osobne jako ucitelka bych okamzite hlasila na skolni inspekci…..pokud se verus vyznas torku ve skolske porblematice zcela urcite vis ze na druhem stupni se muze propadnout jen jednou…na prvnim take….a dite i kdyz po opakovani rocniku ma opet za pet automaticky jde dal…tak ze pokud ma nekdo tuto SPU neni propadnuti reseni…me to pripada ze pani ucitelka proste nema chut vymyslet neco co by klukovi pomohlo….
Vážená maminko, připouštím, že neznám všechny podrobnosti, ale celé to na mě působí takto – paní učitelka musí skákat tak, jak Vy si zamáváte s papírem z PPP.Tímto způsobem svému synovi příliš nepomůžete, především v dalším životě. Je možné, že paní učitelka Vašeho syna má podobný pocit, a proto k Vám není příliš vstřícná. Zkuste to s ní probrat znovu. Navíc papír z PPP je pouze doporučením k vytvoření individuálního plánu. Škola ho nemusí akceptovat. Hodně štěstí.
Verus
Dobrý den,je mi líto, když čtu co všechno se děje s dětmi. Nevím jestli nebude moje reakce nejak prehnana, ale pani uc. by mela vaseho syna znamkovat jinak nez ostatni deti. Jestlize ma IVP a vysetreni z PPP podle ktereho skola nebo pi.uc.ma jet, to znamena ze vas syn by mel mit tedy jinou nebo kratsi praci nez ostatni deti a navic hodnocenou s pochopenim k danemu problemu (myslim tim vysledek zpravy z PPP). Je to prace pro pi.uc. navic a zadnou z nich nijak neobvinji, protoze ja sama ucim, ale tohle me dokaze rozcilit. Na vsechny tyhle veci vy a hlavne vase dite mate narok!!! Uplne jsem se do teto debaty vzila – omlouvam se 😀
Dobrý den,
po přečtení tohoto příspěvku musím reagovat. Mám podobné problémy jako Hokim. Sice má syn individuální plán (chodí do 2. třídy, ale paní učitelka známkuje úplně stejně jako ostatní děti. Bohužel některé paní učitelky sice respektují individuální učební plán, ale pouze v některých směrech. Syn má IUP na ČJ. Z PPP má doporučeny postupy mj. nepsat diktáty. Diktáty nepíše. Píše proto přepis (dle PPP je pro něj vhodnější opis), ale i přesto všechno když napíše specifické chyby je klasifikován úplně normálně. Chápu, že ho paní učitelka nemůže známkovat rozdílně od ostatních dětí, ale myslím si, že by měla dítka alespoň pochválit, pokud se jim práce podaří. Z mého pohledu např. nějakým razítkem nebo napsanou pochvalou vedle známky. Nejen syn, ale i ostatní děti ze třídy pak ztrácejí chuť do další práce. V současné době má ČJ mezi 2-3, pokud dostane na vysvědčení 3, tak se obávám, že už se nebude chtít učit vůbec. Proto Vás plně chápu, zvláště jestli máte syna v ZŠ na malém městečku, kde není možnost výběru jiné školy.
Jana
Dobrý den, ano je to tak, váš syn má vyjádření z PPP a doporučení na individální plán, ten musí učitelka respektovat a individuálně s ním pracovat. Navíc neexistuje, aby s tímto handycapem propadl.
Jestliže učitelka odmítá respektovat vyjádření PPP, obrátila bych se na vedení školy nebo o pomoc zpět do PPP.
Ahoj Hokim,
vzdyt ale jestlize tvuj syn ma potvrzenou dyslexii a dyskalkulii z ped.psy.poradny musí učitelka s ním pracovat podle individuálního plánu. Takže není možné aby ho takhle potápěla. Zkus s ní promluvit a jestli už se tak stalo a nereagovala, pak se obrať na výchovného poradce ve škole a chtěj vidět podle jakého individuálního plánu se tvůj syn učí. Dej vědět jak jste dopadli.
Zatím pa