Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Noční můra
Dobry den.Mam dceru,ktera spatne mluvi a na zaklade psychologickeho posouzeni skolni zralosti nam pani psycholozka doporucila odklad skolni dochazky o jeden rok.Mam obavy,ze dcera bude pro nastup do prvni tridy moc stara.Je narozena 6.10.2002.Minuly tyden jsme byly u zubare na prostrizeni uzdicky pod jazykem.Snazi se mluvit spravne,kazdy den cvicime na doporuceni pani logopedky,kterou navstevujeme ve skolce jednou za 14dni.Rada bych pro dceru udelala maximum,chtela jsem se zeptat na nejake pripravne kurzi pro predskolaky umistene pobliz naseho okoli.Bojim se,ze kdybych doporuceni o odkladu neuposlechla ublizim ji,ale i naopak.Pro me je to bludny kruh z ktereho neni uniku.Predem dekuji za mozne pripominky a rady!
Jarino, moje dcerka je narozená 9.10.2002. A věřte nebo ne, řešíme stejný problém. Teda – nám nebylo přímo doporučeno odložit školu ještě o jeden rok. Ale spíš počítáme s tím, že budeme v rámci školy navštěvovat pedagog.psych.poradnu, ve které působí i naše logopedka, ke které chodíme už dva roky. Snažíme se vstup do školy Kačce co nejvíce usnadnit, pokud to jde. To, že špatně mluví, ji totiž velmi tíží a to způsobuje určitou uzavřenost, často i vzdorovitost. Nevíme, co to udělá, až do školy nastoupí a bude muset sama ukázat, co v ní je, nakolik si bude důvěřovat a vybojuje si pozici v kolektivu i přes tu svou neobratnost a vadu řeči. Ale myšlenku na to, že bych ji nechala doma ještě rok, jsem zavrhla nejen já, ale i logopedka, která nám neskutečně pomáhá, tak i neuroložka a psycholožka po vyšetření. Doma s Kačkou cvičíme jak se dá, dokonce jsme absolvovaly i kineziologii na odstranění blokád mezi pravou a levou mozkovou polovinou. Předkládáme jí knihy s úkoly pro předškoláky, protože musí cvičit obratnost a jemnou motoriku a hodně jí to pomáhá. Neustále chválíme a zvyšujeme sebedůvěru. Myslím, že se dá udělat mnoho, aby dítě nemuselo zůstat doma ještě další rok, když už tak jde o rok později. A jak píše papaaja – dnes už není vadná výslovnost důvodem k odkladu, pokud je dítě neustále vedeno u logopeda, tak se bude výslovnost jen zlepšovat.
Moc držím palce, buďte důsledná a laskavá, zjistěte si co nejvíc, kontaktujte klidně i jiného logopeda na konzultaci, zavolejte si do pedag.psych.poradny ve škole a požádejte o schůzku, věřte, že všechno půjde líp a nic tím nezkazíte.
Myslím, že na kurzy je už pozdě – třeba u nás už budou jen poslední dvě hodiny (z deseti). Navíc jste nenapsala, v jakém okolí je vlastně hledáte. Kurzy se většinou jmenují Edukativně stimulační skupiny a pořádají je buď školy, školky nebo PPP.
A z jakého důvodu doporučila odklad? Jen kvůli vadné výslovnosti? To je slabý důvod…
papaaja
Dobrý den, já si také myslím,že pokud je to možné, tak by vaše dcera měla v září 2009 nastoupit do 1. třídy ZŠ. Další školní rok bude mít skoro 8 let a to je hodně, byla by v kolektivu šestiletých a sedmiletých dětí a věkový rozdíl by byl poměrně velký. Dnes mohou do školy jít i děti pětileté. Plně souhlasím s Renďákem. Bylo by dobré zhodnotit situaci v širším okruhu odborníků, navštívila bych i jiného logopeda, zašla do pedagogicko-psychologické poradny, MŠ a ZŠ a sitaci detailně probrala. S dcerou cvičte pravidelně, výsledky se jistě dostaví. Je škoda, že na zákrok nešla dříve, náprava řeči mohla být již ukončena. Někde existují tzv. logopedické třídy při běžné ZŠ, ale nevím, jak je to v místě vašeho bydliště. Situaci řešte co nejdříve.
Jestli dobře počítám, tak k zápisu měla jít teď v únoru, tak aby mohla nastoupit do školního roku 2009/2010 (to jí bude 7 let). Podle mého názoru, kdyby šla až ten další šk.rok 2010/2011, tak to jí bude 8 a to se mi taky zdá již stará na první třídu. Kdybych byla na Vašem místě, jistě bych zvažovala ještě nějakého dalšího logopeda v okolí bydliště na konzultaci, případně dětského psychologa, aby to posoudil i z jiné stránky a vaší malé to neublížilo do budoucna,třeba tím, že by se v té třídě s o dva roky mladšími dětmi opravdu cítila starší. A co ona na to? Těší se do školy?