Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Syn při psaní vynechává písmena.
Dobrý den. Mám syna ve druhé třídě,píše hezky čitelně ale vynechávání písmen je docela problém.Tak bych vás rád poprosil o radu co s tím.
je ale potreba zjistit zda je dobre vyvinuta sluchova percepce…a to asi pan Petr sam nepozna:(((….skladani je dobre….ale pokud jeho ma dysortgrafii…a vynechava halvne treba samohlasky..bude je vynechavat i pri skladani….jsou deti ktere vyhlaskuji sve jmeno…ale napisi je bez samohlasek….a kdyz jim reknete at to prectou….prectou to se samohlaskami…stejne je to s absenci diakritiky….hacku a carek….proste je nenapisou…..ale prectou je tam…proto je dobre tuto SPU vyloucit vysetrenim v PPP…
Petře, moje rada je čistě laická (také jsme to řešili a vyřešili, ale to neznamená, že je to záruka úspěchu i pro Vás), skládejte si doma slova z písmenek, podle mého názoru je základem vědomost, že slova se skládají z písmenek a pokud písmenka vynechá (nebo „vymění“), má to slovo jiný význam. Ať zkouší skládat písmenko po písmenku, při tom vyslovit písmenko, které drží v ruce, aby si spojil to, co vidí, co slyší. Pokud je hodně dětí ve třídě, učitelka nemá čas věnovat se každému dle jeho individuálních potřeb a trénováním nic nezkazíte, můžete mu jen pomoci a usnadnit mu psaní. Zkuste psát kraťouňká cvičeníčka, pár slov, jeden řádek, trénovat a trénovat pořád dokola. Můžete to trénovat třeba i večer při koupání, vy řeknete slovo a váš syn ať ho hláskuje. Chce to z vaší strany velkou dávku trpělivosti a hlavně obětovat čas. A i když budete mít pocit, že ho chcete „zaškrtit“ (míněno s něhou a láskou), věřte, že takových nás jsou tucty a vytrvejte. Přeji hodně štěstí. H.
HK
Petre….pani ucitelka tento nedostatek registruje?….nerikala nic?…ktera pisemna vynechava?…pokud mate pochybnosti zazadejte tr. ucitelku o doporuceni na navstevu v PPP…muzete tam take zajit sam a nechat syna vysterit na specificke poruchy v uceni…v tomto pripade nejspis dysortografii….ale lepsi by bylo poradit se s tridni ucitelkou