Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
nezájem se učit? (4třída)
Dobrý den, mám (za měsíc) 10letou dceru, chodí do 4třídy. Má doporučení z PPPoradny (dysgrafie, porucha vizuomotorické paměti), takže krácené diktáty, slovní hodnocení geometrie. Ale: nechce se učit! prostě nepotřebuje, prý chce propadnout, nechce se nic dozvědět. Jediný zájem je co bude k jídlu, jestli může jít ven, co dávají v tv, jestli máme to a tamto… Nechci z ní mít Einteina, vím, že nebude (já jsem premiant, manžel neměl problémy ve škole, ale neměl jedničky) jen potřebuju, aby se začala učit! co napíše, to si nepamatuje, jako by měla místo mozku balonek! myslím si, že není hloupá, že jí to docela bystře pálí, ale ona odmítá jakoukoli pomoc a i moji snahu jí nějak vysvětlit látku. Nosí trojky až pětky, poznámky za nepozornost, je prostě někde jinde. Jsem zoufalá, kdyby alespoň trošku chtěla.. ale ona prostě nechce. co mám dělat??? čím je starší, tím to je horší, že by už pubertální manýry??? děkuji za názor, Jana. (janeka@seznam.cz)
já jsem školku snášela docela good
hmmmm….tusila jsem zmenu ucitelky….nektere deti to velmi spatne snasi…..a take 3. tridu…uz do 1. tridy rodice upozornuju ze to je zlomova trida….vyjmenovana slova delaji problemy kde komu i dospelych….a pokud ma diagnostikovanou dysgrafii…je to zcela normalni…dovoluje ji pani ucitelka mit prehled pred sebou?…dulezite je aby znama vyznamy tech slov……a videla je i ve slovech pribuznych….nasobilku nesmi pocitat…ta se musi znat jak fotografie…..
taky to vypada jako prepuberta…zkousi co vydrzite…..veci do skoly si nechytsa sama od 1. tridy?…vy byste meli byt jen “ kontrolni organ“….drzim palce…..a mozna kdyz nastane konkretni sitauce ozvete se
ted by bylo asi dulezite stanovit nejaka pravidla…..odejmnout vse co ma rada…..tokio hotel a bravicka….v klidu se domluvit na podmikach za jakych to dostane zpatky…..chce to klid a duslednost
Takže postupně. odmalička byla velice zvídavá, společenská, veselá. školkou proplula naprosto bez problémů, ty nastaly až ve škole. už v předškolákách se zajímala o psaní, čtení, počítání. do 1třídy šla natěšená, má super paní učitelku. pak nastal problém, když měli suplování, učitelka na Markétku zvedla hlas, ta začala koktat (chodíme na logopedii, jediný problém¨je, že je fixovaná na učitelku a jak má jinou, začne koktat nebo není schopná dohledat slova). Učila se ráda, začalo to až vlastně vloni -vyjm.slova. naučila se to, ale neumí použít v praxi. na konci 3třídy mi tvrdila, že Třebíč je s Y protože to je jako aby. prostě scestné myšlení. Tuhle mi tvrdila, že ve slovu OBÍHÁ píše tvrdé y, jako že něco dělá… má v tom guláš, násobilku doteď počítá na prstech. není schopná se naučit základní věci, jako že 4×4 je 16, počítá to pokaždé na prstech, i když to má několikrát za sebou… nenapadne ji, že už by si to mohla zapamatovat. Jediný zájem se soustředí na Tokio Hotel, čtení Brava, (to si pamatuje texty nebo články slovo od slova!) a teď nově graffitty (nevím jak se to píše) a maluje komixy. to jí baví… Dám další příklad. zrovna se učí na zítra na přírodovědu-rostliny, stonek. čte: Stonek je nadzemní část rostliny. Zeptám se: co je stonek? a ona. minutu na mě kouká a pak: kořen? nebo co myslíš… Manžel říkal, že si že mě už musí dělat srandu, já nevím. chci jí pomoct, mezi učením děláme pauzy po 20minutách, prokládáme to doplňovačkami, někdy luštíme křížovky, hodně si povídáme o všem, a docela si i dovolím tvrdit, že až na ten problém se školou jsme fakt skvělé kamarádky. Věříme si, radíme se spolu. nebo spolu někdy jdeme do kina nebo na pohár, jen samy, jen tak. A pak se zeptám co škola, a ona neví. Ano, byla jsem tam, ale nepamatuju, co jsme brali. a úkol? to jsem si zapsala. aha, tak jsem si ho asi nezapsala… A takovýhle přístup má ke všemu. Zrovna mi říká: Stonek je nad zemí a jak se to jmenuje…. (grrrrrr!!!)
Učím jí princip chystání se do školy: všechno z tašky. po jednom brát a ptát se sama sebe: co jsme dělali naposledy? umím to alespoň v rychlosti říct? jestli ne, přečtu si to. Máme z toho ještě něco dělat doma? co všechno ještě potřebuju? … no, a denně naházenou tašku, neví co dělali. takže jdeme zase spolu všechno postupně… nevím si s tím fakt už rady 🙁
zacala ucit?…mozna ted budu torsku neprijemna…ale neni to pozde?…dite se zacina ucit svym narozenim….byla zvykla se ucit jiz tak od dvou let?…cemukoli….pokud si nekdo mysli ze systematicky se ma dite zacit ucit az ve skole je nekde chyba….kdyby mela uceni v krvi uz davno treba by tohle nenastalo…..tesila se do 1. tridy?..jak probihal vstup do skoly?…jaka byla ve skolce?…tohle vse spolu souvisi a trosku vic to rozepiste…..pricina muze byt samozrejme i jinde….ale je dulezite vedet jaka byla ve skolce atd.