Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Směsi stejnorodé - vzorky
Ahoj. Mám dotaz.
Dcera má do školy na hodinu chemie přinést vzorky směsí.
Zatím nás napadá toto:
Skupenství – kapalné – mořská voda, minerálka
– plynné – vzduch
– pevné – sklo, plast
Můžete poradit, co by ještě šlo sehnat a do školy donést?
Peťko, zajímaly by mě ty plyny – jak to nakonec děti vyřešily…. byly originální nebo ty směsi byly vesměs stejné? 🙂
Díky Pavlínko. Dcera už vše donesla a vše bylo v pořádku. 🙂
Dalším úkolem měly přinést vzorky stejnorodých směsí. To už bylo zajímavější, ale dala to dohromady. 🙂
Zaprdění pod nos by bylo trochu neslušné, ale z chemického hlediska správné, je to směs methanu, skatolu a dalších plynů. Ale doporučovala bych spíč ten balónek. Kapalné – ta minerálka je dobře, klidně může být i čaj, taky je to směs. A pevné, tam bych zkusila ten mosazný drátek, plast není špatný, podle toho, z čeho je. Někdy to nemusí být směs. Nebo třeba normální kousek pečiva, to je směs jak vyšitá. Ale i to sklo může být. To radím jako studentka chemie:-)
Pavlína
at pani ucitelce zaprdi pod nos:)
Ájíku – balonek už máme připravený, to napadlo dceru také.
A to druhé…hmmmm. To se ani neodvažuji citovat. To by byl záchvat smíchu na půl hodiny. 🙂
Tak mého geniálního muže 🙂 ještě napadlo toto – ve škole zahřát vodu – pára.
Nebo nafouknout balonek – plyn uvnitř.
A perlička nakonec – k večeři hodně fazolí a plynů bude ráno dost :)))) Ale to opravdu jen jako perlička 🙂
Peti, taky mě zajímá, jak to dopadlo 🙂
No jo, plyn…. mně by tam napadl leda tak propan-butan – chytit do lahvičky…. ale to asi ne,že? :)))
Ještě mě napadla sifonová bombička -dostanou se koupit v domácích potřebách, ale dostat ven se dá zase snad jedině do tekutiny…. Nevím 🙁
hele a dej vědět co bylo dobře,jo? dík:-))
co vzít sprej ? ale tam to bude kromě hnacího plynu i tekutina.
Holky díky.
Pevné bychom ještě věděly, ale ty plynné? Děti mají mít od každého dvě ukázky. 🙂
Díky za nápady, určitě využijeme! 🙂
– pevná – sůl, cukr,
– kapalná – líh, benzín, rozpouštědlo – ale dítěti bych dala raději vodu (možná šťávu) – aby to učitelka vzala jako „s přípravou“
– plynná – tam asi jedině vzduch – CO, CO2 asi do lahvičky nechytíte – i tak nebudou vidět :-)))
papír:-) benzín,olej
paír,pasta na zuby,šampon,mydlo…:-) doufám,že se nepletu:-)
no směs-mosazný drátek ?-nebo jakýkoliv kovový předmět je ocel-slitina železa a uhlíku,co hlavička od sirky ?,talířek-porcelán,hlína na kvítka-je směs. já nevím jak přesně je to myšleno.-))