Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Pět dní v měsíci
Ahoj a krásný den všem.
Náš malý bude mít 3 roky až v listopadu (nebo spíš už 🙁 ) a tak bude od září chodit do školky na pět dní v měsíci.
Mě by zajímal názor na to, jak mu to rozvrhnout, aby se co nejlépe adaptoval. Dávat ho tam spíš každý týden na jeden den, nebo vždy jeden celý týden v měsíci? Třeba, že by šel 1.9. a chodil týden a pak zase až 1. týden v říjnu? Nebo třeba jen v pondělí, ale každý týden?
Jde mi o to, aby si co nejlépe zvykl a taky aby mi od prosince neprotestoval, že už tam byl v pondělí a to stačí :-).
Ještě bych mohla zmínit, že bude chodit do třídy se svou starší sestrou – mají smíšené třídy, maloši s většíma – a ta tam bude každý den.
Díky za vaše názory a zkušenosti. Nika
My většinou necháváme konečné rozhodnutí na rodičích – většinou maminky volí termíny kdy jsou třeba objednané k lékaři a podobně. Ale jinak spíš doporučujeme chození v kuse. Pravda je to co píše Marta, že pak sice tři týdny nic, ale pokud chodí v kuse není jen hostem ve třídě, ale může se zapojit do činností které prolínají v rámci týdne, najde si třeba kamaráda, se kterým se během týdne lépe seznámí a pak se na sebe vzájemně těší, začne trochu vnímat a přijímat pravidla a režim dne, což je mnohem těžší pokud přijde jen jeden den, pak přestávka a další den.
Také záleží na povaze dítěte, nakolik je adaptabilní. Rozvržení pěti dní bych konzultovala s paní učitelkou, která by měla doporučit co je vhodnější i vzhledem k programu mš.
Myslím si, že nárazové chození do školky je pro každé dítě náročné. Hlavně začátky bývají krušnější a vždy se vlastně dopručuje, aby dítě docházelo do MŠ jen na určitou část dne. Kdybyste vašeho malého dala do školky hend na prvních pět dní a pak vlastně měsíc nic, tak si myslím, že by mu to moc neprospělo. Přijde mi, že když by tam šel zase až za měsíc, musel by jakoby začínat znovu.¨
Rozhodně bych byla pro to, aby šel vždy jeden den v týdnu. Ráda bych ale dodala, že vše záleží především na vašem dítěti a na jeho individuálních schopnostech a možnostech adaptovat se na prostředí školky. Velmi nápomocnou mu může být přítomnost sestry, která mu může být ve školce opěrným bodem.
Ještě bych dodala, že může dojít také k situaci, kdy se dítěti ve školce zalíbí a bude ráno tropit scény ohledně toho, že tam chce chodit každý den.
Marta
My řešili podobný problém loni – holčičky jsou taky v listopadu.
Původně jsem je chtěla do školky začít dávat od září, ale bojovaly jsme s plínkama, tak jsem to nechala až na říjen. Nastoupily tak, aby v říjnu byly jen pět dnů a pak už chodily v kuse. V listopadu už to bylo fuk, stejně jsem žádný rodičák nedostala (alikvotní část) – jiné by to bylo, kdyby měly čtyři a ne tři roky.
No a než jsem den po jejich narozeninách nastoupila do práce, tak jsem mohla holčičky vyzvedávat „po-o“ – mohly si tak lépe zvyknout (i když ranní pobrekávání skončilo až na jaře).
Pro úplnost doplním, že školné jsme platily až od toho října (v plné výši), za září nám školka nic neúčtovala…
Ale pokud (z jakéhokoliv důvodu) trváš na nástupu od září, tak bych se taky přikláněla k pěti dnům v kuse.
Dobrý den,
souhlasím s Janou, většinou je to lepší v kuse, dítě má nač navazovat, spíš si uvědomí denní režim a další věci které se mu pak budou hodit.
chmjorka
Dobrý den, já osobně bych se přikláněla k 5 dnům v kuse. I proto, že tam bude mít svou sestru. I když pokud bude školku snášet dobře, je to víceméně jedno. Se sestrou bych žádný problém neviděla. Je tam tolik dětí, že si celý den spolu nemusí vůbec hrát, pokud nebudou chtít a naopak. Sestra může ýt výborným mostem mezi domovem a novým prostředím.