Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
waldorf nebo montessori?
Dobry den, jen bych rada vedela jake nazory mate na tyto dve zcela odlisne metody, ktere lze najit v alternativnich skolkach. Letos jsem dceru prihlasili do Montessori skolky, doporucila nam to pani psycholozka, ale pochybuju, ze nas vemou. Je to jedna z mala statnich skolek a navic mame trvale bydliste jinde. Pristi rok bychom to radi zkusili znovu, ale zajimaji mne vase nazory. Ta nebo ta? Diky O.
O.
take neodsuzuji nic..pokud se neseznamim s podstatou veci….a jak rikam….kazde to skolstvi ma VYBORNE PRVKY A NAPADY…..ale jako celek…jet porad v tom mi pripadalo pri poznavani trosku nasilne a postavene na hlavu….tudiz ja osobne jsem si z kazdeho vybrala to co podle mne dite potrebuje pri svem rozvoji…a vsechno je v lidech…v tomhle pripade v ucitelich a vychovatelkach
Já neodsuzuji nic, jen prostě mám pocit že vždycky musí být někdo, kdo ten či onen směr přijme sám v sobě a dělá ho spoluprací srdce a rozumu než člověk pro kterého je to nutné zlo, plní plány jako stroj bez kouska nadhledu, lehkosti a tvořivosti. Dokáže o systému dlouze květnatě vyprávět, ale praxe je „studená“ a děti tam jsou jaksi navíc. Být matka tak hledám lidi na systém.
a na Daltonske prvky nedam dopustit
no u nas prave taky to centrum chtelo otevrit 1. a 2. tridu…mysleli si ze bude deti dost (a ja myslela taky…jsme prece jen v Brne)…ale neotevre se ani jedna trida…neni zajem…vsechny deti jdou k nam do klasicke tridy:)))…a ja jdu po trech letech zpátky do prvni:)
Já v podstatě souhlasím s tím co napsala Brmbulka. Ono všechno má své pro i proti. Ono dětem je celkem jedno jestli pracují dle toho nebo toho programu, hlavně je to musí bavit, nesmí se zanedbat individuální přístup, nesmí být přetěžované a hlavní cíl by měl být spokojené dítě. Takže mě by jako rodiče víc než krásně vypadající věty a obrázky zajímala konkrétní práce učitelky a hlavně učitelka sama o sobě. Už jsem to psala a říkala hodněkrát, ale myslím si že to platí – může být sebelepší program a učitelka která svou práci dělá bez nadšení a proti tomu stojí školka byť obyčejná nemávající obrovským transparentem a učitelka která svou práci miluje, jasně u mě vede druhá možnost.
Konkrétně jsem se setkala se systémem Montessori, nijak extra mě nenadchnul, ale tím neříkám že je to špatné. S Waldorfem nijak zvlášťní zkušenost nemám, proto ho nechci nijak hodnotit.
Osobně pracuji ve školce zařazené do sítě Daltonských škol. Nepřijde mi že bych dělala něco přelomového, jediné co máme jakoby navíc je Daltonská tabule. Hlavní myšlenky Daltona jsou samostatnost, spolupráce a svoboda (ovšem ne anarchie). Pro mne to znamená jen pojmenování pro mě samozřejmých věcí. Pracovat ve školce bez nějakého alternativního zaměření pak bych pracovala z 95% stejně. Věřím že kdyby mě sledoval znalec Montessori systému dokázal by najít jeho prvky v mé práci, totéž by se opakovalo i v jiných směrech.
Prostě je to o lidech a jejich přístupu.
Nedaleko nás je klasická ZŠ, kousek dál je Montessori škola. Drtivá většina rodičů se rozhoduje pro klasickou, ale jsou i děti které odcházejí do Montessori, vedení Montessori je ovšem tak „skvělé“ že kompletní dvě třídy – učitelky + děti požádaly od příštího roku o azyl v klasické škole, takže kompletně přejdou. Tím nechci nijak bojit proti Montessori, mohlo to být docela dobře i opačně. Jen jsem to použila jako příklad k tomu že je vše o lidech. Takže bych pátrala spíš po konkrétních zkušenostech jiných s tou či onou školkou.
a omlouvam se za chyby…ale dnes je nejaky divny tlak a ja umiram za pochodu
jsem jako ucitelka proti obema smerum pokud jsou brany komplexne….ale prvky z kazdeho se daji dobre pouzit…..pokud bych se mela rozhodnout tak radis WALDORF..protoze mame ted na nasi skole MONTESSORI centrum….a zrovna HESLO“ pomoz mi abych to zvládl sám“ je davano do praxe tak ze i deti ktere maji vyvojove poruchy a problemy musi delat vse sami a nikdo jim NESMI pomahat…ja mam ve tride integrovaneho slabozrakeho zaka…a ani tomu nesmeji deti pomahat…chodime totiz do centra na nektere hodiny….(a jeste jedna vec….neviom zda je to jen u nas…ale ucitelky jsou tam jak psi cumak)
osobne pro mne je nejlepsi obyc. statni skola a ucitel ktery si ze vseho skolstvi i alternaticvniho vezme to co mjuze pomoci diteti..at je to montessori…waldosrf….zacit spolu ci Dalton
Naše Naty chodí do Waldorfské MŠ a syn na WZŠ a je zaměřená hlavně na přirozený vývoj a pravidelný rytmus.A také na spolupráci rodina se školkou.
O Montesorri jsem jen slyšela,že se tam děti formou hry více seznamují se čtením,psaním a počítáním a prý mají heslo “ pomoz mi abych to zvládl sám“
Osobně je mi Waldorf bližší.