Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
porucha soustředěnosti
Ahoj.
Mám takovej dotaz, o tom že kluk je dyslektik a dysgrafik jsem tady psala. Navíc má poruchu soustředěnosti a to je problém na kterej se chci zeptat. Chodí do třídy kde je 26 žáků.(do téhle školy jsem ho přeřazovala v březnu). Teď na začátku školního roku mě navrhly, jestli ho nechci přeřadit do jiné školy(specialní kde je asi 12 žáků). Mají strach že to letos nezvládne. On sám do jiné školy nechce, jemu se tam líbí. Chtěla jsem se zeptat, jestli se dá naučit aby se soustředil na učení a to bez toho, aby vedle něj paní učitelka stála. Jak mám postupovat při učení doma, aby si zvykl že musí dělat to co právě má a nekoukal třeba okolo. Nevím jak se rozhodnout. Je ve třetí třídě, líbí se mu tam i s dětma si rozumí a do jiné školy nechce. Mám tomu dát čas a nebo ho mám dát jinam? Opravdu si nevím rady.
Děkuji Věra
v PPP by ti meli ukazat cviceni na poruchu soustredenosti….nebo se domluv s tridni ucitelkou aby pridelila synovi tridniho asistenta(nekoho z lepsich zaku)….s tim propadnutim to neni tak hrozne….nevychazi se z nizsich rocniku….po zazadani muzes dokoncit ZS a projit vsemi 9. tridami….dobra je taky integrace ale nevim v jakem stavu tvuj syn je….jen te uklidnim mozna tim ze se obecne vi ze treti trid a je z prvnich 5 nejnarocnejsi…nejvic uciva…atd…a jeste neco….mam ted taky spojenou tridu a kazde dite potrebuje vice casu na zvyknuti si na nove spoluzaky ucitele atd….dej mu cas….
Renca
Děkuji ti Jano za radu a určitě dám vědět jak jsme se rozhodli. Pujdem se tam spolu podívat a uvidíme.
V té specialní škole je právě dost těch romskejch dětí a toho se bojím. Měl s nimi problémy už dřív a kvuli nim mi nechtěl chodit do školy. Tady v té třídě nemaj žádné a se všema spolužákama vychází. No uvidím až se tam pujdem podívat a dám vědět.
¨Ještě jednou děkuji Věra
Jestliže že ses už tady ptala, určitě jsem ti doporučila PPP, ti budou o tvém chlapci vědět mnohem více než já, proto vše, co tady napíšu je pouze osovní názor, jak bych postupovala. S PPP bych konzultovala doporučení učitelek ze ZŠ. To, že se mu ve škole líbí je hezké, ale pokud by nestíhal a setkával se s neúspěchem za neúspěchem, věř tomu, že by se mu tam líbit postupně přestávalo a dokonce by mohlo dojít k frustraci, čemuž můžeš přeřazením zabránit. Třetí třída ještě není tak daleko, aby si nezvykl na nové prostředí. Při menším počtu dětí mají učitelky větší časový prostor na každého žáčka zvlášť (mluvím z vlastní zkušenosti, i když ne speciální školy – máme převahu romských dětí). Pokud se dostane do prostředí dětí se stejným problémem, bude zažívat pocit úspěchu častěji a může se dokonce stát, že bude nejlepší, což bys mu určitě přála.
Musím tě upozornit i na fakt, že v běžné ZŠ může i propadnout, což by mělo později vliv při volbě dalšího vzdělání (pokud vyjde z nižšího ročníku než devátého, může se poze vyučit a na výučním listu bude mít číslo, které to bude označovat – problém při zaměstnání).
Takže se znovu vracím k první větě – poradila bych se s odborníky, kteří už syna znají.
Napiš, jak jste se nakonec doma rozhodli.Přeji hodně štěstí. Jana