Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jaké knihy děti čtou?
Ahoj maminky,
letošní školní rok řešíme, jaké knihy mají děti číst. Tomášek chodí do 2.třídy a mají čtenářský deník. Každý měsíc mají přečíst 1 knihu, dle vlastního výběru a soutěží o nejlepšího čtenáře. Bohužel nemají stanovená žádná pravidla, a to ať se týká knih, které mají číst, tak bohužel ani hodnocení. Takže nakonec je stejně ohodnocena kniha s pár stránkami textu stejně, jako kniha třeba 100 stránková.
My se snažíme knihy vybírat podle věku a také podle toho, aby měla nějaký děj, který pak bude schopen Tomášek převyprávět. Čte knihy “našeho“ dětství i novodobé knihy.
Jak je to u Vás? Jaké knihy čtou Vaše děti? Vybíráte dětem knihy Vy, nebo mají nějaké doporučení, jaké knihy číst? Třeba u kamarádky ve škole mají na každý měsíc určeno téma, kterého se má alespoň částečně kniha týkat. (např. zvířecí hrdina, pohádka apod.)
Děkuji
Kyller
Syn je také druhák. Ve škole mají “motivační systém“, že si zapisují do karty čtenáře, kolik minut určitý den četli. Zaokrouhleno na desítky. Syn mi tvrdí, že se tam zapisuje jen hlasité čtení, nikdy si nevzpomenu se někoho zeptat. Tak zapisujeme jen hlasité, i když on si čte hodně i pro sebe potichu.
Pomáhám mu vybírat knížku na to hlasité čtení, kdy se snažíme, aby ji přečetl celou, zatím se to daří. Jinak si čte pro sebe i časopisy, teď má nejradši Staré řecké báje ve formě komiksu a tak různě.
Miluje nade vše knihy: Pušíci a Myšákov – od každé je víc dílů, jsou jednoduché a legrační, ale na Pušíky musí dospělý brát s humorem 🙂 Jinak sestře také občas předčítá.
http://www.grada.cz/pusici-jsou-tady_7537/kniha/katalog/
http://www.martinus.cz/edice/vita-vas-mysakov/Teď nevím, jestli sem můžu ty odkazy vkládat… Kdyžtak se omlouvám.
(Citováno od zbynula z 13.2.2016 13:41)Jé, to vypadá dobře. Děkuji za tip. 🙂
U nás je motivační program taky, soutěž o nejlepšího čtenáře. Akorát to nemá stanovená pravidla, takže teď třeba holčička četla Disney knížky o 24 stránkách, kdy na stránce je pár vět a většina obrázek. A dostala za každou takovou knížku 1 samolepku stejně, jako jiní třeba za 90str. – z čehož bylo 80 stran plných textu. 🙁 A to je spíš demotivační, mi přijde.
(Citováno od Kyller z 13.2.2016 18:46)
Tak to není domyšlené…. U nás se mi to docela líbí. Mají kartu, kam zapisují datum a počet minut, kolik četli. Za každých 100 minut jednička. Snad z druháků ještě nikdo nepodvádí. Zatím dvakrát měli list, kam vyplnili stručně něco o přečtené knize, pak to měli na nástěnce, takže asi spíš jako inspirace pro spoužáky.
Ještě celá rodina milujeme toto:
http://www.grada.cz/dopadeni-pirata-hromburace_6370/kniha/katalog/
Má další dva díly a jsou to opravdu milé knížky.
(Citováno od zbynula z 13.2.2016 20:19)To taky vypadá pěkně. 🙂 A hned vím, co pořídit, aby ho to bavilo a pak o tom dokázal i napsat pár vět do čtenářského deníku a převyprávět obsah před třídou. Děkuji moc. 🙂
(Citováno od Kyller z 13.2.2016 21:27)
Vůbec není zač:-) Pušíci a Myšákov jsou stručnější, jedna knížka se dá přečíst celkem rychle. A dětem přijdou opravdu vtipné.
Syn je také druhák. Ve škole mají “motivační systém“, že si zapisují do karty čtenáře, kolik minut určitý den četli. Zaokrouhleno na desítky. Syn mi tvrdí, že se tam zapisuje jen hlasité čtení, nikdy si nevzpomenu se někoho zeptat. Tak zapisujeme jen hlasité, i když on si čte hodně i pro sebe potichu.
Pomáhám mu vybírat knížku na to hlasité čtení, kdy se snažíme, aby ji přečetl celou, zatím se to daří. Jinak si čte pro sebe i časopisy, teď má nejradši Staré řecké báje ve formě komiksu a tak různě.
Miluje nade vše knihy: Pušíci a Myšákov – od každé je víc dílů, jsou jednoduché a legrační, ale na Pušíky musí dospělý brát s humorem 🙂 Jinak sestře také občas předčítá.
http://www.grada.cz/pusici-jsou-tady_7537/kniha/katalog/
http://www.martinus.cz/edice/vita-vas-mysakov/Teď nevím, jestli sem můžu ty odkazy vkládat… Kdyžtak se omlouvám.
(Citováno od zbynula z 13.2.2016 13:41)Jé, to vypadá dobře. Děkuji za tip. 🙂
U nás je motivační program taky, soutěž o nejlepšího čtenáře. Akorát to nemá stanovená pravidla, takže teď třeba holčička četla Disney knížky o 24 stránkách, kdy na stránce je pár vět a většina obrázek. A dostala za každou takovou knížku 1 samolepku stejně, jako jiní třeba za 90str. – z čehož bylo 80 stran plných textu. 🙁 A to je spíš demotivační, mi přijde.
(Citováno od Kyller z 13.2.2016 18:46)
Tak to není domyšlené…. U nás se mi to docela líbí. Mají kartu, kam zapisují datum a počet minut, kolik četli. Za každých 100 minut jednička. Snad z druháků ještě nikdo nepodvádí. Zatím dvakrát měli list, kam vyplnili stručně něco o přečtené knize, pak to měli na nástěnce, takže asi spíš jako inspirace pro spoužáky.
Ještě celá rodina milujeme toto:
http://www.grada.cz/dopadeni-pirata-hromburace_6370/kniha/katalog/
Má další dva díly a jsou to opravdu milé knížky.
(Citováno od zbynula z 13.2.2016 20:19)
To taky vypadá pěkně. 🙂 A hned vím, co pořídit, aby ho to bavilo a pak o tom dokázal i napsat pár vět do čtenářského deníku a převyprávět obsah před třídou. Děkuji moc. 🙂
Syn je také druhák. Ve škole mají “motivační systém“, že si zapisují do karty čtenáře, kolik minut určitý den četli. Zaokrouhleno na desítky. Syn mi tvrdí, že se tam zapisuje jen hlasité čtení, nikdy si nevzpomenu se někoho zeptat. Tak zapisujeme jen hlasité, i když on si čte hodně i pro sebe potichu.
Pomáhám mu vybírat knížku na to hlasité čtení, kdy se snažíme, aby ji přečetl celou, zatím se to daří. Jinak si čte pro sebe i časopisy, teď má nejradši Staré řecké báje ve formě komiksu a tak různě.
Miluje nade vše knihy: Pušíci a Myšákov – od každé je víc dílů, jsou jednoduché a legrační, ale na Pušíky musí dospělý brát s humorem 🙂 Jinak sestře také občas předčítá.
http://www.grada.cz/pusici-jsou-tady_7537/kniha/katalog/
http://www.martinus.cz/edice/vita-vas-mysakov/Teď nevím, jestli sem můžu ty odkazy vkládat… Kdyžtak se omlouvám.
(Citováno od zbynula z 13.2.2016 13:41)Jé, to vypadá dobře. Děkuji za tip. 🙂
U nás je motivační program taky, soutěž o nejlepšího čtenáře. Akorát to nemá stanovená pravidla, takže teď třeba holčička četla Disney knížky o 24 stránkách, kdy na stránce je pár vět a většina obrázek. A dostala za každou takovou knížku 1 samolepku stejně, jako jiní třeba za 90str. – z čehož bylo 80 stran plných textu. 🙁 A to je spíš demotivační, mi přijde.
(Citováno od Kyller z 13.2.2016 18:46)
Tak to není domyšlené…. U nás se mi to docela líbí. Mají kartu, kam zapisují datum a počet minut, kolik četli. Za každých 100 minut jednička. Snad z druháků ještě nikdo nepodvádí. Zatím dvakrát měli list, kam vyplnili stručně něco o přečtené knize, pak to měli na nástěnce, takže asi spíš jako inspirace pro spoužáky.
Ještě celá rodina milujeme toto:
http://www.grada.cz/dopadeni-pirata-hromburace_6370/kniha/katalog/
Má další dva díly a jsou to opravdu milé knížky.
Syn je také druhák. Ve škole mají “motivační systém“, že si zapisují do karty čtenáře, kolik minut určitý den četli. Zaokrouhleno na desítky. Syn mi tvrdí, že se tam zapisuje jen hlasité čtení, nikdy si nevzpomenu se někoho zeptat. Tak zapisujeme jen hlasité, i když on si čte hodně i pro sebe potichu.
Pomáhám mu vybírat knížku na to hlasité čtení, kdy se snažíme, aby ji přečetl celou, zatím se to daří. Jinak si čte pro sebe i časopisy, teď má nejradši Staré řecké báje ve formě komiksu a tak různě.
Miluje nade vše knihy: Pušíci a Myšákov – od každé je víc dílů, jsou jednoduché a legrační, ale na Pušíky musí dospělý brát s humorem 🙂 Jinak sestře také občas předčítá.
http://www.grada.cz/pusici-jsou-tady_7537/kniha/katalog/
http://www.martinus.cz/edice/vita-vas-mysakov/Teď nevím, jestli sem můžu ty odkazy vkládat… Kdyžtak se omlouvám.
(Citováno od zbynula z 13.2.2016 13:41)
Jé, to vypadá dobře. Děkuji za tip. 🙂
U nás je motivační program taky, soutěž o nejlepšího čtenáře. Akorát to nemá stanovená pravidla, takže teď třeba holčička četla Disney knížky o 24 stránkách, kdy na stránce je pár vět a většina obrázek. A dostala za každou takovou knížku 1 samolepku stejně, jako jiní třeba za 90str. – z čehož bylo 80 stran plných textu. 🙁 A to je spíš demotivační, mi přijde.
Syn je také druhák. Ve škole mají “motivační systém“, že si zapisují do karty čtenáře, kolik minut určitý den četli. Zaokrouhleno na desítky. Syn mi tvrdí, že se tam zapisuje jen hlasité čtení, nikdy si nevzpomenu se někoho zeptat. Tak zapisujeme jen hlasité, i když on si čte hodně i pro sebe potichu.
Pomáhám mu vybírat knížku na to hlasité čtení, kdy se snažíme, aby ji přečetl celou, zatím se to daří. Jinak si čte pro sebe i časopisy, teď má nejradši Staré řecké báje ve formě komiksu a tak různě.
Miluje nade vše knihy: Pušíci a Myšákov – od každé je víc dílů, jsou jednoduché a legrační, ale na Pušíky musí dospělý brát s humorem 🙂 Jinak sestře také občas předčítá.
http://www.grada.cz/pusici-jsou-tady_7537/kniha/katalog/
http://www.martinus.cz/edice/vita-vas-mysakov/
Teď nevím, jestli sem můžu ty odkazy vkládat… Kdyžtak se omlouvám.
Tomášek čte taky sám a rád. 🙂 Vedou knížky, u kterých se zasměje. Snažím se ho nechat vybrat, co bude číst, jen teda usměrňuji počet stránek. Mám pocit, že kdyby četl knihu s třeba 240 stránkami, nejen že ji za měsíc nepřečte, ale ani po dočtení nebude vědět, o čem byla na začátku. Možná se pletu?
Pomáháte dětem s výběrem knihy?
Mladší vnučce čtu zatím já, starší už od konce 1. třídy čte sama a moc ráda, zatím hlavně hlavně pohádky.
Zatím jim čtu já pohádky
U Filipa ve waldorfské ještě čtenářský deník nemají. Nijak se nepočítá s tím, že dítě přečte samo knihu. Teprve se ke čtení dostávají. Filip už ale rok čte plynule a s porozuměním. Má knihy, které si čte pro sebe – nyní díly Malého poseroutky a jinak, co ho zaujme, dále knihy, které předčítá Tině (podle věku a chuti jeho sestřičky) a pak vždy ještě knihu, kterou předčítáme my. Momentálně je to Pan Kaplan má třídu stále rád. Nijak se mu to neplete a vyzná se v tom. Máme výhodu, že do čtení ho nemusíme nutit.
Také čteme co máme ve větší domácí knihovně. Snažíme se vybrat odpovídající věku, ale i to co zaujme Elišku. Třeba má ráda knížky různých večerníčků. Nedávno jsem jí doporučila “Bráška Lajdáček“.
Bohužel je v naší škole také jedno jestli čteš bibli nebo sešit. Tak to bylo ve druhé třídě. Ve třetí ani žádný čtenářský deník nemají. Ve čtení čtou společně knihy, které asi mají být přečtené. Takže ty domácí čteme jaksi samy pro sebe.