Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD : Školáci a výpočetní technika - odkdy?
Ahoj maminky,
obracím se na Vás s dotazem, odkdy Vaše děti používají techniku typu PC, tablet apod.?
Nám se zatím dařilo – a to docela úspěšně – děti držet stranou od počítače a tabletu. Ano, občas si chtěli na tabletu něco zahrát, ale to bych spočítala na prstech jedné ruky. Jenže Tomáškovi spolužáci ( nyní je ve 2.třídě ) vesměs všichni už mají svůj mobil a tablet či počítač. Tomášek mobil nemá ( nevidím zatím důvod, když ho do školy vodíme i vyzvedáváme ); a ani ten tablet. Jenže občas je smutný, že děti se baví o tom, že na tabletu dělali to či ono, pouští si tam písničky, atd.
Tak s manželem přemýšlíme, zda není na čase mu nějaký ten tablet také pořídit, aby se mezi dětmi necítil tak “mimo“.
Děkuji za Vaše postřehy a zkušenosti.
Ono je to poměrně složité. Malé děti určitě nepotřebují žádné tablety a hry na PC. Na druhou stranu je tady obrovský tlak, protože, jak píšeš, hodně dětí už i v první třídě je na PC denně. Trošku se bojím, že to je způsobeno nedostatkem času rodičů na své děti. Že je odkládají k počítačům a tabletům místo, aby s nimi volný čas trávili jinak. Takový začarovaný kruh.
Pak vidím taky další problém, že já třeba často i doma, když přijdu z práce pracuji na PC a moje děti mě tedy vidí na PC denně. Zkrátka mám takové zaměstnání. Co jim pak říct? Že maminka může, protože si nehraje, ale pracuje a oni nesmějí? Je to dvojsečné.
No a pak jsou školy, kde mají online výuku a úkoly si děti dělají doma na PC. Mladší třeba jen občas, starší děti musejí v rámci školy na PC prakticky denně.
Asi je potřeba dětem vysvětlit co a jak, jak se bezpečně ve světě internetu pohybovat, dohlížet, pomáhat a snažit se, aby měly děti i jinou zábavou než celodenní čučení do počítačů.
Ahojky, nedávno jsem řešila to samé. Syn je také druhák a tablet si přál. Pořád jsem to oddalovala, jak to jen šlo. Nakonec mu slíbila tablet babička k osmým narozeninám, které měl v říjnu. Měla jsem obavy, aby se nedožadoval příliš často, ale musím říct, že je to v klidu, třeba teď už si několik dní nevzpomněl. A když si vzpomene, necháme ho tak 15 minut hrát neškodnou hru a pak si zopákne angličtinu a hotovo. Mobil má úplně starý, který jsme mu zprovoznili kvůli fotbalu, když jel někdy někam bez nás. Tak ten už jsem nabitý neviděla dlouho. Učím na druhém stupni na ZŠ a některé děti jsou na to otřesné, čučí do mobilu pořád. Teda v hodině ne, ale při jakékoli jiné příležitosti. Najdou se i ti , co to zkouší v hodině, u mě ale ne moc často, ví, že jsem na to alergická. A že by byli zkoušeni na něco těžkého 🙂 Ale zase fůra dětí na druhém stupni mobil ani nenosí a mají ho doma někde vybitý, jak mi říkají. Takže i u starších je to různé.
Rozhodně jsem pro dohled a určení stráveného času od rodičů. Horší je to asi u puberťáků, určit čas, to uvidíme časem.
Tak u nás je přes techniku babička. Já mám k technice spíš negativní vztah – mamina je totální závislák, takže možná proto.
Dcera (4 třída) – má mobil od 1 třídy (jezdí občas autobusem) – nicméně spíš se jí válí doma vybitý. Tablet má dcera i syn (5 let) – scénář dost podobný – téměř neustále vybitý, takže když už je náhodou napadne si zahrát, tak stejně nemůžou. Dcera má i notebook – většinou ho používá na youtube – kouká na návody na pletení z gumiček, občas si pouští nějakou hudbu. Hry moc tedy nehrajou, takže nemám důvod jim to zakazovat. Jsou to díky “bohu“ normální vesnické děti, které raději lítaj venku.
Nefandím tomu ani ve ŠD a nutno říci, že si myslím, že to dětem nechybí – PC máme, ale v září jsem řekla, že tam musím natahat nějaké hry (neb na net je pouštět nechci) – hry tam už jsou, ale od té doby nikdo nepřišel, že by chtěl na PC a já jim to rozhodně připomínat nebudu:-)
Ahoj, vzhledem k nedávné reportáži o pořízení tabletů do mateřské školky, aby se děti mohli interaktivně vzdělávat – jsem asi jako ty mimo:-(Na jedné straně varují psychologové před návykem a závislosti, na straně druhé pokud dítě nemá nejnovější technologie je v kolektivu za vola.
A teď babo raď.
Asi ho pořiď, ale je tobě jako na rodiči, aby jsi uhlídala přiměřenost vysedávání u tabletu. A dokázali jste hlavně vysvětlit, co a jak a ochranu soukromí a kyberšikanu.
A hlavně vhodně doplnit pohybem a uhlídat, aby nešílel kdyby musel být třeba den bez tabletu.
(Citováno od danasi z 4.11.2015 11:40)
Ahoj Danasi, no právě. Říkám si, že jsme ho bez tabletu apod. udrželi docela dlouho, protože jinak většinou děti mají tablet třeba jako 4 letí. Nadruhou stranu už teď vidím, že je díky tomu v kolektivu mimo – přesně jak jsi napsala.
Když už bysme tablet pořídili, určitě bysme nastavili rodičovský zámek, nebo jak se tomu říká; některé stránky zablokovali a i určité meze kdy na tabletu ano, kdy ne.
(Citováno od Kyller z 4.11.2015 13:43)
Eliška se s tabletem potkala brzo, díky starší sestře, která ho potřebovala kvůli výšce. Už nechtěla tahat notebook, toho si užila při převážení každý týden na intr a zpět. Ale je pravda, že přes týden nebyl doma a o víkendu ho měla jen jako něco co dělali společně se starší sestrou. Většinou v neděli po ránu zůstali v posteli pod peřinou a hráli nějakou hru spolu.
Další měl manžel v kamionu, na navigaci, hry a mohl přehrávat filmy. Dneska leží doma, neb je již opotřebovaný, musí se sním opatrně, protože rok jízdy v autě a hlavně D1 mu dala zabrat. Denča se tak s touto vymožeností setkala již ve 2 letech. Ale naštěstí jí samotnou nenapadne si hrát. Spíš si sednou večer před večerníčkem s Eliškou, kdy má Eli dovolenou půlhodinku a většinou to protáhnou o 10 minut, kdy Denča kreslí. Ale některé dny ho ani nevezmou do ruky. Tak doufám, že to není tak zlé. Telefon již od léta a osmých narozenin máme taky. Ale jen obyčejný. Protože ho měla na krku v kapsičce, abych se ji dovolala, aby přijela domů. Ono to na vesnici, ani jinak nejde. Pokud dítě vyrazí za kamarádem, není to jak ve městě, kdy bydlí o 2 patra níže v paneláku. U nás je to vždy minimálně 5 minut na kole na některou stranu. A jsem ráda, že máme vlastní hřiště, neb vesnické je jen jedno a to ve škole a má otevírací dobu.
Tak s tablety synova třída pracuje už od začátku první třídy,a pokračují v tom i letos kdy jsou v druhé,takže s ním od té doby umí dobře.Nám na třídních schůzkách učitelka ukazovala jak s ním pracují a bylo to fakt super a děti to hodně bavilo a za mě velké pozitivum že jsme nemuseli stříhat písmenka a děti je netahaly domů a odpadlo věčné ztrácení a třídění písmenek.Doma dostal tablet nejdřív jen na dovolené na cestu a tam na pohádky a postupně si na něm hrál i hry,teď už si ho bere víc,ale maximum je hodina denně a není na něm každý den.Mobil ještě nemá,zatím ho ještě nepotřebuje,i když už zvažujem že občas když je venku sám by se nám hodilo ho přivolat lehce zpět,ale zase máme obavy že ho dřív ztratí.On by ho chtěl,ale je to typ montéra a je schopný na něm vše přeštelovat.Jinak u něj ve třídě mobil má zatím jen pár dětí,ale tablet má doma skoro každý
Doba je jiná a budeme si na to muset chtě nechtě zvyknout. Myslím si, že druháček by si už určitě tablet nebo mobil k Vánocům zasloužil 🙂 A předpokládám, že jeho mladší sourozenci se k tomu dostanou kvůli němu o hodně dřív. Problém není v té technice, ale v tom, aby to byl jen takový nástroj pro chvíle nudy a ne hlavní náplň volného času. A toho bych se zrovna u vás doma, Kyller, vůbec nebála 😉
Ahoj, vzhledem k nedávné reportáži o pořízení tabletů do mateřské školky, aby se děti mohli interaktivně vzdělávat – jsem asi jako ty mimo:-(Na jedné straně varují psychologové před návykem a závislosti, na straně druhé pokud dítě nemá nejnovější technologie je v kolektivu za vola.
A teď babo raď.
Asi ho pořiď, ale je tobě jako na rodiči, aby jsi uhlídala přiměřenost vysedávání u tabletu. A dokázali jste hlavně vysvětlit, co a jak a ochranu soukromí a kyberšikanu.
A hlavně vhodně doplnit pohybem a uhlídat, aby nešílel kdyby musel být třeba den bez tabletu.
(Citováno od danasi z 4.11.2015 11:40)
Ahoj Danasi, no právě. Říkám si, že jsme ho bez tabletu apod. udrželi docela dlouho, protože jinak většinou děti mají tablet třeba jako 4 letí. Nadruhou stranu už teď vidím, že je díky tomu v kolektivu mimo – přesně jak jsi napsala.
Když už bysme tablet pořídili, určitě bysme nastavili rodičovský zámek, nebo jak se tomu říká; některé stránky zablokovali a i určité meze kdy na tabletu ano, kdy ne.
Ahoj, vzhledem k nedávné reportáži o pořízení tabletů do mateřské školky, aby se děti mohli interaktivně vzdělávat – jsem asi jako ty mimo:-(
Na jedné straně varují psychologové před návykem a závislosti, na straně druhé pokud dítě nemá nejnovější technologie je v kolektivu za vola.
A teď babo raď.
Asi ho pořiď, ale je tobě jako na rodiči, aby jsi uhlídala přiměřenost vysedávání u tabletu. A dokázali jste hlavně vysvětlit, co a jak a ochranu soukromí a kyberšikanu.
A hlavně vhodně doplnit pohybem a uhlídat, aby nešílel kdyby musel být třeba den bez tabletu.
Ahoj maminky,
obracím se na Vás s dotazem, odkdy Vaše děti používají techniku typu PC, tablet apod.?
Nám se zatím dařilo – a to docela úspěšně – děti držet stranou od počítače a tabletu. Ano, občas si chtěli na tabletu něco zahrát, ale to bych spočítala na prstech jedné ruky. Jenže Tomáškovi spolužáci ( nyní je ve 2.třídě ) vesměs všichni už mají svůj mobil a tablet či počítač. Tomášek mobil nemá ( nevidím zatím důvod, když ho do školy vodíme i vyzvedáváme ); a ani ten tablet. Jenže občas je smutný, že děti se baví o tom, že na tabletu dělali to či ono, pouští si tam písničky, atd.
Tak s manželem přemýšlíme, zda není na čase mu nějaký ten tablet také pořídit, aby se mezi dětmi necítil tak “mimo“.
Děkuji za Vaše postřehy a zkušenosti.