Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Kdy začít u dětí s výukou cizího jazyka?
Ahoj, ráda bych poprosila o Vaše názory a postřehy, vlastní zkušenosti. Kdy začít u dětí s výukou cizího jazyka?
Narazili jsme na toto téma s maminkami zde v okolí. Některé dávají děti na “studium“ jazyka už od malička, a jiné zase vyčkáváme. Já se přiznám, že si říkám, že dokud opravdu neovládají ani náš mateřský jazyk, je lepší s tím cizím počkat. Na druhou stranu ale vím, že čím dřív, tím líp.
Předem děkuji za Vaše zkušenosti a postřehy 🙂
To jsou uz i takovi skolky? Tak to ziram 🙂 predpokladam ze je to soukroma skolka?
O jedne jsem slysela ze je v Ostave, tak nevim zda je to o ktere pani mluvi, ale tam si tuhle skolku hodne chvali, take je to anglicka skolka
A kde je takovahle skolka?
Take jsem toho nazoru, proto jsme nase deti dali do Monty anglicke skolky a jsou tam spokojeni
Nebala bych se toho hned od zacatku jak treba zacne chodit do skoly, cim drive tim lepe si myslim! 🙂
Podle mého názoru čím dříve tím lépe. Děti z bilingvních rodin se učí dva, nebo i více mateřských jazyků od malička a myslím, že jim to v budoucnu jen prospěje domluvit se více řečmi. U nás v Česku to je pořád výjimka, ale ve světe je plno států, kde se mluví více jazyky a všichni je ovládají bez problémů. A pokud umíte s manželem anglicky, tak proč nezačít děti nenásilně seznamovat už teď? Třeba jen čtením dětských, obrázkových knih s minimem textu, hraním anglického pexesa..Moje rodiče anglicky neuměli, když jsem byla malá, ani nebyla možnost začít ve školce bohužel, ale teta se mnou četla anglicky Jeníčka A Mařenku (měli jsme pouze tuto jedinou ang. knihu) a já si doteď pamatuji fráze z ní a moc mě to bavilo a pamatuji si, jak jsem s tím pořád otravovala a všem to na potkání opakovala. 😀 Když je to dřív než ve škole, děti to berou jak hru, ne jak učení a dokáží si zapamatovat spoustu. Ve škole to berou jako opruz, protože se na to musí učit, psát testy, dostávají známky..ve školce to je zábavná aktivita. Pozoruji to na bratrancích, že je to baví, když to dělají jen tak pro sebe a nikdo je nehodnotí.
Jsem také zastánce výuky jazyků pozděj, za mě by naprosto stačilo od páté třídy… jenom to ubírá čas na češtinu a především na čtení (ve škole).
Dcera na kroužky nikdy nechodila, pro mě je to tahání peněz z rodičů, prostě móda a trend, aby děti “chodily na angličtinu“ už od školky. Začala teď ve třetí třídě, je spokojená, zvládá to ve škole, doma neděláme zatím nic a stačí to…
Mmch, dcera ve dvou a půl sotva začínala mluvit 😉
Zbynulo, taky mě zaujal příspěvek od nevimco – možné je všechno, ale taky je otázka, co si kdo pod plynulým mluvením představujeme, pár naučených frází u mě není plynulé mluvení. Právě kvůli tomu, že se děti učí od mala ty samé fráze každý rok pořád dokola a nikam to nepostupuje, si myslím, že to není až tak důležité, kdy začít. Tenkrát jsem o tom mluvila i s naší angličtinářkou – dcera byla jedna z mála dětí, která začínala s AJ až v té 3.třídě a už jsem začínala být nervozní, aby v té 3.třídě nebyla v nevýhodě. Učitelka mě ujišťovala, že se začíná od nuly… Dcera už “válčí“ 4.rok a patří bez většího úsilí v AJ k nejlepším.
(Ale jako koníček nebo kroužek, který děti baví, je AJ určitě super.)
Rodiče budoucích prvňáků si u nás na škole před lety prosadili, že chtějí AJ už od 1.třídy, ale jsem ráda, že nám se to ještě vyhnulo. Viděla jsem přesně, jak to chodí – jedna hodina týdně, pokaždé jiný učitel, barvily nějaké pracovní sešity a za celý rok se nenaučily nic, byla to jen hodina zbytečně strávená v lavici navíc.
Lussy, taky mi připadá šílené, jak se u vás hned v 1.třídě najelo. Na Tvém místě bych taky hned mladší dítě někam přihlásila. Držím palce.
Já jsem asi hodně ovlivněná tím, že sama jsem s angličtinou začala až v prváku na gymplu a taky mi nic neuteklo. A pořád mám pocit, že na rodiče se v tomhle směru hrozně tlačí a přitom jde hlavně o velký byznys a módu…
Tak po přečtení příspěvku “uznevimco“ přemýšlím, jestli vůbec reagovat…Marně si snažím představit třídu předškoláků, kde téměř všichni mluví plynně anglicky… To byla nějaké výběrová školka pro nadané děti?
Tak ve třídě mojí dcery většina dětí nemluví plynně ani česky, natož anglicky. Dcera má 5 let a anglicky se neučí, začne až ve škole. Je méně komunikativní a prakticky nekomunikuje v cizím prostředí. Narodila se v 31tt za kritických okolností, jsme šťastní, že nemá následky (opravdu moc nechybělo a mohla nebýt nebo být postižená). Takže u ní jaksi drobnosti neřešíme a snažíme se, aby zvládla to základní, co má zvládnout.
Syn je od ní o dva roky starší, od mala upovídaný a zvídavý, takže když šel do školy, něco málo anglicky uměl, ale jen díky vlastní zvídavosti, kroužek neměl, co se zeptal, to jsem ho naučila. Teď v první třídě mají jednu hodinu týdně angličtiny hravou formou.
Ještě musím napsat, že nikdy neměl problémy s mateřštinou. Hodně čte, dřív to byly knihy, dnes spíš časopisy, jako je EPOCHA nebo 100+1.