Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Během 1. měsíce ve škole byl syn označen ADHD
Náš syn nastoupil letos do první třídy a třetí týden školní docházky si nás pozvala p. učitelka se školní psycholožkou do školy, ohledně chování našeho chlapce. Po pozdravu mi obě oznámily, že si myslí, že je náš syn ADHD – což mě celkem rozlobilo (samozřejmě ne to, že by touto poruchou trpět mohl a po přečtení mnoha článků mírné příznaky shledávám i já – ale to, že toto diagnostikovaly na základě prvních dní školy).
Náš synek je od malička velmi živé dítko (manžel byl ale také velmi aktivní dítě), ale doma jsme jeho chování usměrnili bez větších obtíží. Jako malý měl problém s emocemi (špatně se mu odcházelo od kamarádů, když ho někdo rozlobil, někdy i uhodil…).
Od návštěvy ve škole, kdy jsem si dovolila nesouhlasit s diagnostikou, chodí náš syn občas s nějakou poznámkou – je jak z divokých vajec, nepozorný, předvádí se, vykřikuje… od počátku školního roku cca 5 poznámek. Nyní jsme chování řešili na tř. schůzkách. Doma žádné z problémů, o kterých mluví učitelka, nemáme.
Mariánek se těší na úkoly a snaží se (ve škole to hodně odbývá), u úkolů sedí v klidu… Mariánek má rád p. učitelku a do školy se každý den těší, vypráví co dělali a nemá pocit, že by zlobil…poznámky však mluví o opaku. Když se ho zeptám co ve škole dělal, tak mi řekne, že maličko zlobil, ale jen trošku, že se na něj ani p. učitelka nezlobila a přesto přinese poznámku, pak jsem s rozumem v koncích i já. Každý den vysvětlujeme a už i „potrestali“ (zákazem TV, PC).
Nejsem zrovna nakloněna řešení této situace aplikací léků – což by sice jistě ulevilo v mnoha směrech p. učitelce, možná i nám, ale jak já vnímám Mariánka – příjde mi jako každý druhý živější kluk, která holt občas nedokáže počkat na výzvu učitelky. Ale zároveň si uvědomuji, že jsem na chování našeho chlapce už zvyklí a nám už spousta věcí ani nepříjde jako zlobení… nechci vůbec zlehčovat názor p. učitelky.
Když ale pročítám různé rubriky, že hyperaktivní děti u žádné činnosti dlouho nevydrží, pak se v tomto Mariánek naprosto liší – dokáže si hodiny hrát s auty, staví si dráhy, hrát s legem, prohlížet časopis (momentálně miluje Čtyřlístek) a nebo si maluje…
OMLOUVÁM SE ZA OBSÁHLÝ DOTAZ.