Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Diktáty
Ahoj holky, měla bych jeden dotaz. Dcera je v první třídě. Píšou již normálně diktáty. A mě zajímá, jakým způsobem hodnotí u Vás paní učitelky diktáty. U nás se známka strhává i za nehezké písmeno ačkoliv je to to správné písmeno. Jsem se totiž domnívala, že na krasopis je písanka a diktát je prostě o tom, zda napsala správné písmeno, slabiku či slovo. Již se totiž stalo, že měla vše správně, ale stejně dostala za 2, páč tam měla naznačeno červeně u některého písmenka, že některý tah nebyl tak krásný apod.. Díky předem za příspěvky.
Já si vzpomínám, že se na to u nás taky hrálo. Hlavně tedy, když to učitelka nemohla pořádně přečíst, tak o to byla taky známka horší. Hlavně to bylo u kluků. 🙂
Teda, to je hodně známek 🙂 Naty má tak max. 5 za celý měsíc. Nevím jestli jich učitelka u sebe namá více, ale v žákovské má za tento měsím možná 4-5 známek.
Holky, díky za reakce. Každopádně jsem určitě nechtěla, aby to vyznělo, že si stěžuji. Paní učitelka je prima, nemám vůbec žádné výhrady, je hodná, ale přísná a myslím, že i spravedlivá, takže jsem to řešila spíše z toho důvodu, že mě to velmi překvapilo. Sofinka to bere v pohodě, sice se taky divila, ale opravdu žádné trauma z toho nemá. 🙂 Oni mají strašně moc známek, každý den tak pět známek a když občas dostane dvojku, tak se to v tom množství jedniček stejně ztratí….
V první třídě se děti teprve hledají a pí učitelka by měla dostatat tak patnácku a ne mláďátka klasifikovat. Můj vnuk měl štěstí a má štěstí na kantory. Je v osmičce a jeho učitelé jsou úžasní. Klidně napíši, že se jedná o ZŠ Rudná.
přidám taky reakci i když Olze jsem ji už psala
u nás jsou dva druhy diktátů – na správnost písmen, k tomu používají vystřižená písmenka a diktáty do písanky, kde se hodnotí i “krasopis“
nicméně dvojky se u nás zatím nedávají, až po novém roce a dle paní učitelky znamenají “tady tohle trénujte doma víc“
Oli, podle mne by se špatné známky v první třídě ani dávat neměly, mám stejný názor jako naše paní učitelka – v první třídě známky jsou motivační a jejích účelem je motivovat žáky ke kladnému přístupu ke škole i k učení a ne je deprimovat a rovnou nám řekla, že všechny děti budou mít na vysvědčení jedničky a snad i na konci roku, protože tam není nikdo, kterému by to příliš nešlo, takže pokud to takhle půjde dál, není důvod dávat horší vysvědčení
a jak to bere Sofinka? jen že je v podstatě nejdůležitější, jak se k tomu má ona – jestli jí to motivuje nebo naopak deprimuje… v prvním případě by asi nemělo smysl to nějak řešit 😉
U nás se určitě v diktátech písmo nekontroluje, protože když tak koukám, tak by to nemohla být ani 2, Tea strašně škrábe, takže se kontroluje jen správnost, také tam má jednu 2, ale spíš, že všechno nestihne
Hm, taky mi to přijde divné. U nás se v diktátu hodnotila ta správnost písmen, ne dokonalý tvar. Když byla všechna správně i pěkně napsaná, tak byla 1*, když byla správně, ale neúhledně tak “jen“ 1. Myslím, že některé učitelky to řeší dvěma známkami – jedna za správná písmena a druhá za krasopis.
Myslím, že pro prvňáky je to ještě hodně těžké zvládat obojí najednou.
Naty ještě žádný diktát nepsal, tak nevím, ale podle mě nejde o to jak ty písmenka vypadají, ale zda jsou správně napsané. Takže vzhled by se u malých dětí řešit neměl. U těch větších už ano, protože někdy nejde poznat co to vlastně je. 🙂
Tak u nás paní učitelka neznámkuje krasopis…pokud mají něco opravdu nepěkně napsané, mají dodatek Piš pěkně! Nebo Škrábeš jak kocour! ale známku určitě nesnižuje