Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Učíte děti vracet to, co najdou?
Jsem naštvaná a zhnusená, Týnka dneska přišla ze školy s tím, že jí (nejspíše včera) ve třídě z penálu zmizela mléčná kreditka – že jí nejspíš vypadla – ale není si jistá, bohužel už si z ní nějaké dítko od nich stihlo mlíčka vybrat – a tím, že se nestěhují mimo třídy, je jasné, že jí vypadnout mohla jen u nich, penál jinde neotevírá (ani doma, tu má náhradní psací potřeby). Já ji tedy teď zablokovala. Já teda Týnu učím, aby vše co najde a není její, aby to vrátila, ale vidím, že ne všechny děti to znají a zvládají. Co vy, učíte děti poctivosti? Aby vrátily to, co není jejich, a najdou to třeba na zemi? Učíte je, že když najdou něco ztraceného, a je to navíc podepsané jménem, je správné to vrátit? Je mi z toho fakt smutno, že se takovéhle chování najde i mezi prvňáky – “Hele kreditka – tak zkusíme, jestli z ní nevydolujeme nějaké mlíčko – hele, šlo to jednou, zkusíme to i po druhý? No joo, ono to fakt šlo, a co po třetí? Nejde, mají to zablokované – no tak zítra znova…“ 🙁
Marinadko prosimte nezlob se na mne ano 😉 ale “asi mel na mlicko chut..a nebyla jina cesta,jak by se k nemu dostal“…s timto nemuzu souhlas,ikdyz pises ze timto to neschvalujes,ok,ale jakykoliv “argument“proc kdokoliv zvedl napr.ze zeme karticku-vec a vzapeti ji pouzije,ikdyz neni JEHO,ci jakakoliv vec neni JEHO,neni vubec poctatny proc a zac,skratka vec ktera neni MOJE moje neni a to je pro mne cele,stejne jako to,ze jestli ji kdokoliv vylozene ukradl z penalu,nebo ji “jen“nasel vypadlou,skratka porad pro mne je to kradez,kradez pro mne je nejen to,ze nekdo se k vecem dostane “sloziteji,ci je prikovana,zamkla..“-ze napr.vypaci skrinku,auto,ci otevre cizi kabelku,penal,kapsu!..stejne jako kdyz to kdekoliv stoji,lezi.. bez dozoru,nebo visi,ci to nekde najdu,to je jedno a pro mne je to stale to same,pokud cokoliv neni “MOJE,TVOJE,VASE tak to moje..neni a maximalne to mam z te zeme,stolu..sebrat ale vratit,ale pokud si to necham,tak zadny argument proc jsem tak ucinila,neni pro mne v souziti lidi poctatny,naopak,je to jen vymluva,ale ne omluva a to cele je proti memu presvedceni,citeni i vychove i vychovavani deti(mojich i tech jinych).!
To je muj nazor,diky Meggii
Máš pravdu, Miney. Já Tě spíš chtěla trochu uklidnit, aby ses nerozčilovala víc, než je nutné. Ale samozřejmě že máš pravdu – tohle se dělat nemůže.
No, jestli měl na něj hroznou chuť zrovna 2x za dopoledne? Vsadila bych se, že to zkoušelo dítko i po 3 (ale mám tam nastavené limity)… A hlavně – jde tu o princip – i kdyby to leželo na zemi, tam nevím jak ostatní, ale Týna ví, že to mlíčko není zadarmo, že jí tam musím nahrát peníze – kterých vážně nemám moc… N, zklamání prostě přetrvává… Vím, že naše dítko by prostě šlo, a dalo učitelce… Psala jsem jí včera e-mail – slušný, bez jakého kolik napadání, či osočování – prý to s dětmi dnes probere – a že o tomto tématu, stejně jako o školní kantýně chtěla dnes mluvit na třídních schůzkách, tak jsem zvědavá…
To co jsem napsala před chvílí – vycházím z toho, že ta kreditka z penálu opravdu vypadla. Jestli to někdo ukradl, tak pro to nemám žádnou omluvu.
Miney, něco vzít a nevrátit to je hnusný, o tom žádná, ale myslím si, že ten prvňák, co kreditku použil, spíš uvažoval jinak než píšeš, a jen měl prostě na to mlíčko strašnou chuť (nebo měl hlad) a nebyla jiná cesta, jak se k němu dostat. Tím ale nechci říct, že to schvaluju!
Jinak dceru samozřejmě taky vedu k tomu, že co najde, má vrátit – to asi dělá každý normální rodič.
Myslím si, že by je ani nenapadlo nechat si něco co najdou. Syn ve škole našel LPS a nejprve chodil a ptal se, čí to je, pak to dal paní učitelce a když se k tomu nikdo nehlásil, paní učitelka mu to dala.
Ve škole mívají 2x do roka schodiště obložené vším možným a rodiče pak prohlíží a hledají jestli tam jejich dítko také něco nemá.
Jinak, toho je přece samozdřejmost nebo ne? Přece bych si nenechala např. něčí mobil, peněženku atd. Já bych se také nechtěla do takové situace dostat.
Jasný, že učím. Myslím, že je ani nenapadne si něco “nalezeného“ nechat. Automaticky se chodí ptát i doma, když najdou nějaké peníze…(u nás dost často neb tatínek nenosí peněženku) čí jsou a pouze, když jim řeknu ať si je hodí do kasičky, tak tak učiní. Musím říct, že zatím se nám vše vrátilo – i dcery mobil… Kšanda
Velke deti jsem to uz naucila a uspesne to ucim i dcerku,napr.min.tyden nasla skolni svetr s logem a jelikoz se to zde vse vraci a sbira do boxu skoly v hale,tak to vratila a ja tam vcera nasla zase jeji mikcu..pritel dcery stratil smart mobil v baru a volali mu,ze si pro neho ma dojit..a skratim to,me taky rodice ucili,co je moje to neni tvoje a bez kecu vtacim cokoliv,napr.se dokazu vzit do pocitu cloveka,co strati doklady a to litani okolo,takze vracim a hotovo,zatim jsem nasla dve penezenky,kukla jsem zda tam neni stopa ci jsou a dala je na sluzebnu policie..Vcera donesla bezny obeznik skoly a ze na recepci je smart mobil,at se prihlasi majitel,moje maminka to trefne komentovala,ehm 😉
Min.mesic jsme sli od Dr.a syn stratil identif.karticku ze skoly(s forkou a udaji a cipem na otevirani a vztupu na Pc atd),a za dva dny dostal dopis,ze ji ma na policii,super,ikdyz uz dostal ohnedle novou ve skole..
Jsem tomu rada,i kolo zustane u baraku,tak jak ho tam nechame..
Nastesti ja moc nestracim,klice nikdy tuky tuk,jen jednou jsem nechala u zubare v cekarne igelitku kosmetiky a uz za mnou mazala pani 😉
Vubec se ti nedivim,ze jsi nazlobena..a jinak uz raci koncim 😉
Jsem naštvaná a zhnusená, Týnka dneska přišla ze školy s tím, že jí (nejspíše včera) ve třídě z penálu zmizela mléčná kreditka – že jí nejspíš vypadla – ale není si jistá, bohužel už si z ní nějaké dítko od nich stihlo mlíčka vybrat – a tím, že se nestěhují mimo třídy, je jasné, že jí vypadnout mohla jen u nich, penál jinde neotevírá (ani doma, tu má náhradní psací potřeby). Já ji tedy teď zablokovala. Já teda Týnu učím, aby vše co najde a není její, aby to vrátila, ale vidím, že ne všechny děti to znají a zvládají. Co vy, učíte děti poctivosti? Aby vrátily to, co není jejich, a najdou to třeba na zemi? Učíte je, že když najdou něco ztraceného, a je to navíc podepsané jménem, je správné to vrátit? Je mi z toho fakt smutno, že se takovéhle chování najde i mezi prvňáky – “Hele kreditka – tak zkusíme, jestli z ní nevydolujeme nějaké mlíčko – hele, šlo to jednou, zkusíme to i po druhý? No joo, ono to fakt šlo, a co po třetí? Nejde, mají to zablokované – no tak zítra znova…“ 🙁