Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Domácí úkoly nanečisto?
Inspirovala jsem se naším projektem prvňáčků – tudíž má otázka zní –
děláte domácí úkoly nanečisto, nebo to píšete do sešitů rovnou z fleku?
jedná se mi hlavně o prvňáčky, a možná i druháky, kteří se teprve učí.
U nás píšeme do zvláštního A4 sešitu na zkoušku, a po natrénování (nikdy ne víc jak 2 stránky, které jsou rozlinkované po 3 linkách – no, tak jak to máme v projektu pod posledním naším příspěvkem) to Týnka píše naostro do písanky.
do sešitu ale seděla jsem u nich, nedělali samostatně v tomto věku a mluvila a komentovala jsem jim to….pokud jim opravdu něco nešlo tak jsem dala papír a procvičovalo se…
první třídu už máme za sebou tak daleko, ale vydrželo jim to že nemají podkladek a udržet je v klidu a pozornost u práce napřed a pak psát úkol by sebou neslo že domácí práce by byla dobrá a úkol by byl na zašlápnutí 😀
Děti od první třídy psali všechno hned do sešitu, myslím ve škole a protože to neuměli, úča solila 3,4 a vůbec jí té nebylo blbý. A tak jsme doma trénovali, aby aspoň za domácí úkoly byli známky lepší.
My nikdy nanečisto úkoly nedělali, když potřebuji, aby se před vlastním úkolem “rozcvičili“, dám jim něco jiného – např. 1-2 řádky v písance, pár příkladů, apod. Téměř od první třídy mají oba Piloty, takže gumovat můžou stále.
Předěláváme opravdu odfláknuté věci, jinak jim to nechávám, je to jejich vizitka a pokud věděli, že jim to budu kontrolovat, tak nad tím vůbec nepřemýšleli – co se s tím dřít, když maminka opraví.
Osobně bych úkoly zrušila úplně, podle mne by měla stačit škola samotná. Obě děti mají dys… problémy, takže úkol plus procvičování nám někdy zabere i 2 hodiny (v první třídě to bylo horší, klukovi to nešlo, byl z toho otrávený). Já si myslím, že každé děcko potřebuje procvičit něco jiného a při plošných úkolech se málokdy strefí.
Včera jsem viděla Montessori školu a hrozně se mi líbila, ze všeho nejvíc asi ten princip, dětem se nic nevnucuje, pracují na tom, co je baví a v reportáži žádné dítě neříkalo, že se do školy netěší či dokonce bojí. To je podle mne úplný základ, normální školství dělá z dětí poslušné ovce – teď budeš dělat tohle, i když tě to nebaví, tohle se našprtáš, tohle musíš umět nazpaměť… Nemáte někdo osobní zkušenost s Montessori?
Syn píše rovnou do sešitu. Myslím si, že je zbytečné po něm chtít aby si to nejdříve nacvičit a pak psal naostro.
Kdyby to chtěla učitelka, tak pak jo, ale jinak mi to připadá zbytečné.
My píšeme rovnou. Vlastně úkoly bylo vše, co děti dělali normálně ve škole s paní učitelkou. Kdybych měla nejdříve probrat vše na papíře jinde a pak zase znova načisto do sešitu, asi bych zblbla já sama a co pak dítě?
Ještě se dá gumovat a paní učitelka dává jen razítka a pokud je to opravdu povedené je tam pěkné. Neškrtá, nepíše, že se jí to nelíbí.
Jako dítě mne nutili neustále psát úkol 3x bokem a pak do sešitu a můžu říct, že to poslední do sešitu bylo nejvíce odfláknuté.
Nanečisto nepíšeme, zatím, dokud se dá gumovat. To by ho asi moc zatěžovalo. Beru to zatím jako procvičování, když to není dokonalé, tak se snad nic neděje, vždyť se to učí.
Malá píše a psala vždy rovnou… myslím, že jednou nebo dvakrát jsem jí to nechala napsat na nečisto protože u toho dělala kraviny, ale přišla mi, že už se pak hůř soustředila… No, prostě nám to nevyhovovalo. Kšanda
U nás se nanečisto úkoly nepíšou, do toho bych asi nikoho nedonutila. 🙂
Ale pamatuji se, že já sama jsem takto úkoly psát musela.
prvňáček a zatím na nečisto neděláme, pokud se mu něco nepovede prostě to škrtne
předpokládám, že na nečisto se ze začátku budou dělat úkoly jako složitější výpočty nebo slohová cvičení, ale kdo ví kdy to bude a jestli vůbec 😉
dcera s psaním v první třídě bojovala,takže kousek vždy nanečisto psala a pak už rovnou