Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Kdy zvládlo správnou výslovnost?
Kdy zvládly vaše děti komplet správnou výslovnost?
Které hlásky jim dělaly/dělají největší problém?
Nástupem do školy. Díky tomu jí úplně samo naskočilo Ř. Se synek ještě chodím na logopedii, tak uvidíme jak to zvládne on.
Syn v necelých 5ti letech – v létě začal říkat r a ř a pak na podzim měl 5 let. Na logopedii jsme nebyli nikdy, až do minulého týdne. Sice vyslovuje krásně všechny hlásky, ale občas (někdy často) se zasekává. Není to klasická koktavost, spíš zasekává někde v půlce slova, když chce vychrlit moc věcí naráz. Tak uvidíme, jestli nám nějak paní logopedka pomůže, vypadá šikovná. U něho to bude psychický blok, řekla ona, já si to myslím také. Dcera má 3,5 roku a výslovnost zatím děs, ale zlepšuje se, tak uvidíme…
Mates (v srpnu mu bude 6) asi 14 dní mluví dobře, minulé pondělí nás logopedka “vypustila do světa“, neříkal R a Ř ale stačila vždy jedna návštěva na každé písmenko a hned mu ti naskočilo, ani jsme nemuseli moc trénovat…
nejlepší je vedlejší efekt, že Míša (3 roky) chodí a chce se učit “h“ (r) a nebo se opravuje když mu slovo nejde říct správně třeba “kšídy“ a nejde mu to a nejde mu to 🙂
starší holka v necelých 5 letech, po tom co jsme rok chodili 1x za 14 dní na půl hodiny k logopedce a zbytek trénovali poctivě doma-neuměla toho čistě dost a mladší je kluk a ten už ve 2,5 uměl perfektně všechna písmena včetně R a Ř.Ale zase díky tomu rychlému vývoji jsme čas bojovali se zadrháváním.
My jsme jeden rok ztratily se špatnou logopedkou…
Další rok s novou logopedkou se ladily sykavky a “L“ a během jednoho měsíce pak naskočilo “R“ a “Ř“ – a to bylo v šesti a půl letech.
Tak dcera šla do školy a R a Ř neuměla. S nástupem do školy jsme změnili i paní logopedku (ta se dceři zalíbila a tak se rozhodla spolupracovat) – do měsíce uměla R i Ř. Na logopedii jsme chodili od 5. Takže kompletně měla zvládnutou řeč v 6ti a půl letech. Synovi jsou tři – tak zatím mám radost, že nemá žádné zlozvyky – sice všechny hlásky ještě neumí, ale ty co umí tvoří dobře.
Starší v 5 letech – od 4,5 jsme chodily na logopedii kvůli L (nezvládala LRŘ), to jí stačilo správně vysvětlit a pak jen trénovat, aby se dostalo do řeči. R a Ř už pak šlo celkem rychle taky. Krátce po 5. narozeninách už mluvila bez problémů.
Mladší až kolem 6. narozenin, do školy šla už se správnou výslovností. Nejdýl trvaly sykavky, ty teď s vypadanýma zubama zase nejsou zrovna předpisové, ale předpokládám, že až jí to doroste, tak to jen lehce dopilujem.