Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Budoucí prvňáčci 🙂
Protože se toho nikdo, koho se to týká, neujal a protože vím, že spousta z vás bude mít doma už letos v září (ono to uteče zase děsně rychle) prvňáčka, a protože jsem zvědavá, jak se jim všem bude dařit a jak se teď na školu těší, otevírám novou prvňáčkovskou diskuzi.
Kdo jde (nebo už byl) letos k zápisu?
V souvislosti s testováním knížek mě tak napadá, co právě teď s dětmi čtete?
Možná někdo z vás přehlédl možnost zapojit se do dalšího testování. Vzhledem k tomu, že zahrnuje i vaše děti, tak pro jistotu přidávám odkaz – http://www.vasedeti.cz/tipy-a-rady/testovano-na-vd/otestujte-s-nami-knizky-pro-prvnacky/
tak Mates je přijat .. teď už jen zjistit kdy a kde bude schůzka rodičů budoucích prvňáčků .. prý by měla být v červnu
… a docvičit R a Ř
Ludlinka-u nás je dětí málo takže přijatí jsou rovnou všichni,ale nejpozději do 3 dnů je vyvěšený na webu školy seznam přijatých-pod číslem které dítěti bylo přiděleno u zápisu
Tak i já hlásím, že máme zápis za sebou.
Šli jsem až ve středu, v úterý jsem tam jen zavolala, bylo po 8h a už tam prý byla hrůza, ředitel mě ujistil, že vzhledem k tomu, že tam je Zdenda tak můžeme klidně přijít až ve středu a v klidu mezi 2a 4h, Terezka to zvládla na jedničku, měla jsem obavy, že se blokne a nikdo z ní nedotane ani slovo, ale byla super, splnila všechny úkoly.
Také je to u vás tak, že rozhodnutí o přijetí nebo nepřijetí je do 14 dnů?
JanoK – já ji to moc nevysvětlovala. Ani žádnou tu básničku na to neznám. Prostě jsem jí ukázala, jak si zavazuju botu já a ona to okopírovala. Žádná věda 🙂
Když jí to zpočátku nešlo, tak jsem zkusila přejít na tu metodu se 2 oušky, ale bylo vidět, že je pro ni těžší hlídat 2 smyčky místo jedné, tak jsme se zase vrátily k první metodě a dopilovaly detaily.
Tak my máme zápis dnes za sebou,naštěstí jsem přišli hned mezi prvními a stejně jsme tam byli hodinu.Ten zástup čekajících dětí při odchodu byla hrozná,k zápisu šlo 28 dětí.Malej uronil i slzičku,nějak neměl náladu a chtěl domů,prý se do školy netěší.Tak snad do září změní názor,nakonec při odchodu slíbil,že v září přijde.
Katko, jak jsem zjistila, tak je jedno který způsob je učit, ale spíš jak jim to vysvětlit, aby pochopili. Třeba normální uzel je pro nás “pytel“, do kterého se strčí jeden konec a vytáhne.
Jo a já osobně neučila ani jedno dítko, oba na to přišli sami.
JanoK – vím, že hodně dětí se učí mašličku přes 2 ouška, ale jako lehčí se u nás nakonec ukázalo vázání přes 1 smyčku – jako dospělý. Dceru jsem to učila před zápisem a zabralo to jedno odpoledne. Dvě smyčky by ale nezavázala.
Teda já koukám, fronty u zápisu, no to je mazec, i když je teda pravda, že my loni taky docela dlouho čekali, nějaká ta organizace by neškodila 😀
Ale proč píšu, zrovna s dětma na kroužku vážem uzle a dostali jsme se i na tkaničky (spíš teda na přání maminek).
Chce to trpělivost a zkoušet a zkoušet. Nejdřív obyč uzel, potom dvě velé uši (smyčky), překřížit je, jedno ucho ohnout do mezery, protáhnout a utáhnout. Zkusím postup ještě nafotit a šoupnout se, protože někteří šestileťáci se to naučili na jedno ukázání 😉