Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
nultý ročník na ZŠ
Teď jsem v televizi zaslechla zmínku o tom , že na některých místech existují nulté ročníky pro předškoláky, kteří mají odklad z jakéhokoliv důvodu,že se nemusejí vracet do školky. Určitě je o tom malá informovanost vůbec nevím, že něco takového existuje.Zažila jsem to holčička se nám v pololetí vrátila do školky a nebylo to pro ní asi jednoduché, nakonec více chodila než nechodila.Zminovali se tam o tom, že třídy jsou malé aby se mohli individuálně věnovat dětem, a pro ty děti si myslím je to také příjemné,celý rok jsou ve školce předškoláci připravujeme je a ikdyž jim to nevyjde a šli by do nultého ročníku tak by s tou taškou do 1.záři do školy šly…Moc mě to nadchlo jaký k tomu máte postoj vy??
Zajímavý nápad, ale asi by záleželo co v tom nultém ročníku budou děti vlastně dělat. Není lepší je nechat u předškoláků aby si ještě mohli bezstarostně hrát a připravovat na ten velký krok?
Myslím,že na každé škole by tato třída uspěla.Spousta školek nemá volné kapacity a to i protože jim zůstává s odkladem spoustu předškoláků,co se z nějakého důvodu nehodí ještě do školy.Většinou jsou to děti s nějakou diagnozou integrované do klasických školek nebo i děti kterým to prostě jen prospěje.Možná i pro tyto děti by byla spíše vhodná ta nultá třída kde by se nenásilně připravili na klasickou první třídu než další rok ve školce.
Jenže vše je o penězích,vše je o volné kapacitě ve školách a ne o potřebách dětí.
Ahoj Bamisko.
Je to ale náhoda,zrovna dnes jsme se vrátili s naší Martinou z návštěvy jedné takové školy,která má právě ten “0“ ročník.Můj názor je,že dnes už se tyhle “nultáky“ nezřizují jen pro děti ze sociálně slabších rodin.Jde o to,že v dnešní až příliš uspěchané době existuje spousta dětí,které by přímý nástup do první třídy nezvládly.At už z důvodu fyzických nebo psychických.Jsou to děti,které můžou mít opožděný vývoj z důvodu předčasného narození,jak je tomu u naší Martiny,různé příznaky ADHD,hyperaktivity či jiných poruch,nebo jsou pomalejší,dětské,mají některé hendikepy týkající se sluchu či zraku.Tyhle děti by při počtu 30 dětí ve třídě nezvládly učivo jako ostatní “normální“ děti.A paní učitelka nebude mít čas zpomaleně takovému žáku učivo vysvětlovat.Proto se tyhle třídy zřizují.Děti si tak mohou zvyknout na povinnosti,v tempu jim dostačujícím,které je čekají.A hlavně se tak děti můžou vyhnout zklamání,které by je mohlo potkat,kdyby učivo nezvládaly.Důležitá je určitě spolupráce p.učitelky ve školce a rodiče,p.učitelka může doporučit návštěvu psychologa nebo PPP.Jak jsem psala,dnes jsme v jedné takové škole byli,je to MŠ spojená se ZŠ,děti navštěvují mateřskou školu,která je zaměřená na různé druhy problémů a děti pak následně přecházejí bud do nultého ročníku nebo přímo do 1.ročníku na ZŠ.Jsem zvědavá,jak to bude u nás,příští rok budeme ještě normálně navštěvovat MŠ v místě bydliště a pak se máme dostavit k zápisu,projdeme vyšetřením v PPP a na základě výsledků nastoupíme bud do “nultáku“ nebo do 1.třídy.Nás se totiž ještě týká odklad navíc,jsme zářijoví,Martina bude mít 6 let až 19.září.Sama jsem zvědavá,jak to všechno zvládneme.Ale pořád si myslím,že tyhle třídy smysl mají,hlavně pro tyhle děti.
Radka
Já nejsem učitelka, jen matka vícero dětí. Jako dítě pamatuji, že se dělala “přípravka“ před první třídou, ale v době, kdy mám děti už o něčem takovém nikde neslyším- myslím, že je to škoda. Ovšem je velmi těžké posoudit, jestli je správné dítě “strkat“ zase někam do nového prostředí, nebo jak se smíří s návratem do školky a jak jej přijmou ostatní. Já bych spíš dala přednost konzultaci s učitelkou ve školce, jestli dítě tu první třídu zvládne- Vzhledem k tomu, co všechno se poslední rok ve školce s dětmi učí a jak tam pracují by měla dobrá učitelka odhadnout velmi přesně, jak na tom to které dítko je. Popřípadě by ¨pomohl psycholog. Myslím, že stres, který dítěti přinese to první “selhání“, je zbytečný a že stojí naše dítě za námahu “zjistit“ pomocí všech okolo něj, zda je předpoklad, že zvládne či ne první rok
nejhorsi je ze mit takovouhle tridu je to dnes hlavne o penezich:(((maly pocet deti v tehle tride nezaplati kantora:((((
brmbulka
Učila jsem 4 roky v přípravné třídě pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Tato třída byla pro děti první zkušeností předškolního vzdělávání, takže jsme začínali téměř od nuly – hygienické návyky, odloučení od rodiny, vybarvování, barvy,..Ve třídě bylo nejvíce 15 dětí, i tak to byla namáhavá práce. Děti pak nastoupily do běžné ZŠ, ale ne všechny se tam udržely…
Když vám řeknu, že i dnes máme negramotné lidi, tak mi možná nebudete věřit – ale měla jsem tam maminku, která neumí číst ani psát…
Ahojky. Bamisko, nulté ročníky(přípravné třídy) existují, ale zatím spíše jako vyrovnávací třídy pro děti ze sociálně slabšího prostředí. Jako příprava na to, že ve škole budou mít děti nějaký řád, povinnosti. Těmto dětem se tak vyrovnávají šance na stejný start ve škole. Ale začínají vznikat i takové, jak píšeš pro všechny děti s odkladem školní docházky(třeba v Plzni). Myslím, že je to super, hlavně tam, kde je sloučená MŠ se ZŠ, mají na to prostory i učitele.