Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Zájmové kroužky ve školce
Ahoj, jedno téma, jen tak ..
Když vaše děti nastoupily do školky, kdy jste je přihlásily na nějaký ten kroužek navíc? A podle čeho jste vybírali?
V naší mš je momentálně solná jeskyň, keramika, angličtina, taneček,flétničky…nabídky se nějak mění a přizpůsobují.
Prcek nastoupil v březnu, zatím ve školce strávil 9dní, takže se ani pořádně nerozkoukal :-), ale jen tak přemýšlím, jestli od podzimu ho na nějakou aktivitu přihlásit? Ale ve školce bude vlastně ještě 3roky, takže by ještě rok mohl počkat – snad do té doby objeví i jinou zábavu než auta.
A druhé téma – podotázka – když jezdí děti ve školce na výlet busem, vyžadujete, aby byl vybaven bezp. pásy a pokud není, tak dítě na výlet nepošlete nebo to neřešíte?
Peťka, myslela jsem to přesně tak jak píšeš – jen jsem to asi špatně napsala. Chtěla jsem tím jen říct, že aktivity v MŠ by měly být sestaveny tak, aby dokázaly uspokojit potřeby dětí a pokud je dítě opravdu nadané poohlížela bych se po kroužku někde jinde.
zuzi, ale já přeci nepíšu, že chci mít z prcka modeláře… naopak, právě aby si čuchnul i k něčemu jinýmu než jsou auta 🙂
Keen já myslím,že Eli je ve věku,kdy ho baví si hrát a ty auta k tomu vývoji patří.Prcek také střídal různé zájmy po určitých intervalech,kdy ho držely kostky,vaření,auta,stavění garáží,momentálně bunkry ze všeho možného,knížky.Ale jako určitou vyhraněnost bych to neviděla,abych ho hned dávala do modelářského kroužku,protože pak objeví něco jiného a drží ho to nové.To určité zaměření se ukáže až později,jestli bude mít k něčemu vlohy tak ho budu směřovat,ale ve třech čtyřech letech se mi to zdá brzy/pokud bych nechtěla mít světového tenistu nebo krasobruslaře :-D/
Kšando, tomu moc nerozumím.
…MŠ školka by měla umět nabídnout aktivity v rámci své výuky pro všechny průměrné či lehce nadané děti………..
Dle mého by mš měla umět nabídnout aktivity pro úplně všechny děti. Pokud je nějaké dítě opravdu nadané v nějaké oblasti, pak by se asi mělo jeho nadání rozvíjet mimo mš.
Tak já mám na zájmové kroužky v rámci MŠ svůj názor. Solná jeskyně, plavání… a podobné dle mě není zájmový kroužek. Zájmové kroužky jsou pěvecký… a podobně a to si myslím, do MŠ nepatří – jak tu již bylo napsáno tyto aktivity by měly být zahrnuty v každodenní výuce.
Kroužky pro tříleté děti se mi zdají také nesmysl a pokud ano, tak u nadaných dětí a tak si je jistě nepředstavuji v rámci MŠ, ale úplně na jiné úrovni.
Moje dcera se zúčastnila plaveckého výcviku v předškolním oddělení a nyní chodí do Figurkové školičky (což však není v rámci MŠ). TeĎ jí bylo šest let a až nyní na ní vidím, že by chtěla někam opravdu chodit sama od sebe.
Jistě, každé dítě je jiné, ale kvalitní školka by měla umět nabídnout aktivity v rámci své výuky pro všechny průměrné či lehce nadané děti.
Všem moc děkuju 🙂
Mari teda trochu závidím, ale v dobrém, je to fajn, pokud máte takový výběr a všechny to baví.
Zeptám se zase ve školce, jestli je možné se na kroužek nejdřív podívat a odkdy tedy děti berou.
Prcek je prostě dlouhodobý závislák na autech, vymýšlí s nimi různý akce. A ve školce co vím, tak právě taky. Nevím, jak moc tam děti “přesvědčují“, aby se zúčastnily i jiné zábavy než hraní..např.tvoření na velikonoce, pro maminky atd.
Protože doma si i řekne, vezme věci na malování, něco vyrobíme, občas “tančí a zpívá“, nechci ho hned rvát do kroužků, ale aby taky poznal něco jinýho, co třeba doma nemáme.
🙂
Ah.
Tak u nás mají také hodně kroužků, ovšem pro předškoláky. Pro tříleté děti nám hned na začátku řekli, že kroužky ne. Děti berou přednostně předškolní a pokud je v nějakém kroužku místo, pak počet doplní staršími nepředškoláky, ale ty úplně nejmenší nechodí.
Solnou jeskyni máme a tam jezdí vždy všechny děti, je to placené. To předpokládám, že bude všude stejně, jako např. plavání pro předškoláky.
Pásy v busu pro děti vážně nejsou a ani nevím o tom, že by takto byl nějaký bus vybaven. Což je samozřejmě škoda. Zvlášť když pak jedou děti někam dál, třeba po dálnici apod.
U nás ve školce žádné kroužky nebyly – vše probíhalo v rámci výuky.
“Navíc“ bylo plavání pro předškoláky a dle zájmu jeden jarňo/letní běh pro středňáky (platilo se extra).
Ale my po nějakých extra aktivitách netoužili, nehledali jsme ani jinde.
Až poslední rok ve školce začaly holky chodit do aerobiku (v pondělí) a do baletu (v pátek).
A už měli někteří pocit (včetně mého muže), jestli holky nejsou přetěžované.
S nástupem do školy a do družiny nám to naběhlo – družina nabízí těch kroužků několik každý den.
Takže holky si nechaly ty pohybovky mimo, co měly, k tomu si samy vybraly výtvarku v ZUŠ, a ještě v družině keramiku, bajtík (základy práce s PC) a časáček (tvoří různé obrázky, rébusy, starší děti i básničky a jiné texty do časopisu).
Takže teď mají každý den nějakou odpolední aktivitu, v pondělí dvě, na tři vodíme holky mimo školu (družinu), zbytek mají přímo v družině (v budově školy).
Ad autobusy – přiznávám, že jsem to dosud nijak neřešila. Ve školce jezdili na to plavání a tu a tam na nějakou akci či školku v přírodě. Teď jezdí na plavání (v rámci výuky, jen si teď ten druhý běh kvůli krácení rozpočtu školám musíme platit).
Jo a pásy v autobuse 😛 😛 😛
U nás je taky “megavýběr“. AJ a plavání POUZE pro předškoláky.
Já to ale neřeším, Maruška chodí na plavání od půl roka a chodí pořád, teď nastupuje od září sama bez doprovodu. K tomu se taky pídí po nějakém cvičení nebo tancování. Myslím, že to by se dalo vyřešit v rámci té nové školky, ještě se musíme pokouknout. U nás není pro prťata vůbec nic. Ale i tak bych jí nedávala, kdyby měla chodit pět dní do školky ještě na kroužek, spíš to řeším, že bude do školky chodit jen jeden nebo dva dny, tak to potom určitě ještě něco k plavání přidružit chce.