Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Personální audit
Ahoj holky,
nemáte někdo zkušenost s personálním auditem? Na nás se to chystá a vůbec netušíme, co se bude dít?
Byl u Vás někdo z takovéto agentury, co se ptal, co sledoval, jaké se z toho pak vyvodily závěry?
Prosím poraďte kdo víte. Moc děkuji za všechny Vaše zkušenosti a postřehy.
Protože každý normální šéf ví, kolik toho který jeho podřízený udělá a kolik u toho naseká chyb. Rychlost bych třeba zrovna já nedávala na první místo – pro mě je nejdůležitější bezchybnost a až pak rychlost (pokud se teda nejedná o extrémního šneka)…
Hlavní efekt je ten, aby se zamaskovalo, že nadbyteční jsou právě zaměstnanci personáního auditu 🙁
Zavi, u nás je to velice podobné, taky děláme každý svou specifickou činnost, kde se nedá určovat na minuty, jak dlouho co trvá, protože je to případ od případu různé. Opravdu nevím, co to má mít za efekt, troufám si říct, že nadbytečný tady není nikdo, protože v době dovolených se nemůžeme ani zastoupit.
Taky jsme měli nedávno audit, ale díky tomu, že máme každý rozdílnou náplň práce bych si dovolila tvrdit, že na prd. Svoji náplň práce jsme jen popsali, napsali soupis práce po minutách v jednom dni (časový snímek dne), jeden celý den nás testovali. Jenže to by museli sedět nám za zadkem nejmíň měsíc, aby to mělo nějakou vypovídající hodnotu. Co tam napíšu nemusí být pravda. A jednotlivé dny se od sebe dost liší. Na své židli zatím sedím 😀
Zavedli nám sledování hovorů, ke každé klapce se evidují čísla, kam je voláno, příchozí (prý jen příchozí:-) hovory jsou nahrávány. A chystá se sledovací zařízení na PC, sleduje spuštěné aplikace…
Ať vám to dobře dopadne.
Holky, díky moc. Sama jsem zvědavá, co se z toho vyvrbí.
u nás na dráze to začíná být denním chlebem :-(. Vedení šílí,hustí do nás a praxe? Dojde pár chlapů a hrají si na cestující a nás zkouší jak nejlépe odbavit.Pak vlítnou do kasy a máme pocit,že jsme u zkoušek :-(.
Teď jme prodělali vnitopodnikový,ale spíš se zaměřili na naší šéfku.Ve vedlejší stanici proklepli pokladní se znalostí a nás nechali v pohodě.
No výsledek všeho je :kontola kde jsou mezery a naděje ve fungování podniku a návrhy co zlepšit.Efektivnost a využítí pracovní doby.
No dá se to přežít…jen pár dní Ti nechutná 🙂 Jsou to nervy.
My chystali personální audit na naše příspěvkovky, ale nabídkové ceny firem, co to dělají, byly v takových hodnotách, že zodpovědní usoudili, že se to nevyplatí.
K úsporám se došlo jinak.
A k těm soukromým hovorům – na pevné lince to je zařízené tak, že služebně voláme přes nulu, soukromě přes osmičku.
Pak nám to automaticky strhnou z výplaty.
Tu a tam je namátková kontrola – nevím, jak, ale vždy vyberou dva tři lidí, ti dostanou lísteček s časem a číslem a musejí k tomu dopsat, komu a proč volali. Jsou to ta čísla volaná přes nulu. No, to se nám pak protáčejí závity, jak přemýšlíme…
Kdo má mobil, hlásí měsíčně částku – taky mu to strhnou (ale tam se to odhaduje…)
Na druhou stranu – já služební mobil nemám, ale občas ke služebním účelům použiju svůj – bez kompenzace… Pár lidí moje číslo má, naštěstí to využijí jen minimálně.
😯
v některých zahraničních firmách a i bankách je třeba zavedeno, že pracovník musí vypsat každou půlhodinu co dělal.audit to taky někdy po pracovnících chce. a ejhle, pak se zjistí, že účetní napsala 1 hodinu na třeba zaúčtování x dokladů a auditor to zvládne za půl, nebo její kolegyně za dvě, nebo za půl…a hovory? když někdo půl hoďky prokecá na telefonu, tak to pak ve výkazu sakra chybí když je těch půlhoděk za den víc. a ze služebního vůbec podle zákoníku práce telefonat soukromě nesmí. v nemocnicích se to u doktorů a sester asi dělá blbě, spíš je to účinné v bankách, u thp pracovníků, v úřadech…já to třeba v práci taky vidím – mám pod sebou dost lidí, a když zadám “stejnou“ práci více lidem, někdo je hotovej za hodinu, někdo ji dokáže dělat dva dny. a o tom audit je. buď ten druhej tam nemá co dělat, nebo musí hodnocení tak rozdílných pravníků podle toho vypadat.
To je zajímavé. Radko, jak to zjišťují? Mají nějakou cestu zjistit, že si třeba v prac. době někdo telefonuje?
Já jako člověk s neustále přetékajícím objednacím rozpisem a přesčasy nemůžu tedy mít asi nikdy problém nějaké časové rezervy (začínám mít dopoledne potřebu odcházet na záchod a je to docela problém, jsem ráda, že to ještě není každý ordinační den). Ale trochu si neumím představit, jak by někdo zjistil, že jsem vyřizovala např. 20-ti minutový hovor soukromým telefonem… Já jsem třeba bojovala i s tím, že jsem v práci vůbec telefon nezvedala (rodina znala postup, jak se se mnou spojit), protože u porodu nebo na oper. sále to jaksi reálné není, a kdo se zlobil, že nejsem na drátě? No, pacientky. Takže když jsem telefon zvedla a 15min. řešila problém pacientky volající mi na soukromé číslo, jak by to audit vyhodnotil? Přijde mi to vážně dost zajímavé…
Vlastně o něčem takovém slyším poprvé 😳 Do malých nemocnic by asi nikdo personální audit provést nedal, zjistili by, že nás 40% chybí
výsledky auditů bývají mnohdy zajímavé:-) zjistí se, kolik času pracovník prodrbe, protelefonuje, místo aby dělal, nebo kolik času stráví nepracovně na internetu. kolik času nad stejným úkolem stráví různí pracovníci a zda ty rozdíly jsou vidět i na výplatě… u státních podniků/úřadů o tom pak i píšou v novinách, ale výsledky v soukromých tuzemských firmách bývají podobné:-(
Jak se na to dá připravit, to bohužel nevím, jen vím, že je dobré vykazovat hodně pestrou práci – tzn. např. 10% času mi zabírá tohle , 20% času tohle, 15% tohle…protože pokud se vykáže např. 80% práce vyřizování objednávek, tak ve chvíli, kdy třeba objednávky začnou chodit elektronicky, tak Ti papírově odpadne 80% práce (i když to samozřejmě v realitě není pravda). Takže radím těch 80% rozepsat např. na 20% vyřizování objednávek, pak 10% vyřizování reklamací, 10% komunikace se zákazníkem atd. Snad mi rozumíš, neumím to moc srozumitelně popsat…
No většinou to bohužel znamená, že chtějí snižovat stavy 🙁
budou zkoumat efektivitu pracovníků, vytěženost, prostě jestli je jich tam tolik potřeba, kde co zlepšit…radka2