Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
pomoc s otázkou prosíííím
Otázka zní pracovní a studijní výkon(spokojenost a nespokojenost), volní jednání
zjištuju že nejsem schopná dát cokoliv dokupy mě už ta hlava opravdu nepracuje dneska mě zase chytly nervy ořvala jsem to opět…
cokolv vás napadne v nějaké normální né odborné podobě
Bami, jsem v tomto typu psychologie prakticky laik, tudíž ber, co píšu, jen jako inspiraci. Zkusila jsem zagooglit a myslet, je mi jasné, že teď nemáš možnost asi ani jednoho z toho…
Začala bych tou vůlí, jelikož je výkon vůlí přímo podmiňován…
Volní jednání => činnost čistě regulována vůlí. Jednání typicky lidské, které je zaměřeno na dosažení vědomě vytyčeného cíle, ale je nutné překonávat vnější i vnitřní překážky
Volní jednání má 3 fáze:
1. příprava k činu
2. rozhodování
3. provedení rozhodnutí
– cílem je dosáhnout nějaký cíl, kdežto chování nechce dosáhnout cíl
Pracovní výkon, studijní výkon – měří nejen množství a kvalitu práce, ale i ochotu, přístup k práci (ke studiu), pracovní chování, fluktuaci, absenci, docházku a další charakteristiky.
výkonnostní křivka
Grafické znázornění fyziologické připravenosti k výkonu, tzn. i k učení. Schopnost organismu k výkonu během dne kolísá. Tento fakt byl předmětem mnoha výzkumů. Ke shodě došlo jen v obecném průběhu křivky s tím, že jde o údaje orientační, které se mohou projevovat s individuálními odchylkami. Jsou vyzkoušeny doby, kdy je organismus ideálně připraven k výkonu.
Podle těchto výzkumů je ideální se učit dopoledne, v pozdním odpoledni a večer. Pokud chce studující využívat výkonnostních křivek, musí si je upřesnit vysledováním (pozorováním) vlastních dispozic k učení. Pro učební proces se považují dopolední hodiny za vhodné pro vštěpování nové látky, večerní hodiny za vhodné pro opakování. Existují i týdenní křivky, kde jako kulminační den je středa.
Na netu jsem narazila na zpracovanou otázku přesně stejného názvu, byla samozřejmě ke stažení za prachy, ale je vidět, jaké možnosti už existujou… Bami, drž se a svůj vlastní výkon směřuj správnou motivací – potom bude VOLNO… vím, že děláš, co můžeš…
Bamisko, já Ti nejsem s to s jistotou odpovědět, tak Ti jen napíšu, co mě napadá. Myslím si, že “pracovní výkon“ se odvíjí od spousty věcí jako je např. pracovní pozice, pracovní náplň, možnost dalšího vzdělávání, finanční ohodnocení, motivace zaměstnance – pro někoho je to pochvala, pro někoho jsou to benefity, pro někoho pracovní postup, pro někoho peníze. A určitě hrají roli i stanovené cíle nebo možná lépe řečeno: zadané úkoly. Mám-li úkol nesmyslný či nesplnitelný, asi se mi bude výkon odvádět těžko a bude to dřina.
Bami, zkus být trochu konkrétnější 🙂
A neboj, bude to lepší!!!
Bami…teď mě zrovinka nic nenapadá. Ale to asi slyšet nechceš, že?!
To má být jako tvoje úvaha????
A nebreč!!!!…vždyť jsi přece šikulka, to půjde uvidíš!!!! Zavři sešity a učebnice, dej si vínko a zítra to bude lepší 🙂