Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Zápis aneb co má umět prvňáček
Dnes nám přišla pozvánka k zápisu. Už dlouho se mi honí hlavou otázka: Jaké to asi bude? Už je to celkem dávno, co jsem byla u zápisu já a moc si toho nepamatuju. Podělíte se se mnou o svoje zážitky? Na co mám Martínka připravit? Co udělat pro to, aby se do školy nebál, ale těšil?
Tak hlavně, aby dítě komunikovali na přiměřené úrovni myslím.
Dítě, které má štěstí a žije v harmonické rodině je na školu připraveno vždycky.Důležitá je harmonie vývoje dítěte. To pozná každá učitelka již v prvních dnech a to ostatní je naučí za pomoci rodiny, v poslední řadě za spolupráce s psychologickou poradnou.
Maminkám ,samoživitelkám se omlouvám, ale věřím, že dětem vynahradily vše, co mohly.
Holky, myslíte že takáto výstuž na školní aktovce stačí? http://www.mimibazar.sk/foto_detail.php?id=2939319
Děkuju moc
Cvrčku, taky si myslím, že každá škola to má trošku jinak… když šli do školy kluci, p. učitelky je “zkoušely“ – z barev, jméno, adresa, tvary, básnička, namátkou se ptaly i na číslice a velká písmena – jestli děti poznají…. což mě trochu zarazilo, ale kluci je uměli. Ovšem myslím si, že kdyby ne, asi by to nebylo důležité. Vzali bez problémů i mého červnového 🙂
Ale přestěhovali jsme se a zápis s Davídkem nás čeká příští rok, tak jsem sama zvědavá, jak to bude tady… 🙂
Tak vám držím palečky,ať to Martínek zvládne a ať máš pyšného školáčka 🙂
Nás to letos taky čeká :-))) Četla jsem, že dítě má umět své jméno a kde bydlí. Když zná jména rodičů a adresu bydliště je to +
Ale pozor, slyšela jsem (přítelova kolegyně v práci) říkala, že jí syna nevzali do školy, protože nedal ruku přes hlavu k uchu.
Ono asi záleží na škole, protože každá má zápis podle sebe.
Přejeme hodně štěstí všem předškolákům kteří půjdou letos k zápisu. A maminky – hlavně v klidu. :-)))
Nás to letos také čeká, Šimonek se už moc těší a hodlá k zápisu vléct i školní aktovku….
kazda skola ma zapis pojat jinak….ale bezne se deti “pozoruji“ v techto smerech:
1.vyjadřovaní-písnička , basnicka (logopedicke vady)
2.poznavaní barev a tvaru
3.rozlisovani pojmu nad, pod, pred, za, vetsi, mensi
4.grafomotorika…vetsinou se kresli postava – sleduje se drzeni pastelky nebo tuzky
5.fixace na rodice (zda hleda pri odpovedich pomoc u doprovodu)
o zapise jsem tu uz psala nekolik clanku…a podrobnejsi…zkuste si to vyhledat a pokud mate konkretni otazky smerujte je do dotazku do poradny “skola“
Cvrčku, neboj!!! Já takhle zjišťovala informace vloni… jo, je to už rok!!! Hrozně to letí a máme před sebou první vysvědčení…
Tak zavzpomínám, co jsme dělal u zápisu náš syn. Vše bylo formou hry “sbírání (papírových) klíčů“. Děti plnily úkoly – vystřihování, kreslení, poznávání tvarů (kruh, čtverec..), barvy, básnička (písnička), zavazování kličky u bot, převyprávění pohádky… Děti to moc bavilo a nenásilně předvedly vše, co měly. Ze zápisu jsme opravdu odcházeli nadšeni nejen z učitelek, ale z celé školy.
Tak držíme pěstičky všem budoucím prvňáčkům!!!:-)
Ale i ta troška nervozity k tomu určitě patří:-)!