Projekt Anny K. proti rakovině prsu

Zpěvačka Anna K. zahájila v těchto dnech rozsáhlou kampaň proti rakovině prsu pod názvem „Chceš žít jako já?“. Jejím cílem je přesvědčit české ženy o nutnosti včasného vyšetření prsou a pravidelných lékařských kontrol. Vede ji k tomu vlastní zkušenost s rakovinou prsu.
Za posledních třicet let vzrostl v ČR výskyt karcinomu prsu o přibližně 120 %. Rakovina prsu se tak stala v ČR nejčastějším nádorovým onemocněním u žen. Alarmující je, že počet nemocných stoupá a že tato zákeřná choroba postihuje čím dál mladší ženy.

Od roku 2002 funguje v ČR plošný screeningový program Ministerstva zdravotnictví, který zaručuje ženám ve věku 45–69 let bezplatné preventivní mamografické vyšetření prsů jednou za 2 roky. Screeningový program využívá cca 80 % žen v této věkové kategorii. Mladší ženy (35-45 let), které vyšetření nemají hrazeno, využívají možnost mamografického vyšetření pouze z 35 % a mladé ženy a dívky (15-34 let) méně než z 10 %.

Zpěvačka Anna K. se na základě své negativní zkušenosti rozhodla vyburcovat všechny české ženy k tomu, aby aktivně podstoupily mamografické vyšetření a nečekaly, až je na preventivní prohlídku pošle lékař. Jinak ponesou důsledky pozdního vyšetření stejně jako ona sama. Osvětovou kampaní „Chceš žít jako já?“ chce ženy varovat před podceňováním včasného vyšetření.

Osvětová kampaň „Chceš žít jako já?“, kterou koncepčně a obsahově připravily agentury Sudler&Hennessey a Young&Rubicam, je realizována díky podpoře řady sponzorů.

Hlavní součástí kampaně bude televizní a rádiový spot „Chceš žít jako já?“ a webové stránky www.chceszitjakoja.cz s informacemi o rakovině prsu, její prevenci a léčbě, on-line poradnou, včetně kontaktních adres na mamografická pracoviště v ČR. Projekt zahrnuje celorepublikové billboardy, citylight vitríny, LCD obrazovky, atd. V rámci kampaně bude v čekárnách lékařů distribuována informační brožurka „Chceš žít jako já?“ s důležitými a praktickými informacemi o rakovině prsu a její prevenci.

První část projektu uzavře benefiční koncert Anny K., který se bude konat 25. listopadu 2010 v Lucerně. Výtěžek ze vstupenek koncertu bude věnován na zakoupení nového mamografu, který rozšíří možnosti diagnostiky rakoviny prsu v ČR.

K osvětové kampani Anna K. uvádí:

„Chtěla bych, aby tahle kampaň oslovila všechny ženy a je mým velkým přáním, aby šly a nechaly se vyšetřit. Nejlépe hned a pak pravidelně! Aby nečekaly, až je na vyšetření pošle jejich lékař. Je to můj osobní vzkaz a taky životní zkušenost, která je varováním. Zabere to pár minut a ta krátká chvíle, kterou si věnujete, Vám může zachránit život!“