Slohová práce žáka ZŠ na téma : Moji rodiče

Rodiče se dělí na dvě časti : matku a otce. Matka se ješte rozděluje na ženu v domácnosti a v zaměstnaní. Doma se potom ješte skládá z manželky, matky, kuchařky, opravovačky, pradleny, nakupovačky, účetní, vychovatelky…… ostatní si nepamatuji, ale mamka toho umí vyjmenovat víc, jako např. služka, otrok a jiné. Matka se vyznačuje tím, že se zázračně nachází na více místech současně, umí v jedné chvíli myslet na sto věcí, přičemž deset věcí dělá současně. Vidím na vlastní oči, jak po návratu ze zaměstnání dá vařit vodu na sporák, zatím co zamíchá těsto na buchty. Přitom ji jede pračka, do které chodí vyměňovat prádlo, mne vymýšlí věty oznamovací, rozkazovací, tázací a naši Olinku zkouší z velké násobilky. Že potom přebalí malého Filípka a udělá mu na Sunar s krupicí, to ani nepostřehnu. Dvě oči mi na to nestačí. Nebo když potom usedneme k večeři, už je namletý mák i ořechy a já mám na kolenách tepláků zašité nové díry. Olina má umyté vlasy a prádlo je pověšené na balkóne. Darmo si mámu potají prohlížím. Máma má opravdu jen dvě ruce … a přece, když přijde domů z práce, má v jedné velkou a malou kabelku, v druhé dvě igelitky s nákupem a ve třetí … ne, vždyť jsem už povídal, že má jen dvě ruce, ale nese Filípka s fusakem.
Otec se neskládá ani nerozděluje. Nachází se v zaměstnaní a doma, ale doma ho najdete málokdy. Kromě snídaně a večeře, když sedí u stolu, vyskytuje se obyčejně v křesle, anebo na gauči a bývá zakrytý novinami. Zanechává po sebe vždy ty samé stopy : otevřené, převrácené noviny a cigaretový popel, někdy i v popelníku. Na rozdíl od mámy, má sice také dvě ruce, ale přichází domů s rukama prázdnýma. Jestli umí násobilku, nevím, ale psát asi neumí, protože žákovskou knížku mi ještě ani jednou nepodepsal. Ani to ještě není prozkoumané, proč patří do skupiny rodičů, když na rodičovské sdružení vůbec nechodí.
Soudruh učitel povídal, aby jsme se při psaní této úlohy zamysleli nad prací svých rodičů. Ve škole přidělují žáka, který pořádně nepracuje, nebo se neučí, k dobrému a usilovnému žákovi, aby se od něho něco naučil. A tak si myslím, že při svatbě přidělují muže ženám, aby je ženy něčemu dobrému naučili a měli na nich dobrý vliv. Mojí mámě se to zatím bohužel, nepodařilo.

autor neznámý, opsala jsem to z mailu, co mi přišel