Po stopách Karla IV.: Projektový den v naší třídě

700. let výročí Karla IV. A samozřejmě se do toho zapojila celá Česká Republika, tím pádem i naše třída sedmáků. Pátek jsme celý věnovali Karlu IV. a učili se o něm. Rozdělili jsme se do 6 skupin. Každá skupina měla dva předměty, jeden na každé dvě hodiny. Já a moje skupina jsme měli matematiku, fyziku a přírodopis. První dvě hodiny jsme měli matematiku a fyziku. V matematice jsme se učili jak se dříve počítalo, anebo spíš měřilo.

Dostali jsme pracovní list a měli jsme vypočítat, kolik je na milimetry délka palce, prstu, pídi, stopy, sáhu a látra. V roce 1915 Fr. Zimmerhalkl má délku 591,4 mm. Základem délkových měření je 1 loket. Potom jsme na pracovním listu počítali přesnost založení Karlova mostu rok 1357, den a měsíc 9.7, hodina a minuty 5.31.

V druhé hodině jsme měli fyziku, jsme se nejdříve podívali na film o stavbách za vlády Karla IV. Pak jsme z pěnových kostkek stavěli mosty, chrámy a gotické stavby. Následovala svačinová přestávka, která všem přišla vhod. :D. Třetí a čtvrtou hodinu jsme měli přírodopis, ve kterém jsme vytvářeli projekt. Ten se skládal celkem ze sedmi úkolů, ktreré jsme nakonec přepracovali na projekt.

1. úkol: Zjištovali jsme, jak Karel IV vypadal. Nebyl zrovna nejhezčí, chybělo mu šest zubů měl vytrhané vlasy nad čelem (protože mu doktoři rovnali páteř). Měl rozdrcenou bradu, protože spadl z koně obličejem rovnou do země. Také měl jizvu přes obličej a několik zlomenin.

2. úkol: Dostali jsme text a měli odpovědět na šest otázek.

3. úkol: Poskládali jsme text o kytkách, a pak jsme jednu dostali i na obrázku. Nejdříve jsme ji určili špatně, takže jsme to celé přepisovali, ale na konec jsme to stihli i opravili.

4. úkol: Projeli jsme se plyšovém koni, no teda kluci, a měli na sobě také dřívější brnění. A jelikož nám to zrovna vyšlo na přestávku, tak bylo na chodbě plno lidí, tak jsme se u toho také dost nasmáli.

5. úkol: Dostali jsme text, který byl jako morseovka a my jsme z toho měli určit text.

6. úkol: Vymýšleli jsme vtipy s obrázkama s Karlem IV.

7. úkol: Dostali jsme velkou A4 s nedoplněným textem, ke kterému jsme dostali další z obou sran popsanou A4. Ale na konci když jsme lepili projekt v posledních 5 minutách jsme zjistili, že jsme na to zapomněli, takže jsme to neudělali.

Pátou a poslední hodinu jsme se všichni sešli v naší třídě a povídali jsme si o tom, co jsme se naučili a dozvěděli. Moc jsem si to užila a nejenom já, ale všichni v naší škole. Takže projektový den s Karlem IV se velice povedl. 🙂 Alespoň pro lepší představu našeho krásného dne se můžete podívat na ukázku, kterou natočila TV Polar.

VašeDěti.cz se připojují k oslavám výročí narození Karla IV. V rámci série Po stopách Karla IV. si můžete přečíst další články, recenze knih i tipy na výlety.