Jak dovést tělo k normálu

Rubrika: Stravovací návyky

Už několikrát jsem psala o důležitosti přiměřené stravy a hmotnosti pro správné fungování lidského těla a zdraví. Myslím, že většině svých čtenářek opravdu dlužím vysvětlení, jak jsem ke svému způsobu stravování došla. Jen nevím, jak to správně vyjádřit, snad mé myšlenky nějak pochopíte.

Vlastně nejsem extremista žádné zažité metody, ale beru jejich poznatky tak nějak všeobecně. Základem je, aby tělo nestrádalo, ale určité kombinace jídel jsou horší než jiné. Nic není zakázané, ale musím mít aspoň rámcovou představu o energetických hodnotách jídel, jinak nebudu hubnout, ale přibírat. Poškození metabolismu nemusí být tak trvalé, aby nešlo částečně ovlivnit správnou stravou a režimem života. To se mi potvrdilo u mnoha starších klientek.

Když se člověk nějakou dobu překrmuje a konzumuje moc sacharidů a potravin s vysokým GI a mastného, tělo na to reaguje tím, že po jídle vyprodukuje neúměrné množství inzulínu.
Po nějaké době se ale stane to, že si na takový postup jakoby navykne a u člověka se sklonem tloustnout vylučuje neúměrné množství inzulinu ke glykemii po jídle. Prostě tělo reaguje trochu jako automat, vyloučí inzulínu víc, než je třeba. Tím nám zadělává na opotřebování pankreatu a budoucí cukrovku. Další kulišárna, kterou nám tím způsobí je, že otevírá cestu rychlé přeměny zkonzumovaných živin na mastné kyseliny a k jejich lehkému ukládání do tukových zásob. Tělo ukládá a ukládá, lehce, jako o závod.
Třeba už potom ani tolik nejíte a říkáte, že tloustnete i z vody, tělo si ale nedá říci, vy tloustnete a dokonce můžete jíst i maličko a trpět podvýživou. Neznáte to odněkud?

Nějak takhle jsem dopadla i já, proto jsem se soustředila na to jak odnaučit tělo těmto reakcím, které nám škodí, trvá to minimálně ty dva měsíce, na které nabízím sestavení jídelníčku na míru.
Když už je jednou k této metabolické úchylce tělo náchylné, není radno si hrát, proto tolik lidí mívá po různých dietách jojo efekt. Nepochopili vůbec nic, jen omezili bezhlavě porce.

Mým smyslem není porce bezmyšlenkovitě omezit, ale dovést tělo k normálu.

Tady je takový příklad, co dělá papání s tělíčkem.
Jaký je rozdíl mezi konzumací bílého pečiva s máslem a celozrnného pečiva s máslem?

Když sníte bílé pečivo ve chvíli nouze, nevadí, ale už si ho určitě nemazejte tukem.
Sníme bílý chléb s máslem, dostává se do těla lehce vstřebatelný jednoduchý sacharid a mastné kyseliny. Sacharidy navýší hodně rychle glykemii, vyloučí se velké množství inzulinu, ten otevře cestu mastným kyselinám do buněk doširoka a než stihnete energii z požité potravy aktivně využít, máte to v tukových zásobách na břiše nebo na zadečku.
Když sníte celozrnné pečivo s rostlinným tukem, tak máte v těle dlouhé složené sacharidy, ty se vstřebávají postupně až třikrát delší dobu než ty předešlé, nenavýší tolik produkci inzulinu a mastné kyseliny nepřechází do zásob rychle, něco využijete a velká část jich odejde z těla ven do odpadu, prostě netloustnete.


Jana před hubnutím / Jana nyní v loňských kalhotách

Více se dočtete na www.kgdolu.estranky.cz – v internetové knize o hubnutí a zdravém životním stylu a také o chuti do života s nabídkou sestavení jídelníčku, který vám nejen pomůže snížit váhu, ale také dodá chuť prožít aktivní léto.

Napsal/a: Mgr. Eva Manďáková Svašková

Toto taky stojí za přečtení!

Tipy na dárky pro děti podle věku – zabaví se a rozvinou dovednosti

Lámete si hlavu s tím, co potěší nastávající, novopečené či už ostřílené rodiče, respektive jejich děti? Přečtěte si naše

Čtu dál →

Co pomáhá na dětský kašel?

Listy opadaly, teploty se střídají, vládu nad počasím převzal podzim. Děti tráví několik hodin denně v kolektivu, kde není nouze

Čtu dál →

Venkovní únikové hry Hunter Games: objevte parádní zábavu

Baví vás klasické únikovky? Vzrušující příběhy a plnění úkolů? Přemýšlíte, kde se dá zažít ta nejlepší úniková hra v

Čtu dál →

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist