Při jednom klasickém pokusu se zkouší paměťové schopnosti a ovládání impulzů osmiměsíčních batolat. Na jednom místě ukryjeme předmět a dítě ho může najít. Potom vidí, jak předmět přemisťujeme jinam. Většina dětí bude zpočátku hledat tam, kde byl předmět ukryt poprvé. Buď zapomněly, že byl přesunut na jiné místo, nebo nemohou odolat impulzu hledat ho tam, kde ho našly předtím. Z výzkumu vyplynulo, že čím byly děti starší, tím byli chlapci i dívky v tomto pokusu lepší, ale děvčata dosahovala pokroku rychleji.
S učením dítěte chodit na toaletu je situace podobná. Většina rodičů si všimla, že dívky ovládají svůj močový měchýř dříve než chlapci. Jeden výzkum zjistil, že ve dvou a půl letech plenky nenosilo 30 procent dívek a jen 15 procent chlapců. Ve třech letech to zvládlo už 70 procent dívek, ale jen polovina chlapců. Maccoby odvozuje tento rozdíl od odchylného stupně vyspělosti mozku u stejně starých chlapců a dívek. Samozřejmě že tyto všeobecné údaje mají své výjimky.
Obecně se dívky dokážou ovládat lépe než chlapci. To je vidět i u záchvatů vzteku, které jsou u jednoletých a dvouletých dívek a chlapců normální. Od tří let však mají dívky těchto záchvatů méně než chlapci. Také mají sklon se rychleji přizpůsobovat životu v předškolních zařízeních pro děti.
Když položíte své dceři do postýlky na prostěradlo ovčí kůži, nebude ji jen hřát. Také jí pomůže, aby se cítila v bezpečí. A když se v noci pomočí, prostěradlo je chráněno. Když potom vyčistíte ovčí kůži na slunci, zápach z ní zmizí.