Recenze: Stavební stroje

V VD tipy

Máte doma kluky, kteří se zajímají o stavební stroje? Rádi si prohlížejí knížky o autech a staví? Pak je tahle knížka právě pro ně. Jde totiž o nezbytnou příručku pro budoucí stavaře.

Na rovinu přiznávám, že nejsem technický typ. 🙂 Kniha Stavební stoje je ale krásnou ukázkou interaktivní knížky, u které děti vydrží opravdu dlouho. Nejprve jsem si myslela, že budeme stavět 3D stroje. Se kterými si bude moct malý i hrát, ale staví se na podložce, která je hned na začátku knihy. Také je zde návod jak s děrovanou deskou pracovat. Pro snadnější manipulaci si desku můžete od knížky odtrhnout, to u nás bohužel neprošlo. 🙂 Deska má označení ze dvou stran. V horní části desky jsou písmenka od A-T. Shora dolů zase číslice 1-19. Děti si tak krásně mohou procvičit písmenka a číslice. V knížce najdete celkem 9 stavebních strojů.

– Demoliční koule
– Čelní nakladač
– Buldozer
– Rypadlo
– Domíchávač
– Vysokozdvižný vozík
– Nákladní auto
– Jeřáb
– Silniční válec

Každý stavební stroj má svůj podrobný návod, seznam potřebných dílků a také si s dětmi můžete přečíst krátké povídání k čemu slouží. Kniha je velice pěkně zpracovaná, barevná a pro děti také naučná. Veškeré díly najdete v zadní části knihy, která má funkci  „krabičky“ , do které si po hraní děti mohou vše zase uklidit.  Nejprve si ale všechny dílky s dětmi vyloupněte, jde to lehce a snadno. Děti to zvládnou sami. Vůbec nebude vadit, že se vám všechny dílky pomíchají. Každý model stavebního stroje je totiž očíslovaný a některé dílky budete potřebovat u více modelů. Všechny díly jsou z tvrdého kartonu a jsou barevné. Doma má knížka velký úspěch, syn si ji schovává pod polštář, aby mu ji nebral starší brácha. 🙂 Už ji byl také ukázat ve školce paní učitelce a je z ní velice nadšený.

březen 005 březen 003 březen 002 březen 001

Pokud přemýšlíte nad knížkou pro kluky, Stavební stroje vřele doporučuji. Věkové ohraničení tady nehledejte. Knížka nadchne malé i ty větší, zaujme dokonce i tatínky. Takže pozor, aby si dítko mělo co stavět. 🙂

Publikaci Stavební stroje vydalo nakladatelství Mladá Fronta. Má 23 stran a je v krabicové vazbě. Díky tomu je vhodná i na cesty. 🙂

Soutěž: LEGO® Batman Jsem Batman!

Věděli jste, že LEGO® už není jen stavebnice, ale dá se i číst? Tři takové LEGO® knihy vám chci