Karcinogenní dudlíky II.

Jelikož jsme na našich stránkách nedávno uvedli článek o karcinogenních dudlících na našem trhu, považujeme za správné, publikovat i stanovisko druhé strany. Proto Vám předkládáme vyjádření jednoho z výrobců kritizovaných dudlíků…

Vážené spotřebitelky, vážení spotřebitelé,

Rád bych uvedl na pravou míru informaci o nebezpečných dudlících naší firmy.
V článcích, které se v uplynulých dnech objevily v našem tisku a právem vyvolaly obavy většiny rodičů o zdraví jejich dětí, je uveřejněna informace, že se jedná o dudlíky firmy Boček. Ve skutečnosti byl do testu zařazen pouze jeden jediný typ “LATEXOVÉHO“ dudlíku Kytička s kroužkem Int.kód 3999815
(savička je z hnědého materiálu). U tohoto typu jsme již na základě informace po přečtení v časopisu „TEST pro spotřebitele“ zastavili prodej a obeslali naše odběratele informací o stažení tohoto dudlíku z prodeje . Zároveň jsme poslali daný typ dudlíku k novému testování. Tento typ dudlíku kupujeme od firmy Vulkán Hrádek nad Nisou a měli jsme od nich v době prodeje také platné certifikáty a protokoly o zkouškách.
Co se týká ostatních našich výrobků – saviček a dalších typů dudlíků, tak ty jsou vyráběny ze “SILIKONU“
(savička je z čirého, průsvitného materiálu). Tyto jsou v naprostém pořádku a neobsahují karcinogenní látky, zmiňované v časopise TEST. Silikonové savičky a dudlíky máme zastoupeny v našem sortimentu v cca 30 typech. Rodiče, kteří zakoupili tyto výrobky, mohou být naprosto bez obav o zdraví svých dětí.
Rovněž bych se rád vyjádřil k hodnotám při posuzování hladiny nitrosaminů 0,1mg/kg. Protože všechna media pouze převzala zprávu z TV Nova a ta z časopisu D test, nikdo se již nezajímal o takzvanou nepřesnost měření, která je v toleranci dalších 0,1mg/kg nitrosaminů v dudlíku, tzn., že celková hodnota, kterou může dudlík obsahovat, je až 0,2mg/kg.
Pokud budu vycházet z údajů uveřejněných v TV Nova tak to není překročení 3x ale pouze 1,5x a to již stojí za zamyšlení, zda celá kauza není spíše velice chytrým a promyšleným reklamním tahem naší konkurence.
Další zjištění, které mě šokovalo byla skutečnost, že časopis měl informaci ze zkušebny, že některé typy dudlíků na trhu v ČR jsou závadné, již od poloviny listopadu minulého roku, ale tuto informaci nikomu z výrobců nepředal, ani nikoho z výrobců na tuto skutečnost neupozornil!!!
Jednoznačně se nabízí otázka PROČ??? Není to náhodou tím, že se chtěl tento časopis pouze zviditelnit a zvýšit svou prodejnost za vydatného přispění TV Nova???
Časopis držel v tajnosti celou dobu tuto informaci, bez ohledu na to, kolik se podle nich “smrtelně závadných“ saviček a dudlíků za tuto dobu na českém trhu prodá.
Věta TV Nova “Trh je nebezpečnými dudlíky a savičkami zaplaven“ je nehorázným nesmyslem a výmyslem daného redaktora. Provedl jsem analýzu našich prodejů za rok 2004 a zjistil jsem, že výše uvedený dudlík “Kytička s kroužkem“ se na této statistice podílí cca 4%!!!! Pokud bych to vzal pouze nějakou hrubou dedukcí na celkový prodej všech dudlíků a saviček na českém trhu, tak by mohlo jít o číslo do 1%!!!! Což já osobně nepovažuji za zavalení trhu.

Jsme připraveni poskytnou všem zájemcům vysvětlení k danému tématu a současně předložit protokoly ze stejného zkušebního ústavu, který prováděl rozbory pro časopis TEST. Rozbory jsou datované k červnu 2004 a všechny sledované hodnoty, včetně nitrosaminů jsou v normě. Kritizovaný dudlík byl shledán i podle Státního zdravotního ústavu jako nezávadný a vyhovující českým normám.
Spotřebitelé se na nás mohou obrátit na tel. 544 228 053, 544 228 066, nebo na e-mail: boceksklad@seznam.cz

Další otázkou, kterou je třeba v této souvislosti si položit, je :
– má výrobce zájem úmyslně prodávat závadné zboží? Určitě ne!
– komu tato kampaň posloužila?
Mě jako výrobci? Určitě ne.
Časopisu? Ano. Zvedne se mu tím prodejnost.
TV Nova? Ano. Zvedne se jí tím sledovanost.
Spotřebiteli? Ne! Pouze je zděšen, dezorientován a neví komu má věřit, protože v reportáži nebyl celé problematice dán dostatečný prostor k vyjádření a objasnění příčiny celého problému.
Hlavnímu hygienikovi? Ne. Protože tímto způsobem se to řešit nedá. Je třeba zvolit diskusi za účasti všech zainteresovaných stran a ne reportáž na bázi senzace. A teprve pokud by to k ničemu nevedlo tak celou problematiku probrat před televizními kamerami, ale rozhodně v delším časovém úseku.

Jakmile si položím výše uvedené otázky, opět docházím k závěru, že jsme se my výrobci stali pouze laciným senzačním nástrojem dvou mediálních partnerů ( časopis D test a TV Nova) bez jejich ohledu na obrovský strach, paniku a dezinformaci, kterou způsobí mezi spotřebiteli.
Jak mi do telefonu sdělil pracovník TV Nova, mělo jít o upozornění Hlavního hygienika na to, že nedostatečně kontroluje zdravotní nezávadnost dudlíků na českém trhu. Pokud by to byla pravda, tak taková reportáž se dá udělat jinak.

Mojmír Boček
jednatel
Tel. 608 444 255

Zdroj Spotřebitel.cz