Recenze: Hmyzáčci – Příběhy z trávy

Nakladatelství CPRESS vydalo 9. 5. 2016 krásnou dětskou knihu Hmyzáčci – Příběhy z trávy. Její autorkou je Eszez Hajnal, která se postarala i o nádherné ilustrace.

Kniha je plná pohádek o různých broučcích, beruškách, šnečcích, motýlcích apod. Velice pěkně seznamuje děti s přírodou, jejími obyvateli a jejich životy. První pohádka s názvem Zimní úkrytzavede čtenáře do příbytku mezi kořeny staré borovice. Zde se všichni broučci, cvrčci, světlušky schází, aby přežili zimu. Správce tohoto úkrytu nazvaného Dutá borovice, dělá Tesařík obrovský. Ten se o něj stará, udržuje v něm pořádek a připravuje ho na zimu. Jakmile se blíží zima a broučci cítí první lupání mezi krovkami, vědí, kam se mají vydat. Vše je připraveno. Broučci přichází jeden po druhém s celými svými rodinami. Červotoč, Slunéčko sedmitečné, Mandelinka bramborová, Roháč, Moucha, Štěnice, Včely a další. Každý přinese nějaké zásoby. Letos se ale jeden z obyvatel, Svatojánský brouček, zpozdil a ostatní o něho mají starost. Plánují akci na jeho nalezení. Záchranná akce se vydařila, a Svatojánský brouček může všem posvítit.
Toto je jen jeden z kouzelných příběhů, kterých je tato kniha plná. Obsahuje jich 15. A jeden je lepší než druhý. Mezi další příběhy patří:

• Poklad v loňském sněhu
  • Nezištný přítel
  • Bohuščiny narozeniny
  • Obnova domku Hlemýždě zahradního a další.

3 1 roundcube.web4ce.cz

Všechny pohádky ukazují dětem, že i zvířátka si navzájem pomáhají a spolupracují. A to by se měli naučit i děti. My jsme si knihu nejprve prohlíželi a děti obdivovali krásné obrázky. Říkali jsme si, jak se který brouček jmenuje, kde bydlí. Děti to hodně zaujalo a když jsme pak byli venku na zahrádce, nebo na procházce, zkoumali trávu, strom, každý kout, zda se tam nějaký brouček nenalézá. A když objevili, měli obrovskou radost. Poznali tak Slunéčko sedmitečné, Hlemýždě, Včelky, Mravenečky,… a hned hlásili, že o nich jsme si přeci četli. Já sama knihu hodnotím jen kladně. Je plná opravdu krásných ilustrací a příběhů a děti je rády poslouchají. Zároveň se při čtení učí spoustu nového nejen o jejich životě, ale také o vzájemné pomoci, jak se k sobě máme všichni chovat apod. Knihu tedy doporučujeme do každé dětské knihovničky.

Hmyzáčci – Příběhy z trávy

9be949a4f29e983d640ca41754f812e5Bohatě ilustrovaná kniha potěší nejen všechny milovníky Ferdy mravence

Kniha pohádek Hmyzáčci nabízí pohled do kouzelného světa přírody, plného krásy, tajemství a divů. Hrdiny veselých a napínavých historek jsou drobní živočichové, se kterými se běžně setkáváme v přírodě. Dostane se svatojánský brouček včas do zimního úkrytu, nebo ho přemůže nečekaná vánice? Co vyhraje mravenec Jenda, když nezvítězí v běžeckém závodě?  Pojď a objevuj krásy světa prostřednictvím laskavých příběhů z trávy!

Autorka: Eszez Hajnal, 64 stran

Knihu si můžete objednat na www.albatrosmedia.cz, kde je k nahlédnutí připravena také ukázka.

Napsal/a: Kyller