Recenze: Žeryk to spočítá a Žeryk na cestách

Do auta si děti nejčastěji berou nějakou knížku, autíčka nebo něco na kreslení. Záleží, jak dlouhá cesta nás čeká. Nejoblíbenější jsou ale knížky, za což jsem velice ráda. Dneska bych vám ráda představila dvě nové publikace určené dětem, které jsou do auta jak dělané.Knihy vydalo nakladatelství Naše kniha a autorkou je Hanka Jelínková. Jde o sérii mini knížek určených pro malé i větší děti. Knihy jsou malého formátu a vejdou se i do batůžku. Na publikacích se mi nejvíce líbí, že čtete společně s dětmi. To znamená, že děti se také zapojují. Ti větší, kteří už číst umí, čtou zvýrazněný text, který je psán velkým písmem. Ideální  pro začínající čtenáře. Malé děti poslouchají, ale zapojit se mohou díky krásným ilustracím Venduly Hegerové, o kterých si pak povídáte. Text je veršovaný, takže se dětem příběh velice líbí. Celou knížečku přečtete za pár minut, ale to vůbec nevadí. Spojení veršovaného příběhu s veselými obrázky totiž děti láká k dalšímu prohlížení a povídání.

Žeryk to spočítá

Žeryk pomáhá Matějovi s domácím úkolem a i když se zdá, že mu s tím nedokáže nikdo pomoci, nakonec příjde nečekané rozuzlení s odměnou nakonec. Na konci knihy děti najdou zábavné a hravé úkoly, které musí vyřešit.

zeryktit ukoly zeryk4

Žeryk na cestách

Žeryk se tentokrát vydává na dlouhou cestu. Procestuje toho opravdu hodně a potká spoustu zajímavých nových přátel, než se vrátí domů, ale naučí se také cizí jakyky. Děti se pomocí veršovaného textu vypraví s Žerykem do cizích zemí a naučí se první anglická slovíčka. To vše hravou a zábavnou formou. Také v téhle knížečce najdou děti na konci zábavné úkoly na vyřešení.

Publikace jsou určené dětem od 4 do 7 let. Každá knížečka má 32 stran a je v pevné vazbě. Přestože jsem nejprve měla obavy z toho, že po přečtení děti knížka nebude bavit, byla jsem velice mile přesvědčena o opaku. Knížky sebou bereme pokaždé, když někam jedeme autem, a to i na krátkou vzdálenost. Děti si nejprve přečtou text, pak si prohlíží obrázky, plní úkoly nebo si jen tak prohlížejí co všechno na obrázcích najdou. Takže mají zábavu tak na půl hodiny.

Ž. na cestách - obálkaŽ. u Big BenuŽ. na cestách - úkoly 3,4

Co na to říkají mé děti?

Syn (starší) – Knížky se mi líbí, jsou sice pro menší děti, ale jsou hezké.