Recenze: Viktor a záhadná teta Bobina

David trhl rekord, přečetl zatím svojí nejobsáhlejší knihu o 172 stránkách! „Ta je bichliózní“, vyjádřil tloušťku knihy zajímavým slovem hned při prvním pohledu na ni.  Neomrzela ho ani po tak dlouhé době čtení a každý večer po ní sáhl, jelikož byla prý „fakt dost napínavá“, což napovídá i její tajemný název  Viktor a záhadná teta Bobina. Knížka je z nakladatelství Albatros, autorkami knížky jsou Pavlína Jurková a Jarmila Vlčková. O ilustraci  se postarala Martina Fojtů, která svými obrázky přesně vystihla „tajemno příběhu“.

Každopádně i přes svou obsáhlost, musím řici, že syn dočetl knihu celou, četl  ji ve svých devíti letech asi čtyři týdny. Kniha je určena  dětem od osmi let a i velikost písma tomuto věku odpovídá.  Celý příběh je rozdělen do tří až pěti stránkových kapitol, které se myslím čtou dětem lépe než „příběh v celku“ a i David vždy přečet jednu až dvě kapitoly během jednoho večerního čtení. Prý mu to takto vyhovovalo nejvíce.

Davídkovi se z příběhu zalíbil hlavní hrdina kluk Viktor, který musel trávit prázdniny jinak a jinde, než by sám chtěl, ale nakonec byl odvážný při svých prázdninových dobrodružstvích. Je to prostě fajn kluk a David se v některých situacích v něm viděl. Zaujala ho také postava trochu bláznivé Amálky a nakonec se zmínil i o dvojčatech Ele a Emě, asi proto, že je sám z dvojčat. Postav je v knížce vykresleno a popsáno hodně a každá má zde své místečko a příběh.  Za nás knížku nejlépe na prázdniny určitě doporučujeme.

Viktor a záhadná teta Bobina

Autorky: Jarmila Vlčková, Pavlína Jurková

Pro děti od 8 let.