Recenze: Starý sad

Za devaterým kopcem, devaterým kamenem a sedmerým potokem byl jednou jeden sad a les a šípkový keř. A v tom saduv trávě pod jabloní leželo červené jablíčko.Takto pohádkově začíná krásná knížka s názvem Starý sad. Autorkou je Naděžda Munzarová a vydalo ji nakladatelství Grada. Rozhodně musím tentokrát napsat také pár slov o autorce, protože je o čem psát. Naděžda Munzarová je loutkoherečka a animátorka, kterou můžete znát také z dětského vysílání. Hrála v mnoha pořadech, seriálech a televizních pohádkách. Účinkovala také v různých „černých“ divadlech (Jiřího Srnce, Semafor, divadlo Lamkových, Divadlo Na zábradlí, Státní divadelní studio, Laterna Magika, Vinohradské divadlo, Národní divadlo, Divadlo Komedie). Ve filmu hrála s loutkami a technikou černého divadla pod vedením předních režisérů – Vojtěcha Jasného, Jana Švankmajera, Zdeňka Syrového, Františka Filipa.V neposlední řadě je to také manželka Ivana krause. 🙂

Naďa Munzarová vytvořila okouzlující ilustrovaný svět v pohádkové dětské knize, kde se také můžete těšit na různé jazykové hříčky. Vše začíná tím, že Červíček má narozeniny a neví, jak dlouho to trvá do příště. Zvířátka tak začnou řešit, co je to teď, potom, za chvíli, příště. Celkové grafické zpracování knihy je velice hezké. Veselé, malované a barevné obrázky vás provázejí celou knihou. Společně se zvířátky prožijete v sadě celý rok. Začnete na podzim, kdy opadává listí a zvířátka řeší barvy nebo co znamená listopad, také budou poštět draka. Červíček totiž dostal úžasný nápad, potřeboval k tomu pouze provázek, který dostal od pavoučka a pak napadané barevné listí. Při tom společně zažívají nezapomenutelné dobrodružství. Copak si asi o sněhu myslí naše malá zvířátka? Jaké dobrodružství na ně v zimě čeká nebo jak dopadne čaj o páté, jak si červíček poradí s úklidem a mnoho dalších příběhů na vás čeká v knize Starý sad.

březen 2016 020 březen 2016 019 březen 2016 018 březen 2016 017

Z knížky jsem velice nadšená. Líbí se mi příběhy, jazykové hříčky a také to, že poskytuje mnoho příležitostí, které pak můžete s dětmi dále rozvádět. I můj nejmladší syn se pořád na něco vyptával. Přečtení se díky tomu vždycky protáhlo, ale líbilo se mi, že i v pěti letech nejenom poslouchal, ale také se zajímal o děj. Vyptával se jak to je, nebo přidával další slovní hříčky. Bylo to prostě super. Také byl nadšený z obrázků. Rád si knížku sám prohlížel a u ilustrací si říkal, jaké zvířátko je na obrázku nebo co asi dělá. Těšit se můžete na tyto příběhy: Překvapení, Draci, Tunel, Čaj o páté, Úklid, Hádanka, Rádio a Výstava.

Obálka Starý sad.inddProžijte spolu s Červíkem, Ptáčkem, Žábou, Motýlkem, Beruškou, Slimejšem a Myškou celý rok ve starém sadu a zažijte radost ze skvělého pohádkového vyprávění, protože tohle je to, co vás díky téhle krásné publikace čeká. Nejenom krásně strávené chvíle s dětmi, ale také příběhy, které si přečtete s chutí.

Knihu Starý sad vydalo nakladatelství Grada a objednat si ji můžete zde.

Další důvody, proč s dětmi mluvit o penězích

Posledně jsme si na téma finanční gramotnosti posvítili a bylo zmíněno 5 důvodů, proč s dětmi mluvit o penězích. Dnes