Recenze: Nepovedené kouzlo – Emilka a ztracená škola

Ráda by vám představila knižní novinku autorky Petry Martiškové s názvem Nepovedené kouzlo – Emilka a ztracená škola, která letos vyšla v nakladatelství Grada. Knížku překrásně doplnily ilustrace Zdeňky Študlarové. Knížka je určena pro děti předškolního a mladšího školního věku, zejména začínající čtenáře.

Malá čarodějnice Emilka žije v lese plném kouzelných bylinek. A sama je pěkné kvítko. Škola kouzel ji nebaví a učit se zaklínadla už vůbec ne. Mnohem raději běhá po lese a vymýšlí různé lotroviny. Vlastně ji ani nebaví být čarodějnicí. Chtěla by se stát raději bludičkou, protože ty mají krásné šaty, ladně tančí a umí se vznášet. A ještě více by chtěla být obyčejnou lidskou holčičkou! Jenže Emilka je čarodějnice a čeká ji svatojánská noc, v jejímž průběhu má složit čarodějnické zkoušky a prokázat, že umí všechna zaklínadla a kouzla. Kdo ale viděl Emilku kouzlit, tak ten ví, že je to hotová pohroma.

To se pak na stromech objevují malí vyplašení vepříci, nebo se z čarodějnické školy valí hustý dým. Není proto divu, že by Emilka ze všeho nejraději nechala školu zmizet, aby se nemusela učit a skládat protivné zkoušky. Tak moc si to přeje, až se jí během svatojánské noci toto kouzlo přece jen podaří… Zmizí však nejen její čarodějnická škola, ale také úplně všechny lidské školy! A co víc, nikdo si na ně nevzpomíná. Nejdříve se to Emilce a jejím kamarádům zdá skvělé, brzy ale zjistí, že bez školy zase taková legrace není. Nemají ani své kamarády, ani prázdniny. A tak začnou všichni společnými silami pracovat na tom, aby se jim do konce prázdnin podařilo všechny školy přičarovat zpátky. Zda se jim to opravdu podaří, prozradí knížka samotná.

Knížku u nás doma četly moje dvě dcerky (devět a pět let), starší předčítala a mladší poslouchala a prohlížela si obrázky. Text se četl velmi dobře, písmenka jsou dostatečně velká, aby vyhovovala hlavně začínajícím čtenářům. Ilustrace jsou moc povedené a už na první pohled zaujmou. Příběh je zajímavý a lehce čtenáře vtáhne do děje. Knížka se dětem moc líbila a určitě bude mít své místo v naší knihovničce.

Nepovedené kouzlo – Emilka a ztracená škola

Autorka: Petra Martišková

Ilustrace: Zdeňka Študlarová