Recenze: Matějova akrobacie

Taky se vám líbí akrobati? Jak lítají vzduchem, dělají neuvěřitelné kousky a baví celé publikum svou odvahou a nádhernou podívanou? Pak si zkuste akrobacii také doma s dětmi. Nebojte, vůbec to není těžké a pomůže vám s tím jedna velice zajímavá knižka.

Publikaci vydalo jogasdetmi.cz, autory jsou Rika Taeymans a Laura Van Bouchout. Celou knihou vás provází barevné ilustrace Emmy Thyssen. Hodně zvědavá jsem se pustila do prolistování a zkoumání Matějovy akrobacie. Matěj má 5 let, bydlí v červeném domku s mámou, tátou, bráškou a sestřičkou. Společně nacvičují pyramidu. A vy se to můžete naučit taky, a nejenom to. Pokud s něčím začínáte, musíte začít od začátku. Pilně cvičit, klidně i desetkrát dokola, zvednout se když se spadne, nic neuspěchat. Akrobacie totiž vychází z cirkusových technik a z procvičování pohybových her. V knize se akrobatické triky naučíte bezpečně, beze strachu a hravou formou, která bude děti opravdu bavit. Kromě toho si děti také zlepší své fyzické schopnosti, naučí se co dokáže jejich tělo, salta a mnoho jiného.

matějova akrobacie 003matějova akrobacie 004 matějova akrobacie 002 matějova akrobacie 001

Vůbec nejde o nic složitého, dokonce se budete divit, jak jednoduché to vlastně je. Cvičení je krátké a názorně nakreslené krok za krokem. K tomu je krátce popsáno, co máte dělat. Vlevo dole na každé stránce najdete symboly používané při cvičení. Symbolů je celkem 7. Jsou v rámečku a vysvětlení, co který znamená, najdete hned na začátku knihy. U každého cvičení tak hned víte , k čemu je cvičení dobré. Levá horní strana listu vám zase řekne, zda jde o procvičovací hry nebo o akrobacii. Z knížky jsem jsem byla příjemně překvapena. Dětem se cvičení velice líbí, a to nejenom těm doma, ale i ve školce. Ale pokud nechcete z práce odcházet vyřízeni, nedoporučuji dětem ukazovat. Cvičení je totiž velice návykové a děti – a to všechny – vyžadují neustále všechno opakovat pořád dokola.

matějova akrobacie 005matějova akrobacie 006matějova akrobacie 007

Díky poctivému trénování nakonec zvládnete nejenom pyramidy, vlajku nebo rock&roll, ale zjistíte, že hry jsou zábavné, děti se učí nebát se rychlých pohybů nebo jak se chovat ve vztazích. Ano, i tohle je důležité, protože důvěra v tomhle cvičení hraje velkou roli. Matějova akrobacie nabízí 24 akrobatických her a cviků pro celou rodinu, které přinesou radost všem a ještě k tomu rozvíjí motorické schopnosti a dovednosti u dětí.