Recenze: Konec bedny a jiné příběhy

Máte rádi napínavé příběhy ze školních lavic? Právě ty na vás čekají na 117 stránkách, v deseti kapitolách, odehrávajícími se převážně ve školním prostředí. Pojďte prožít legrační i o něco vážnější příběhy s našimi hrdiny – žáky školou povinnými nebo těmi ostatními, kteří jsou nějak spjati se školním prostředím.

Pomůžete jim vyřešit jejich často zapeklité situace? Jak se žáci například popasují s úkolem napsat veselý zážitek z prázdnin? Jak dopadne Kájův psí pokus? Což takhle dát si kapra po srbsku, kdo nám jej připraví a s jakým výsledkem? Co se odehrává, když do třídy nastoupí nová spolužačka? Kdo dostává denně poznámky a proč? Podaří se najít ztraceného psíka?  To, a ještě mnohem více se dočtete v nové knize autora Luboše Falteiska s názvem Konec bedny a jiné příběhy. Knihu vydalo nakladatelství Grada.

Uvedenou knihu jsem četla svému 6,5 letému synovi. Na první pohled nejen syna, ale i mladší dceru (4 roky) upoutaly obrázky na obalu knihy, což je patrné z fotografií. Bohužel samotná kniha již obrázky oživena není, což synovi opravdu chybělo. Dále některé věci ještě úplně nechápal, bylo třeba dovysvětlit. Proto jsme jednotlivé kapitoly většinou nedočetli do samého konce a přesunuli na další den. Ve výsledku jsme nakonec knihu rozložili do více etap, než jsem plánovala. Z tohoto důvodu bych volila věkové zařazení spíše pro děti o něco starší než můj syn (7-8 let).

2b 2a

Přesto nás kniha celkově velice oslovila. Je čtivá, psaná stylem, který já osobně oceňuji pro jeho srozumitelnost, humor a nadlehčenost. A rovněž synovi velice vyhovoval. Na knize se mi dále líbí, jak nenásilně našeho předškoláka, jehož nástup do školy je za dveřmi, vtáhla do dění ve školním prostředí. Na jednotlivých příbězích hrdinů mu přiblížila, co se může odehrát ve škole i mimo ni. Syn tak získal představu o životních situacích, které řeší naši hrdinové, což vnímám jako obrovské plus. Jsou to situace, které se v životě dějí a jistě se i on s některými potká. Setkáme se zde i s negativními jevy, které však do života také patří. Mého syna snad úplně nejvíce bavily zážitky akční a vtipné. Pokud bych měla vybrat ty nejoblíbenější, jistě bych volila Jendovy poznámky, ztracený pes, vánoční požár… . Do role favorita byl pasován příběh o žáku Vydrovi a jeho nečekaný závěr. Pro nás se kniha stala velkou inspirací k povídání o tom, co ho čeká ve škole, což vnímám jako další obrovské plus. Překvapilo mě, kolik zvídavých otázek se vyrojilo :-). Zbyl také  prostor k diskuzi o mezilidských vztazích, o lidech, jejich povahách, životních situacích. Líbí se mi, že kniha i nenápadně vychovává. Nad jednotlivými povídkami se děti mohou zasmát i zamyslet, také si uvědomí, co je dobré, co je špatné, jak by se neměl chovat, což vnímám jako další obrovské plus. Kromě toho zde syn získal několik poznatků – jména Karel Čapek, Sv. Čech a Alois Jirásek mu již nejsou cizí.
Jak jsem již uvedla, knihu bych vřele doporučila z důvodu, které jsem uvedla, dětem od 7-8 let. Určitě nešlápnete vedle!!! I my se ke knize budeme rádi vracet, časem ji budeme číst i s mladší dcerkou. A nyní popátráme, jaký z dalších titulů autora Luboše Falteiska, jehož styl je prostě jedinečný, přibude do naší knihovničky.

Knihu Konec bedny a jiné příběhy si můžete zakoupit zde. Vydalo ji nakladatelství Grada a podívat se můžete i na malou ukázku z knihy.

konec bednyVe škole je legrace! Každý den se dá se spolužáky prožít jiný podivuhodný příběh.

V deseti humorných povídkách najdou kluci a holky školou povinní spoustu veselých i vážnějších příhod ze života svých vrstevníků – a možná odhalí i špetku životní moudrosti.