Recenze: Klidně a pozorně jako žabka

Dnešní svět je uspěchaný. Děti tráví hodně času u televize, na telefonech a méně času s kamarády. Bohužel to je dobou, která je tak jiná než byla ta naše. Proto je nejenom pro děti důležité umět vypnout, srovnat si myšlenky, vypořádat se s obavami a starostmi. Prostě najít tlačítko pauza.

A přesně s tímhle vám pomůže kniha Klidně a pozorně jako žabka. Autorkou je Eline Snelová a vydalo ji nakladatelství Albatrosmedia.  Ze všeho nejdřívě mě zaujal slovo mindfulness. Říkáte si co to je? Tak to byla i má první otázka. 🙂 Mindfulness je cvičení pro děti a jejich rodiče. Přeloženo také jako plná pozornost, všímavost, mysl. Jednoduše řečeno, jde především o vylepšování svého sebeuvědomění a uvědomění druhých. Umět si poradit se svými emocemi, myšlenkami, naučit se jak a na co zaměřit svou pozornost, jak naslouchat.  Důležitým bodem je přítomnost. Co se děje v tuhle chvíli, právě teď. Mindfulness není třeba dlouze studovat. Pomocí tréninku se rozvíjí a prohlubuje. Není důležitý věk, je vhodný pro všechny. Jenom je potřeba najít si každý den trochu času.

recenze-2016-004 recenze-2016-003 recenze-2016-002

Publikace představuje dětem cvičení mindfulness hravým a jednoduchým způsobem. Není třeba se bát, že nepochopíte podstatu cvičení. Hlavní myšlenkou je vést děti k pochopení sami sebe, rozvíjení pozornosti. Cvičení podporuje a zlepšuje učení, emoční inteligenci a celkovou pohodu. Naučí děti jak lépe zvládat stresové situace, rozpoznat pocity uvnitř sebe, pomůže jim uklidnit mysl a lépe se soustředit, zmírnit strach a obavy nebo zvládat hněv. Koncept publikace se mi líbí, protože nabízí nové možnosti jak pomoci dětem v dnešním hektickém světě, kde na ně jsou kladeny velké nároky ze všech stran.

recenze-2016-005recenze-2016-008

Technika je vhodná pro děti od 5 let. Kniha nabízí jednoduchý návod, jak mindsfulness cvičit, co to je a jak vám může pomoci.

Tlačítko napájení je neustále zapnuté, ale kde je tlačítko pauza? Tato malá kniha pomůže schované tlačítko Pauza objevit a vysvětlí, jak ho co nejlépe používat.

Co říct na závěr?

Neočekávejte žádné zázraky, všechno je o tom, jak moc se čemu budete věnovat. Také se nesnažte cvičit, pokud děti zrovna nebudou chtít. Zkuste jim mindfulness dávkovat pomalu a postupně, protože vysoké očekávání a nároky by mohly akorát tak uškodit. Mindfulness je o pocitech a prožitcích, o všímavosti a plné pozornosti. Eline Snelová vás na 106 stranách seznání s cvičením a technikami mindfulness. Text se také prolíná s krátkými příběhy a jako krásný bonus navíc je CD s 12 cvičeními, které svým příjemných hlasem doprovází Jitka Balášová. Trecenze-2016-001akže se nemusíte bát, že nebudete vědět co dělat. Stačí jenom zapnout CD zaposlouchat se a Jitka vás provede každým cvičením od začátku až do konce.

Knihu Klidně a pozorně jako žabka vydalo nakladatelství BIZBOOKS ze společnosti Albatrosmedia a objednat si ji můžete zde.