Recenze: Háčkovaní ptáčci

S jarem si spojím také zpěv ptáčků, a je to nádhera. Hned po sněženkách další znak blížícího se jara a hlavně tepla a sluníčka. Knížka, kterou vám dnes chci představit, také může připomínat jaro, protože v ní najdete samé ptáčky, a to ne jen tak ledajaké…

V nakladatelství Metafora vyšla velice zajímavá knížka s názvem Háčkovaní ptáčci, autorkou je Kerry Lord a je unikátní. Teda, alespoň pro mne ano. A jelikož jsem si řekla, že háčkování přece nemůže být nic složitého, tak jsem se s chutí pustila do zkoumání a čtení této publikace. Ale ouvej. Zjistila jsem, že moje znalosti jsou docela bídné a bez kapitoly Technika háčkování, kde jsou uvedeny také zkratky, se opravdu neobejdu. Háčkovaní ptáčci jsou součástí projektu pro nováčky-samouky v oboru háčkování. V úvodu se dozvíte, jak s knihou pracovat. Kniha je rozdělena na 3 úrovně. Já bych řekla, že asi takto – začátečníci, pokročilí, ti co háčkování ovládají.  Jakou použít přízi, neboli která je nejlepší? Autorka háčkuje přízí TOFT, se kterou je naprosto spokojena, ale uvádí, že pokud použijete nějakou jinou je to pouze na vás. Jde ale o to, že konečný výsledek pak nemusí být stejný a může se stát, že místo nadšení bude zklamaní. Důležité je udělat si předem zásobu přízí různých barev, k tomu materiál pro vycpávání, háček, jehlu a nůžky. Pak už můžete začít. Vybrat si můžete ze 40 ptáčků, které můžete uháčkovat ve čtyřech velikostech. Nejmenší  bude mít 18 cm, největší 60 cm.

háčkovaní ptáčci 002háčkovaní ptáčci 003háčkovaní ptáčci 004

Každá úroveň má svoji barvu. Úroveň 1 – žlutá, úroveň 2 – oranžová, úroveň 3 modrá. Zelené označení má kapitola s technikou háčkování, háčkování ok, jak vycpávat a šešívat, v jakém pořadí, nebo jak figurku dokončit.

háčkovaní ptáčci 005háčkovaní ptáčci 006

Jak dopadlo mé háčkování?

Přestože je knížka velice hezky zpracovaná, já bych potřebovala obrázkový postup, krok za krokem. Což by z knížky pak asi udělalo rovnou encyklopedii. 🙂  Přiznám se, že asi raději zůstanu u svého tvoření a šití, a háčkování přenechám někomu jinému. háčkovaní ptáčci 001Můj pokus nedopadl moc dobře, takže jsem knížku předala někomu zkušenějšímu a čekám na hotový výrobek. 🙂 Tímto bych nerada někoho odradila, protože publikace je velice hezká, to jenom moje ruce jsou na tuto činnost levé. Rozhodně to nevzdám a snad se mi pelikán Ríša časem přece jenom povede.

Knihu Háčkovaní ptáčci vydalo nakladatelství Metafora a objednat si ji můžete zde.