Recenze: Chobotem sem, chobotem tam

Moc se mi líbí, jaký je v dnešní době výběr dětských knížek a že si opravdu vybere každý. Kdo už má doma malé čtenáře, jistě zná autorku Ivonu Březinovou a její knižní edici První čtení a také ví, že její knížky jsou moc pěkné.

Dneska vám představím její poslední knížku s názvem Chobotem sem, chobotem tam. Vydalo ji nakladatelství Albatros a ilustovala Alena Schulz. Veselá a humorně napsaná knížka zavede děti do jedné školy a do kabinetu pana učitele Váchy. Kamarádi Míša, Nina, Vládík a Teo tady totiž učiní neuvěřitelný objev. V lednici najdou topící se led a v něm jedno malé mamutí mládě. Děti se rozhodnou o mamuta postarat a zažívají díky tomu krásné dobrodružství. Ferdu (tak mamuta pojmenovali) musí nejenom krmit, ale také schovat před ostatními.

chobotem sem, chobotem tam 003 chobotem sem, chobotem tam 004 chobotem sem, chobotem tam 005 chobotem sem, chobotem tam 006

Co na knížku říkal syn?

Knížka se mi četla moc dobře. Nikde nebyla slova, kterým bych nerozuměl. Písmenka jsou velká a kapitoly hodně krátké. V knížce jsou také moc pěkné barevné obrázky, nebo jak říká mamka, ilustrace. Už vím, že ji také půjčím kamarádům a až bude umět číst Liborek s Májou, kteří jsou v první třídě, tak jim ji půjčím taky. Překvapením pro mě byl pracovní sešit, ve kterém jsem plnil různé úkoly. Dopisování slov, jména známých medvídků, doplnění jmen, zakroužkování správných odpovědí, spojování obrázku podle čísel, vybarvování, křížovka a spousta dalšího. Myslím si ale, že byl na vyplňování těžký, někdy jsem něčemu moc nerozuměl. Jinak se mi knížka i pracovní sešit moc líbily.

chobotem sem, chobotem tam 010chobotem sem, chobotem tam 009chobotem sem, chobotem tam 008chobotem sem, chobotem tam 007

Jak jsem již v úvodu psala, knížka je velice pěkně zpracována. Překvapením byl přiložený pracovní  sešit. Syn si sice stěžoval, že je těžký, ale spíše to bylo o tom, jak dobře předtím přečetl nejenom knížku, ale také zadání u úkolu. A protože je celkem nepozorný, tak nečetl pořádně, a pak nerozuměl zadání.  Jelikož jde o první čtení, jsou úkoly jednoduché, dětem můžete s vyplňováním pomáhat. 🙂 Kniha má 69 stran a kapitoly jsou velice kraťoučké. chobotem sem, chobotem tam 001Pracovní sešit má 16 stran, je černobílý a odpovědi na některé otázky najdete na poslední straně.

Knihu vydalo nakladatelství Albatros a zakoupit si ji můžete zde.

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (3 vyjádření)