Recenze: A-Ž PŮJDEŠ DO ŠKOLY – Pro holky, co se neztratí

Pokud máte doma předškoláka nebo předškolačku a chcete je – nenásilně, poutavě a hravou formou – připravit na to, co ho za pár měsíců čeká ve škole, měli byste se poohlédnout právě po této knížce. Vychází jak ve variantě pro holky, tak také pro kluky.

Publikace je koncipována jako slovníček či obrázková encyklopedie, na každé písmeno z abecedy je vybráno jedno heslo nebo slovo – spojené se školou, případně ke škole určitým způsobem patřící. Často jsou to výrazy, s nimiž se dítko setká poprvé opravdu až ve škole. Jen tak namátkou – A jako aktovka, D jako družina, I jako interaktivní tabule, K jako křída, O jako omluvenka či Z jako známka.

Když jsem dala knížku poprvé prolistovat své šestileté dcerce, nastávající školačce, procházela si knížku s velkým nadšením. Už zná všechna písmenka abecedy, tak zkoušela hádat, co jednotlivé kapitolky podle počátečních písmen skrývají. Některá hesla ji velice zaujala, pokračovala jsem ještě dále v jejich výkladu, vysvětlovala jsem jí je podrobněji. Asi nejvíce jsme probírali Poznámku a Čip, to ji evidentně zaujalo. Líbilo se nám oběma, že text je pěkně strukturován a že se občas mění druh či font písma, některé části textu jsou zvýrazněny nebo napsány velkými písmeny – takže šikovnější předškoláček si už dokáže i leccos sám přečíst. Navíc text je poměrně vtipný, takže na několika místech jsme se i dost dobře bavily. Díky této knížce je u čtenáře možnost procvičovat abecedu, věnovat se prvním pokusům o čtení a připravit potomka na školu tak důkladně, aby ho pak v reálné situaci nic nezaskočilo. Kniha je doplněna o velmi pěkné, zdařilé a vkusné ilustrace Anety Žabkové, díky nimž lze snáze získat dobrou představu o podobě školy.

fdaf8edda7f60428e9d23d6a65c01921 a-ž 4 a-ž 3 a-ž 2

Určitě všem maminkám a tatínkům doporučuji, aby publikaci pořídili do výbavičky nastávajících školáčků. Kniha může pomoci dětem, co se školy zatím obávají, trochu překonat strach z neznámého, těm ostatním zase zvýšit motivaci a podpořit ten pocit „být školákem“. Ale nemyslete si, není to čtení jen pro děti školou povinné – i rodičové se lecčemu přiučí

Na závěr se hodí ocitovat poslední heslo knížky – Ž jako ŽÁK:

Žák je ten, který se chodí do školy učit. Žákyně budeš už brzo ty sama! Došla jsi až na konec abecedy, takže už jsi připravená na to, AŽ PŮJDEŠ DO ŠKOLY. Přeju ti hodně štěstí. A víš co? Ty budeš dobrá žákyně!

0fcbbe798cfe2380b4d3fb199ce11d88

Knihu A-Ž půjdeš do školy vydalo nakladatelství Albatros a objednat si ji můžete zde.