Cvičíme v těhotenství

Rubrika: Kulturní a literární tipy

Názorný popis cviků a praktické rady
Cvičení, masáže a rady pomáhají budoucím maminkám získat více energie a síly před porodem a přispějí k tomu, aby se cítily méně unavené. Zmírňují nebo odstraňují také bolesti zad, křeče v lýtkách a žaludeční nevolnosti…

Při dodržování všech rad mohou ženy cvičit doma. Kniha také vysvětluje tělesné změny a příčiny příznaků, které se mohou v období těhotenství projevit. Cvičení jsou seřazena podle toho, na které části těla a fyziologické funkce jsou zaměřena. Začíná se dýchacími cviky, následující kapitoly uvádějí cviky na oběhový systém, břišní, prsní a další partie, cvičení procvičující záda a držení těla. Autorka dále radí, jak předcházet a čelit bolestem, zabývá se také možnostmi a příznivými účinky nebo škodlivostí dalších fyzických aktivit v době těhotenství. Připojena je tabulka programu cvičení pro jednotlivá období těhotenství, uspořádaná po třech měsících.

Chantale Dumoulin působí jako fyzioterapeutka v nemocnici Sainte-Justine (v nemocničním univerzitním centru pro matku a dítě), je profesorkou na Škole readaptace při Univerzitní klinice v Montrealu, přednáší na téma cvičení a rady pro období raného mateřství.

autorka: Chantale Dumoulin
nakladatel: PORTÁL
rok vydání: 2006
rozsah: 104 stran
vazba: brožovaná
ISBN: 80-7367-078-X

——————————————————————————————————————
Z úvodu ke knize:

Těhotenství je období, kdy v organismu ženy dochází k velkým změnám. Jedná se jak o změny tělesné (změna držení těla, zvýšení hmotnosti), tak fyziologické (hormonální změny, zvýšení objemu krve). Když otěhotníte, začnete si více uvědomovat své tělo a jeho schopnosti. Tyto nové pocity by vás měly podnítit, abyste se během těhotenství začala věnovat speciálnímu cvičení.
Fyzická aktivita vám dodá energii a sílu a pomůže vám zbavit se nadměrné únavy. Navíc vám může ulevit od bolestí zad, křečí v lýtkách a nevolnosti – to jsou příznaky, které v těhotenství trápí mnoho žen.
Cvičení vám pomůže, abyste se cítila lépe, navíc vás připraví na porod a ulehčí vám období po porodu. Cvičení také přispěje k tomu, abyste rychleji získala svou původní postavu.
Tato kniha srozumitelným způsobem vysvětluje fyzické a fyziologické změny, které vás během těhotenství potkají. Popisuje většinu příznaků a nepříjemných projevů, které se mohou objevit. Obsahuje také praktické rady a tipy na cvičení, která vám pomohou zůstat ve formě a pokud možno se zbavit nepříjemných pocitů.
Než zahájíte denní cvičební program, podívejte se na tabulku cvičení na konci knihy. Pokud se chcete dozvědět víc o jednom určitém symptomu nebo nepříjemném projevu, hledejte v knize podle rejstříku.
Přejeme vám příjemné těhotenství!

Právě vychází v nakladatelství Portál, objednat si ji můžete ZDE.

Napsal/a: redakce (Petra)

Toto taky stojí za přečtení!

Pořízení tažného zařízení je snadné a cenově výhodné

Disponovat vozem bez tažného zařízení není žádný hendikep, jak by se mohlo zdát. Pokud potřebujete využívat přívěsný vozík, karavan, nosič

Čtu dál →

Cyklistické dárky pro malé i větší cyklisty

Máte doma nadšeného cyklistu a nevíte, co mu pod stromečkem udělá největší radost? Podobným problémem se rok, co rok

Čtu dál →
Jindřichův Hradec

Prohlédněte si Jindřichův Hradec. S našimi tipy o nic nepřijdete

Jindřichův Hradec si zaslouží vaši pozornost. Je to nádherné město s pěknou historii. Najdete tu nádherné chaty a chalupy,

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (1 vyjádření)

  • Babi go go
    Babi go go

    Tak se vracíme do minulosti.
    To už nejmladší dcerce bylo 20 let.
    Když já byla těhotná,žádné cvičení pro těhotné nebylo,ano tolik rad a poučení.Dnešní maminky to mají lehčí.A přeji jim to.

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist