Waldorfská škola – zápis

Rubrika: Základní školy

63758_school_projectZŠ Brno, Masarova 11, přísp. org.
a W-alternativa, občanské sdružení pro podporu waldorfské pedagogiky
zvou všechny budoucí školáky a jejich rodiče…

v pátek 19. ledna 2007 od 13 do 18 h
a v sobotu 20. ledna 2007 od 9 do 12 h
na

zápis dětí do první třídy,

ve které se bude vyučovat podle školního vzdělávacího plánu waldorfské pedagogiky.

Waldorfští učitelé provedou děti zápisem zážitkovou formou. Je třeba počítat s jedno- až dvouhodinovým pobytem ve škole.

Zápisu budou předcházet 10. ledna 2007 ukázkové hodiny, kde sami na sobě můžete zažít část vyučování na waldorfské škole.
Od 16 h se stanete žáčky 1. třídy, v 16.30 h a v 17 h se na vlastní kůži přesvědčíte, jak se na vyšším stupni učí odborné předměty.

Místo konání: ZŠ Masarova 11, Brno – Líšeň
(MHD: autobus č. 78 a 45, tramvaj č. 8, trolejbus č. 26)

Více informací:
Jitka Reitterová, o.s. W-alternativa
email: reitterova.jitka@centrum.cz
tel.: 602 505 168
nebo www.waldorf-brno.cz

Napsal/a: Jitka Reitterová

Toto taky stojí za přečtení!

Kam s dětmi za lyžováním? V italském středisku Passo Tonale děti milují!

Italové děti milují, to je obecně známo. A udělají pro ně první poslední. Lyžařské středisko Passo Tonale vás o

Čtu dál →
Jak dětem ulevit od ucpaného nosu

Jak dětem jednoduše ulevíte od ucpaného nosu

Milé maminky, jsou Vaše děti často nachlazené? Teče jim z nosu, v noci mají ucpaný nos a těžce se jim dýchá? Pomozte

Čtu dál →

Môžem dať dieťatku jesť hocičo?

Môžem dať dieťatku pribináčika? Alebo zákusok? Alebo kupovanú nočnú kašu? V mamičkovských internetových skupinách sa pravidelne objavujú otázky, či to alebo

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (4 vyjádření)

  • Anonymní

    Ahoj, waldorfská škola neumí pracovat s dětmi nadměrně talentovanými a dětmi problémovými. Individuální přístup je tam dosti podivná záležitost. Nelíbí se mi ani vysoký počet dětí ve třídě. Myslím si, že alterna tohoto typu potřebuje poloviční počty. Viděla jsem rytmizace v 28 členné třídě a bylo to maso. Z praxe na w. škole mám všelijaké pocity. Často nekázeň, chaos…sice v krásně vyzdobených třídách, pět dětí z počtu silně rušivých a tři holčičky, které to berou vážně. Není to záležitost spíš infantilních rodičů, kteří by to chtěli zažít taky, proto tam dají své dítě a denně stráví tři hodiny na cestách, aby dali dítěti to nejlepší?… Taky jsme řešili typ školy – dcera je v první…psycholožka nám w. nedoporučila. Na chytré dítě se tam probírá pomalu. Pro děti slabé – je tam minimum systému. Waldorfští učitelé jsou výdejem energie (přípravou, slavnostmi, zátěží, bezučebnicovou výukou) přetíženi. Nakonec se moc neusmívají… Málokdy vydrží učitel učit jednu třídu devět let. Zdá se mi, že míň je někdy více. Znám waldorfské školy ve Švýcarsku a funguje to dobře, v Čechách to na mě působí chaoticky, nemůžu si pomoct. Asi přespříliš ideologie-je to tady stále mladé a nové. Všimla jsem si, že ve W školách chybí starší učitelé, možná minulou dobou, ale rozhodně na kolegiích schází bílé hlavy a to není dobře.
    Wjarmarky navštěvujeme rádi

    Ta, která se snažila waldorfu přiblížit a nakonec to vzdala…
    Je nám s dcerou dobře v málotřídní škole u nás ve vesnici. Máme 16 dětí ve třídě – bezproblémových a chytrých, učíme se normálním tempem z normálních učebnic s normální paní učitelkou.

  • Do waldorfské školy v Brně chodí můj nejstarší syn a dvě mladší děti mám ve waldorfské školce. Mám ty nejlepší zkušenosti, pro nás je to ta nejlepší škola, kterou můžeme svým dětem dopřát, i když za ní také jezdíme přes celé Brno. Píšete o kumulaci problémových dětí v těchto školách. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že „výskyt “ těchto dětí je srovnatelný z běžnou třídou. Vždyť všechny děti jsou skvělé, jen k nim musí učitel najít tu správnou cestičku. Děti zažívají prožitkovou výuku a já sama bych se moc ráda vrátila do školní lavice wald. třídy, protože takovou školu bych chtěla zažít. Myslím si, že tato škola je pro každé dítě, i když asi ne pro každého rodiče. Nejlepší je se do školy vypravit a podívat se, jak se děti učí po „waldorfsku“. Chtěla bych všem waldorfským učitelům v Brně poděkovat za jejich úžasnou práci.

  • Na ZŠ Masarova v Brně jsem se byla podívat zrovna nedávno na tady avizovaném předvánočním jarmarku. Byl to úžasný zážitek. Měla jsem z té atmosféry dojem, že do téhle školy bych své dítě chtěla dát (kdyby to ale nebylo přes celé Brno). Na praxích jsem byla vždycky jen v klasických základkách, kde se užívaly pouze prvky alternativních škol, bývalo to dobré a řekla bych i docela funkční, sama jsem se snažila o něco podobného. Alternativní školy jako celky nebo alespoň třídy jsem zažila pouze v Rakousku, moc se mi to líbilo, ale i tam jsem měla dojem, že se tam soustřeďuje příliš mnoho problémových dětí. Je pravdou, že se potom často úroveň znalostí nevyrovná 100% klasické ZŠ, ale je to hodně i o rodičích a motivaci dětí. Děti z alternativních škol mají i jiné druhy zážitků, je otázkou, co je pro pozdější život důležitější. Učivo se dá vždycky doplnit a může to být na každé škole jiné, tím chci říct, že ta úroveň znalostí nemusí být vždy horší. Je dobré zjistit si od ředitele kolik žáků z jejich školy se dostalo na střední školy popř. gymnázia. Tyto údaje se musí statisticky docela pečlivě zpracovávat a pokud ředitel nebude ochotný něco takového sdělit, tak jedině v případě, že se nemá čím chlubit.

  • Dáša P.
    Dáša P.

    Holky, máte některá zkušenosti s tímto typem školy?
    Já jsem se u dětí hodně rozhodovala, jestli je tam dát, neboť se daly předpokládat problémy s učením.
    Ale slyšela jsem i mnoho nechvalných komentářů typu: „děti pak nic neumí, nemohou se zařadit do běžné střední školy, apod. Také psycholožka mi to nedoporučila z toho důvodu, že se právě tam soustřeďuje mnoho problémových dětí, že už ten waldorfský systém vlastně pozbývá smyslu, neboť tam už nechodí skoro žádné tzv. „normální“ děti, tedy děti bez problémů s chováním, nebo bez neurologické dg, a stává se tak školou pro „problémové“ děti. Místo aby plnila funkci integrace pro tento typ dětí.
    Přesto tento typ školy uznávám jako první vlaštovky něčeho jiného, než jsme byli zvyklí my, naše generace.
    Taky systém „obecná škola“ se mi líbí a je to myslím dobrý kompromis mezi „klasickou“ a alternativní školou. :o)

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist