Učení formou hry platí již od dob Jana Ámose Komenského a pravdou je, že děti se tímto způsobem nepochybně naučí víc než klasickým drilováním…
Ráda bych vám představila tak trochu hravé „učebnice“, které by vašim dětem mohly pomoci při pochopení a zvládnutí učiva na základní škole. Všechny vyšly ve vydavatelství AlbatrosMedia.
Diktáty nemusí být vždy nuda!
Diktáty někdy v dětech vyvolávají obavy. Pomocí cvičebnic Veselé diktáty a doplňovačky se je snažíme dětem podat v přístupnější formě. Máme při tom na paměti dvě důležitá pravidla – opakování dělá mistra a škola hrou. Texty lze použít dvojím způsobem, který zvolíte podle zralosti dítěte nebo obtížnosti probíraného jevu. Buď můžete dítě nechat v první části doplnit chybějící písmena, nebo mu text podle klíče v závěru nadiktovat.
Knížky jsou vhodné pro procvičování pravopisu ve škole i doma.
Použili jsme pravopisné oříšky, které děti postupně louskají v 5. třídě, v příbězích sourozenců Adama a Elišky.
Cvičebnice Veselé diktáty a doplňovačky – Hurá do kuchyně se zaměřuje na tyto jevy:
– předpony ob-, v- (psaní bě/bje, vě/vje);
– předpony z(e)-, s(e)- , vz(e)-;
– skloňování podstatných jmen rodu mužského – vzor předseda a soudce;
– opakování skloňování podstatných jmen rodu ženského, středního, mužského;
– shoda podmětu s přísudkem;
– skloňování přídavných jmen tvrdých, měkkých, přivlastňovacích;
– stupňování přídavných jmen;
– skloňování zájmen já, ty, se, my, vy;
– skloňování zájmen ten, náš, on, ona, ono;
– skloňování číslovek.
Ve cvičebnici Veselé diktáty a doplňovačky – Hurá do psího světa jsme použili pravopisné oříšky, které děti postupně louskají ve 4. třídě, v příbězích psa Evžena.
Cvičebnice se zaměřuje na tyto jevy:
– předpony od(e)-, nad(e)-, pod(e)-, před(e)- a tvarově stejné předložky;
– předpony vz(e)-, roz(e)-, bez(e)- a předložka bez(e);
– předpony ob(e)-, v-, vy-/vý-;
– slovesa – časování sloves, slovesa zvratná, jednoduché a složené tvary sloves;
– skloňování podstatných jmen;
– shoda přísudku s podmětem.
Ve cvičebnici Veselé diktáty a doplňovačky – Hurá do pohádky jsme použili pravopisné oříšky, které děti začínají louskat ve 2. třídě, v pohádkovém příběhu malého draka. Děti jsou na další dráčkovy osudy zvědavé, proto pak k psaní diktátu necítí takovou nechuť, některé se na ně dokonce těší.
Cvičebnice se zaměřuje na tyto jevy:
ú na začátku slova, ů uvnitř a na konci slova
Psaní y (ý) po tvrdých souhláskách h, ch, k, r, d, t, n
Psaní i (í) po měkkých souhláskách ž, š, č, ř, c, j, ď, ť, ň
Slabiky dě, tě, ně
Slabiky bě, pě, vě, mě
Párové souhlásky na konci slov – b, p – d, t – ď, ť – h, ch – v, f – z, s – ž, š
Cvičebnice Veselé diktáty a doplňovačky – Hurá na výlet se zaměřuje na pravopisné oříšky, které děti postupně louskají ve 3. třídě, v příbězích spolužáků z jedné školy.
Cvičebnice se zaměřuje na tyto jevy:
Párové souhlásky uvnitř slov – b, p – d, t – ď, ť – h, ch – v, f – z, s – ž, š
Vlastní jména
Vyjmenovaná slova
TIP: Zajímají-li vás ukázky z uvedených cvičebnic, stačí, když kliknete na obrázek nebo podtržený název knihy
Pekelně snadné počítání s čertíkem Kvítkem!
Jmenuji se čertík Kvítko a chodím do čertovské školy a stejně jako děti se na hodinách matematiky učím malou násobilku. Strávil jsem nad příklady dlouhé hodiny, a přesto jsem měl sešit samou pětku. Ale použil jsem pár triků a vyčaroval si kouzelné karty. No a s nimi to pak byla hračka.
A protože jsme kámoši, mám jedny karty i pro vás. Najdete je jako přílohu na konci této knížky. Stačí, když je vystřihnete a uvidíte, jak vám to půjde pekelně snadno. Každý příklad je vlastně kratičký příběh. Číslicím od jedné do desíti je vždy přiřazen jeden obrázek: výsledek je pak namalovaný na druhé straně jako jeho kratičké dokončení. Stačí, když si budete karty postupně procházet a ty které si ještě nepamatujete, odložíte stranou a vrátíte se k nim jednou nebo i víckrát.
Hravá násobilka – 48 stran + 16 stran příloha, pro děti od osmi let
Ukázky najdete tady.
K objasnění každodenních dětských záhad…
Kniha Chci to vědět uvede malé průzkumníky do světa některých humanitních i přírodních věd, pokusí se jim jednoduchou formou vysvětlit některá jejich neodbytná PROČ a JAK. Zvídavé děti kolem osmi let v ní sice nenajdou odpovědi na všechny své otázky, kniha je spíše podnítí k dalšímu dotazování se po okolnostech a souvislostech především z těchto oborů: Dějiny Evropy, Umění, Hudba, Literatura, Náboženství, Filozofie, Zeměpis, Geologie, Ekologie, Biologie, Chemie, Fyzika, Astronomie, Matematika.
V závěru knihy si děti ve vědomostním kvízu mohou vyzkoušet, co si po přečtení knihy pamatují, zda si vzpomenou na určitá fakta a pochopily souvislosti. Pokud nebudou rozumět nějakému slovu, mohou si jej vyhledat v rejstříku na konci knihy.
Přejeme příjemnou zábavu při zkoumání záhad:
K čemu je matematika dobrá?
Proč se Mléčné dráze říká mléčná?
Proč byl důležitý vynález kola?
Proč hvězdy umírají?
Je možné zvážit atom?
Jak dobyli Řekové Tróju?
Dá se udělat obraz z útržků novinového papíru?
Ukázky najdete tady.
Publikace Fyzika na dvoře přináší 100 návodů k jednoduchým, ale zábavným fyzikálním pokusům, které si na dvorku či zahradě může vyzkoušet opravdu každý. Experimentovat budeme nejen s obyčejnou vodou, ale i se světlem, teplem, vzduchem, rostlinami, drobnými živočichy apod. Navíc všechny uvedené pokusy je možné provádět s použitím běžně dostupných pomůcek, jako jsou PET láhve, špejle, korkové zátky, sklenice, svíčky, olej, inkoust aj.
S knihou zjistíte, že všechno, co se ve škole učíte v hodinách fyziky, může být nejen užitečné, ale mnohdy také velice zábavné! Je určena:
•pro žáky základních škol, kteří si chtějí ověřit učivo z hodin fyziky v praxi
•pro učitele fyziky, kterým záleží na tom, aby jejich hodiny byly pestré a zajímavé
Kniha obsahuje:
•100 jednoduchých a zábavných pokusů s podrobnými návody, názornými obrázky a srozumitelným vysvětlením
Ukázky najdete tady.
Přeji příjemné učení!
Napsal/a: Iveta Pešková
Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (5 vyjádření)
knížky vypadají zajímavě,díky za tip
Samozřejmě, že tyto publikace jsou velmi zajímavé, jsou přínosem. Jen mě mrzí, že se mnohdy nedostanou tam, kam by se měly – mezi děti, které by je potřebovaly. Ba navíc, aby měly tyto děti podnětné prostředí. Teď se odhalím – pracuji jako učitelka na I. stupni ZŠ, ve třídě mám téměř polovinu dětí ze sociálně slabých rodin. Co naplat. Mnohdy kopíruji a kopíruji, někdy s úspěchem. Vím, že se kopírovat nesmí. Takže spíše texty pozměním. Nicméně už jsme ve 3. třídě, ale na opakování ročníku to není.
Pěkné knížky, veselé diktáty jsou super. 🙂
knížky vypadají zajímavě, musím po nich kouknout…momentálně jsme v očekávání FYZIKY na dvoře a moc se na ni těším a doufám že ve školce vyzkoušíme nějaké pokusy….
veselé diktáty už doma máme-je to skvělá cvičebnice
Mobile Sliding Menu