První třídou s VD – Závažné zprávy i trocha hádání

Rubrika: Základní školy

Naši prvňáčci mají za sebou své první prázdniny! Minulý týden tedy článek v rámci projektu První třídou s VD nevyšel. Byla jsem tedy zvědavá, co je u prvňáčků nového. Některé zprávy ale nejsou vůbec pozitivní. Až z toho mrazí.

S velmi závažným problémem se nám svěřila Kekunka. A podobný problém řeší i Myšička, která se vás ptá na názor, jak byste podobné situace řešily vy?
Dominikovi hrozí změna paní učitelky, což není určitě vůbec příjemné.
Jinak se zdá, že stále přetrvává ve škola pohoda a děti se těší na vyučování. Terezka zažila haloweenský karneval, Kačenka zase projektový den. Kristýnka svou dětskou upřímností prozradila mamince, jaký má pr…r. Simonka vyrobila moc hezký věnec, děkujeme za fotografii!
Nuninka nám připravila hádánku a jsem zvědavá, zda na ni přijdete!

Nebudu už dále zdržovat a pojďme si vše přečíst…

Cokynalda – Verunka

Celý týden neslyším nic jiného než : kdy už bude sníh:-)))) V rámci kroužku plavání se tento kroužek po napadnutí sněhu mění na lyžování 🙂
Veliká událost!!!! Máme slabikář, první knihu s pevnou vazbou a jsme na ní patřičbě hrdí 🙂

Danasi – Eliška

Tento týden hlásím první 3. Je ze zeleniny. Eliška je v tom nevině, paní učitelka chtěla vyznačit zeleninu na zahrádkách a zeleninu pěstovanou na poli. Eliška vyznačila jen obilí. Protože kukuřici, slunečnici i řepu krmnou pěstujeme doma. Vše mám pro zvířata. Eliška tedy toto přidala k hrášku, rajčatům, paprice, okurkám, mrkvi, bramborám atd. Snažila jsem se paní učitelce vysvětlit, že když ona to na zahrádce nemá, že to nemůže pěstovat někdo jiný. Eliška jen splnila zadání.
Nyní vysvětlujeme Elišce, že se bude muset ptát paní učitelky, co je obvyklé pro ni, či jak má vypadat výsledek. Protože, když to pěstujeme doma, jsme asi divní a nezapadáme do tabulek.

EE – Viktoria Ela

Jak jsem již psala, nad virózou jsme zvítězili, ale Viki přesto zůstala na dva dny ze školy doma – postihlo ji zvracení. Naštěstí to nic vážného nebylo, ve středu už zase běžela za kamarády.

Ve škole přidali písmenko u – ů – ú a na něm se nějak zasekla…už je písmen asi hodně a tak si Viki začala plést i ta, která už uměla dobře. Dnes prý přidají i písmenko i – í. Včera, v rámci přípravy na školu, jsme se na to koukly a nastal problém – těch znamének nad písmeny už je nějak moc. Tečku i čárku nad i četla jako čárku. Vždyť nad u mohou být přeci taky různá znaménka a je to stále dlouhé ů -ú. Tak jsem to nechala raději na p. učitelku, jak jim to vysvětlí 🙂 Sice je schopna přečíst třeba deset slabik za sebou správně, ale dlouho jí to trvá, protože si nejdříve v duchu přeříkává jednotlivá písmenka a to by neměla a ani to dřív nedělala… No uvidíme. Prostě trénujeme a trénujeme.

Od listopadu už i v naší třídě dostávají děti známky, máme zatím samé 1 a jednu 2 a dokonce i dvě 1 podtržené 🙂 Ale razítka jsou myslím v sešitě i nadále. V týdenním hodnocení p. uč. Viktorku chválila, že se zlepšilo psaní, že je komunikativní a ráda pomáhá p. uč. i dětem.

Kekunka – Světluška

Minule jsem neměla chuť ani sílu psát. Škola přináší spoustu starostí, ale přijdou okamžiky, kdy si říkáte, že výskyt vší, dvojka v žákovské či problémy s psaním, kvůli kterým dítko zůstane jako jediné ze třídy po škole, jsou úplné prkotiny. Pamatujete, jak jsem psala, že ji spolužák praštil do obličeje, když se zastávala kamarádky? To byla jen špička ledovce… Postupně a i díky náhodám jsme zjistili, že ten kluk s ještě jedním kamarádem Světlušku šikanují. Například využili chvíle, kdy byla sama (a učitelka daleko), přiběhli k ní a se slovy „My tě přišli zbít!“ se ji pokoušeli praštit pěstí do obličeje. Světlušce se podařilo utéct, takže to skončilo „jen“ dokopanýma nohama. Ostatně kopat do ní byla jejich oblíbená zábava. 🙁 A bohužel Světluška nebyla jediná. Když jsme to šli řešit s učitelkou, říkala, že nejsme první, jejichž dítě je obětí těch dvou. Že prý to už řešila s maminkami těch kluků, a ne jednou. Jenže k ničemu to nevedlo, kluci dál spolužáky bili. Světluška nechtěla na kluky žalovat, takže jsme se jen občas dozvídali, co jí zas provedli, a mockrát to neřekla ani učitelce. Umíte si to představit – posílat dítě do školy s tím, že ho dost možná ti dva zase zbijí? Tu absolutní bezmoc, že svému dítěti nemůžete nijak pomoct? Ten strach, co zase bude? Naštěstí, všechna čest učitelce, že nad tím nemávla rukou a řešila to. Vzhledem k tomu, jak veliký problém to byl a kolika dětí se týkal, nakonec jednoho z kluků, toho, který byl agresivnější, přeřadili do vedlejší třídy. Jeho parťák, osamocený, již děti netyranizuje. Jenže – oba kluci chodí do družiny, kde se mohou stýkat, takže strach přetrvává, i když v menší míře. Přeci jen čas, kdy se Světluška s oběma kluky může potkat, je nyní minimální – ale je. Stále jí říkáme, co má dělat, ať se jim radši vyhýbá, ať jakoukoli agresi okamžitě nahlásí. Zatím je klid a moc si přejeme, aby to tak zůstalo… Kdyby ne, co by teď ve škole dělali? Přeřadit toho kluka už nemají kam a domluvy nikdy nepomohly…

Ale abych nekončila tak pesimisticky, přidám informaci o pokroku ve škole. Děti už jsou u šestky a přidali i nulu, kterou předtím vynechali. V češtině už píšou řadu písmenek a začaly číst celé věty – už jsme u „Máma má mísu. Ela má mámu.“ a podobně.

Králíček  – Dominik

Tak máme po prázdninách i po delší nemoci a pokračujeme dál. Nám nastal menší problém, tedy doufám ,že bude jen menší.Na delší dobu onemocněla paní učitelka s hlasivkami a bohužel ji hrozí i operace, takže nastala změna učitelky. Od září se stačila paní učitelka, asistentka a Dominik sehrát, takže už nemusel být odváděn ze třídy, přestal nosit i motivační obrázky a nyní již má obrázky zase, protože prý tahle paní učitelka déle mluví a Domča ztrácí pozornost. Takže jen doufám, že se vše brzo vrátí k normálu.

Umíme stále více písmenek, čteme jednodušší a kratší věty, v matematice začali počítat do 6 a učit se číslice do 10. Nějaké psací písmenka někdy neví zda jít směrem doleva nebo doprava a tak se nám klátí.Ale snaha se cení a tak stále jsou razítka a jedničky. Kudy chodí, tudy si říká slova a na jaké písmeno začíná, někdy komentuje, že se ho ještě neučili, ale celkem nejsou větší problémy.

Ksalavova – Kačenka

Máme za s sebou listopadový týden školy, a nic nového a vyjímečného se nestalo. Měli jsme jen třídní schůzky, které dopadly výborně. Ve škole přibývají písmenka i číslice, začína psaní písmenek a skládání slov. Musíme tomu věnovat každý den odpoledne, aby potom nenastal nějaký problém s učením.
Minulý týden měli děti prázniny a čtvrtek a pátek šli do školy. Ve čtvrtek měli ve škole projektový den, to chodí děti bez učení a celá třída se rozdělí na skupiny a pracují na různých úkolech. Dětem se to moc líbí. V pátek měli něco podobného, ale bylo to celoškolní. Jen naše Kančenka se toho nezúčastnila. Ráno jsem ji odvedla jako každý den do družiny a za hodinu mi volá paní vychovatelka do práce, že Kačenka zvací. Musela jsem pro ni a byly jsem celý den doma. Ale doma to pak bylo už dobré.
Také jsme byly tento týden v úterý celá rodina u zubaře na preventivní prohlídce. Prohlídka dopadla na výbornou, což jsme velice rádi. Škoda, že už se k zubaři nechodí povinně se školou, jako to bylo za nás. Děti pak mají ze zubařů větší strach a co si bedeme povídat, někteří rodiče s dětmi k zubaři ani moc nechodí.
Přeji mnoho úspěchů do dalšího týdne.

Ludlinka – Terezka

Zdravím všechny po dvou týdnech, prázdniny byli prima, i když jsme dostali nějaké úkoly
a každý den jsme měli číst psát a počítat, ale přiznám se, že jsme to nedodrželi.
Ve čtení nám přibylo písmeno P a U. V matematice počítají do 5.
Také proběhl  haloweenský karneval, ale Terezka nechtěla jít, vůbec se nějak nezapojuje
do nepovinných akcí, přijde mi to, že si chce splnit co musí a hurá domů.Ve čtvrtek mají jet s družinou do divadla do Zlína a také nechce, ještě byla nešťastná z toho, že paní vychovatelka řekla, že musí jet všichni, ale není to pravda, na stránkách školy je psáno – jen pro zájemce, přijde mi to,  že
chtějí donutit , aby jelo co nejvíc dětí.Ve středu máme další třídní schůzky, zdá se mi, že to hodně letí.
Pozdravuje ludlinka s Terezkou.

Miney777 – Kristýnka

Tak další 2 týdeny za námi, je tu čas na další zprávy 🙂
Prázdniny nám utekly, ani nevím jak – víkend jsme strávili na chalupě, v pondělí děti hlídali tchánovci – my měli na večer bowling s pizzou 🙂 (zas na dlouhou dobu vybráno 😀 ), v úterý jsme si je přivezli, a středa se nesla ve znamení přípravy a opakování. Ve čtvrtek a v pátek děti neměly ve škole obědy – opravovali jim něco co jídelně – nějaké potrubí, či co.
V pondělí, když jsme Týnu vyzvedávala, mi říká: “ Mami, já mám průser“ – říkám, co se stalo – čekala jsem poznámku, nebo něco podobného. A ona prý: „Já dostala do školní písanky dvojku“ – a vypadala, že se brzy rozbrečí. Tak jsem vysvětlovala, že to přeci vůbec nevadí, že ano, jedničky jsou krásné, ale že na učení ve škole nejsou to nejdůležitější…. Že to je to, co si z té školy donese – co vše si zapamatuje. Měla velký strach z toho, že se jí děti budou smát, když to zjistí. Dalo mi to práci jí vysvětlit, že jen hlupák by se jí smál.
Celý tento týden se nese v procvičování psaní písmenek – i, u, e, j, m, a, o, l – znamének – a kombinací slov. V matematice se řada čísel a počítání rozšířila do čísla 4. V angličtině se učí konverzovat jednoduchými spojeními – musí umět odpovědět, když se jich pí. uč. zeptá na jméno, zazpívají  písničky 🙂 Čtení už jde Týnce krásně – čte všechno, a všude – občas mi z toho už jde hlava kolem, ale jsem moc ráda, že jí to nedělá potíže. Na mažoretkách konečně dostala hůlku – věděli jste, že se tou hůlkou netočí mezi prsty – ale že celý fígl je jen v kroucení zápestím, co největší rychlostí? 😀 Já tedy ne 😀

Myšička1407 – Vašík

Přeji všem hezký den a klidný následující týden.Máme za sebou další týden ve škole. Učíme se psát písmenko a. Vašík je šikovný a snaží se. Dostali jsme i slabikář a začínáme číst věty.
Klasika máma mele maso, máma má Emu, máme mísu masa a tak…
Vzpomínám na své první čtení slabikáře 😀 Ve škole se učí spoustu básniček, písniček, zatím je ze školy nadšený.
Bohužel jsme museli řešit i lehkou formu šikany. Naštěstí to dopadlo dobře, zakročily učitelky. A snad už se to nebude opakovat. Možná by to mohlo být i tématem do diskuse. Setkala se některá z Vás s ubližováním? Šikanou? Jak řešíte problémy Vašich dětí, když jim je ubližováno?

Necháte to tak nebo to řešíte s učiteli? Budu ráda za Vaše odpovědi.

Nuninka – Nathaniel

Prázdniny utekly rychla a to i přesto, že je děti měli prodloužené až do neděle. :-)Ve škole proběhlo focení a fotky jsou opravdu děsné. Chci je vrátit, tak jsem zvědavá jak pochodím. 🙁

V matematice už sčítají čísla až do 5.Píší číslice 1,2,3,4,5,7. Z písmenek mají nově U u. A protože většina dětí dost škrábe, paní učitelka dětem vzala písanku, že jí prozatím uloží do šuplíku.

V živé abecedě mají také jedno nové písmenka P a U. Takže si Naty už umí přečíst třeba tyto věty : Máme pole, pepa pase,Ema, máma má maso…..Čtení jde Natymu moc pěkně, i když si občas něco splete. Horší je psaní. Tam škrábe jako kocour. Jestli bude po mě, máme se na co těšit 🙂

Paní učitelka už dává známky, zatím máme několik jedniček a dvě dvojky, právě ze psaní. Za říjen nemá Naty v žákovské knížce vůbec nic. Tak nevím jestli na to paní učitelka neměla čas, nebo jestli se jí nechtělo. Zato já doma musela vysvětlovat, proč už paní učitelka nedává razítka.
Ale teď se Naty chlubí prvními známky. 🙂 Zatím jsme zdraví, tak doufám, že budeme i nadále. 🙂

Ve výtvarce dostaly zajímavou matematickou hádanku. Zkusíte si jí taky?

28=2

11=0

88=4

36=1

48=?

Příjdete na to co bude patřit za rovná se?

PetraO – Štěpánka

Uběhlo 14 dnů, kdy jsem psala naposledy, proběhly nádherné (bylo tak krásně a teplo) podzimní prázdniny , i když mě skončily o trochu dříve, protože jsem musela opět do práce. Ten zkrácený pracovní týden byl super, a i když jsem měla odpolední (které mi sice dopřejí jistý druh odpočinku, ale jsem pak totálně mimo jako matka), tak jsem  s dětmi mohla být alespoň dopoledne, kdy jsou běžně ve škole, či školce. Štěpánka už si ze školy přinesla slabikář, nadšeně ho všem ukazovala a sama od sebe si k němu sedá a pokouší se číst slabiky..Už je dost vypilovala a písmenka se jí tak nemotají…vlastně jsem zjistila, že neměla ani tak problém se zapamatováním jednotlivých písmenek, jako to prostě říci hned dohromady. Pomohlo ji se při čtení chovat „matematicky“ a říci si P a A je dohromady PA a td…přes prázdniny vlastně neměli ani jiný úkol, než číst a číst a číst a šlo ji to podle mě už celkem dobře.
Také psali nějaký větší test z matematiky, ze kterého dostala dvojku. Koukala jsem, že je učitelka známkuje skoro jako velké děti. Dost zmatkovala v rozkládání čísel, přitom předchozí den z toho měli domácí úkol a šlo ji to dobře.., takže jsme si to večer zopakovali, vzala jsem si na pomoc dřevěné kostky, které měla  různě dělit, tak snad už příště bude v onom rozkladu jistější.
Děti už také daly svá psaníčka pro Ježíška za okno, Štěpánka dopis celý nakreslila, a už se začínají těšit. Koupila jsem spoustu vykrajovátek, aby se děti nehádaly (měli jsme jich málo), takže už se nemohou dočkat, až mi budou pomáhat při pečení cukroví. Utíká to hrozně rychle..

Pvosa – Simonka

Prvního listopadu si Simonka domů přinesla nový slabikář. Do té doby pracovaly s Tetkou Abecedkou. Tak teď postupně čtou ve slabikáři. Už se ale moc těší na nové písmenko. V matematice sčítací, odčítají do 5. Simonka má v sešitěch spoustu jedniček, některé jsou i s hvězdičkou. Sem tam dostane 1- a výjmečně 2. Také stále dostávají razítka.
Jinak když se zeptám, jak ve škole, tak odpověď je stále stejná: „Paráda“.

V týdnu Simonka přinesla z odpolední družiny v rámci dovedných rukou věneček z listí. Moc se jí povedl. Základ je z kartónu vystřižený věneček a na něj nalepené listí.

venecek

Dvanáctého listopadu nás čeká od 16hod. první rodičovské sdružení. Už se těším, co všechno se o našich dětičkách dozvíme.

Článek je součástí projektu První třídou s VD.
Pozn. redakce: Texty maminek neprošly redakční úpravou.

Napsal/a: Peťka

Toto taky stojí za přečtení!

Kam s dětmi za lyžováním? V italském středisku Passo Tonale děti milují!

Italové děti milují, to je obecně známo. A udělají pro ně první poslední. Lyžařské středisko Passo Tonale vás o

Čtu dál →
Jak dětem ulevit od ucpaného nosu

Jak dětem jednoduše ulevíte od ucpaného nosu

Milé maminky, jsou Vaše děti často nachlazené? Teče jim z nosu, v noci mají ucpaný nos a těžce se jim dýchá? Pomozte

Čtu dál →

Môžem dať dieťatku jesť hocičo?

Môžem dať dieťatku pribináčika? Alebo zákusok? Alebo kupovanú nočnú kašu? V mamičkovských internetových skupinách sa pravidelne objavujú otázky, či to alebo

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (19 vyjádření)

  • pvosa

    JJ, také jsem počítala, hledala logiku :-(.

  • Ctiradko přesně, dospělý se to totiž nejdříve snaží vypočítat, děti na to jdou jinak 🙂

    Marinado 🙂

  • ctiradka

    Nuninko, s nápovědou jsem na to přišla taky…. vím, proč ta 2… mě právě překvapilo, že to je „lehký úkol“ pro zpestření… pro prvňáčky…. :-)…ale to bude tím, že v tom asi dospělí hledají logiku… 🙂

  • Marinada

    Nuninko, sice první odpověděla správně Lien, ale za sebe můžu napsat, že jsem spočítala ta bříška, jak jsi poradila 🙂

  • Ctiradko, tohle prý lehce zvládnou děti ve školce. A na výtvarce jim to dala za úkol jako takové malé zpestření. A ohledně známky, to fakt nepochopím, ale vyjádřila jsi se tak, jak si to myslím i já.

    Holky, číslo máte správně, ale víte proč je tam zrovna toto číslo?

  • ctiradka

    Nuninko 🙂 taky jsem si lámala hlavu, co to je, když to dostali děti v první třídě…. a proč dostali „matematickou“ hádanku ve výtvarce.. 🙂

    Holky, já zažila na třídních konzultacích zajímavou věc…. Jakoubka to ve škole hodně baví, dá se říct, že je premiant, to psaní není nakonec tak hrozné, jak jsem se bála, a co se týká všeho ostatního, všechno umí, učitelka ho chválí… Den před třídní schúzkou dostal poznámku za chování o přestávce… no, dle jeho slov ho honila nějaká holčička a on za to vůbec nemohl.. :-):-):-):-) Klasika, pobavilo mě jeho vysvětlení… O nic nejde.
    Nicméně paní učitelku mají vynikající, vím (a taky mi to řekla), že by poznámku za jedno běhání nedostal…tak mi je jasné, že se tam honí jako urvaný každou přestávku… (a chápu, že je to mezi těmi lavicemi nebezpečné, ona sma mi řekla, že ho upozorňuje pořád, aby neběhal.. a prostě neposlouchal, tak mu zkusila napsat poznámku….)… to mi nijak nevadí, protože možná, že ta poznámka mu pomůže si uvědomit, že běhat nemá…

    Ale… ten den dostali známky do žákovské za čtvrtletí – nevím, jestli to máte taky, ale známka u každého předmětu zvlášť.
    Paní učitelka mi opatrně říká, že mu jiná paní učitelka (která je učí angličtinu) dala 1-2. Ptám se proč (mimochodem ta angličtinářka je divná, skoro nic nedělají, nemají z angličtiny žádné úkoly, žádné razítka.. nic, prostě občas něco vybarví…) a učitelka mi řekla, že taky byla v šoku, ale že jí ona paní učitelka řekla, že prý to má za to, že vyrušuje v hodině. Že prý to dala dvěma dětem ze třídy. To jsem se jí zeptala, jestli to myslí vážně, že dítě v prvním čtvrtletí dostane do žákovské na „vysvědčení“ z předmětu 1-2 kvůli vyrušování v hodině, když mu nikdy učitelka nenapsala žádnou poznáku, žádný vzkaz pro rodiče, žádnou známku..prostě nic… A ona na to, že je taky v šoku, že vůbec nechápe, co to má znamenat, a že vůbec nechápe, proč zrovna Kubík, který je úplně vzorný, co se učení a hodiny týče… No, zatvářila jsem se a řekla něco v tom smyslu, že mám na to svůj názor, ale že nevím, jeslti ho mám prezentovat veřejně… Ona nato, abych ho klidně řekla.. Tak jsem řekla, že to, že někdo dá prvňáčkovi na první „vysvědčení“ v první třídě 1-2 a zdůvodní to, že je to za vyrušování, že tohle považuju za pedagogické selhání. Že ona si má ve třídě zařídit, aby jí děti vnímaly, ona je má zaumout… a pokud nějaké dítě nemá problém v jiném předmětu, jenom u ní, tak je to divné… A bez upozornění, že mi to připadá, že si takto řeší svou neschopnost a komplexy. Na to mi naše paní učitleka odpověděla, že se mnou naprosto souhlasí, ale že mi to nemohla ze své pozice sama takto říct. Že mi doporučuje za ní ihned zajít, zeptat se a pokud to nepomůže, hned to řešit klidně i u ředitelky, že to není její taková první zkušenost s touto paní učitelkou… Zírala jsem jako blázen, nicméně nechci, aby mé dítě mělo v první tříde 2 v pololetí jen za to, že nějaká učitelka si neumí sjednat pořádek a dá mu to „za trest“. Pokud vyrušuje, má to řešit jinak, ne ho trestat horší známkou… :-):-):-)
    Angličtinářka mi řekla, že „si popletla děti“, že ta známka byla pro někoho jiného a že mu to už v žákovské přeškrtla a opravila. No, co na to říct? Kdyby se spletla, může se stát, nicméně je smutné, že si splete děti, když jim píše čtvrtletní hodnocení do žákovské… prvňáčkům….. a hlavně když se spletla, měla to oznámit třídní a říct jí to (ta o ničem nevěděla.. a mimochodem pokud by se spletla, tak by tuto známku dostal někdo jiný…). Můj osobní názor je, že si to potom rozmyslela, tak to prostě v té žákovské zaškrtala (taky vizitka) a vymluvila se….

    Jde o blbost, nejde o šikanu, chápu… ale překvapení to bylo nemilé…

  • Marinada

    „Číslo“ 2, ne číclo 🙂

  • Marinada

    Jinak hlásím číclo 2 🙂

  • Marinada

    Jí si myslím, že děti jsou pořád stejný, ale někteří rodiče dělají velkou chybu – vidí své děti jako modly, za které by ve všech situacích dali ruku do ohně a když pak nastane nějaký problém, odmítají ho řešit, protože „tohle by moje dítě nikdy neudělalo“ a dítě pak škodí vesele dál. Pokud nejsou rodiče ochotni spolupracovat (což je bohužel většinou), pak je to opravdu těžké.

  • Lien

    Tak 2??

  • Lussy, už ve školce?To je šílené.: -(

    Na hádanku se nesmíte díval jako na mat.příklad, ale jako na hádankau.
    Nápověda: bříška
    🙂

  • pvosa

    Tak na matematický úkol jsem krátká a mrzí mě, že jsem na to nepřišla :-)…jsem zvědavá na řešení.
    Je mi líto, že už děti dokážou být na sebe tak zlý :-(. Neříkám, že za nás nebyly problémové děti, ale dnešní doba je o dost horší, bohužel.

  • Marinada

    Lussy, tak to mě mrzí. Proto se nechtělo Tvojí dcerce do školky 🙁 Moc držím palce a opravdu – pokud to nechtějí řešit učitelky, stačí říct, že půjdeš za ředitelkou a hned se k tomu postavěj jinak. Aspoň to je moje zkušenost.

  • Lussy

    Marinado,
    mi bohužel řešíme šikanu v mateřský školce mezi 5 letými dětmi.
    Je to mazec a děsím se toho, co bude ve škole :-(.
    Navíc učitelky nic nevidí, neslyší, nic nechtějí řešit…

  • Marinada

    Nuninko, tak vážně nevím a jsem zvědavá, v čem je ten klíč.

    Myšičko, tak to mě mrzí, tohle je vždycky hrozně těžké, kor když se s rodičema nedá mluvit. Jestli můžu jen poradit, mně se před lety osvědčilo udělat si před rozmluvou s učitelkou přípravu, protože jsem čekala, že učitelka bude poukazovat na to, že moje dcera by se měla naučit víc bránit a prosadit se – no a nespletla jsem se 🙁 Na naší učitelku zabral tehdy argument, že moje dítě nikomu neubližuje a tudíž očekávám, že nikdo nebude ubližovat jí. Dala mi za pravdu a nakonec to dobře dopadlo. Není ani od věci si přečíst školní řád, protože tam se dá taky spoustou věcí argumentovat – je tam jasně dané, na co má dítě právo, atd.
    Jinak mně dalo vlastně největší práci zjistit, že se vůbec něco děje. Šikana je v každé třídě (i když se to třeba zrovna netýká našeho dítěte), jen rodiče to často vůbec netuší a ještě své dítě potrestají za to, že např. opakovaně ztrácí přezůvky (a vůbec si nedají práci zjišťovat, proč se to tak děje).
    Moc držím palce. A jsem nemile překvapená, že tohle musíte řešit už na začátku první třídy 🙁

  • Marinado,ani jedno.
    Ze šikany mě teda mrazí. : -( doufám, že se to vyřeší a děti zase budou bez obav chodit do školy.
    Miney i posmívání je určitý druh šikany. 🙁

  • mysicka1407

    Díky bití bohužel pokračuje. Akorát je to tentokrát lump z naší třídy terorizuje tam skoro všechny děti. Dnes táta šel ráno do školy. Jsem zvědavá co bude dál, ale bohužel rodiče jej mají za miláčka a jsou k tomuto problému velice benevolentní. Třídní schůzky jsou za týden, čekáme co bude jinak to budeme řešit na schůzkách.

  • Marinada

    Nuninko,
    vůbec nevím – dala bych tam 3 nebo 6, ale to jen že se mi to tam kosmeticky hodí 🙂

    Ohledně šikany – v první řadě jste pozorní rodiče, že jste to včas zjistili a hned to šli řešit. A řeště to dál, nenechte to být – pokud nemají kluka kam přeřadit, ať ho vyhoděj. (Záleží teda taky na tom, jak se k tomu staví rodiče toho provinilce). Jinak co vím, tak řešit by se to mělo (mohlo) nejprve rozmluvou mezi rodiči, když nezabere, nebo se s nima nedá mluvit, tak jít za učitelkou a pokud ani to nempomůže, pokračovat za ředitelkou a v nejhorším případě se obrátit na školskou správu.
    Taky vím, že se nesmí mluvit napřímo s tím dítětem-lumpem, ale přítel si s jedním takovým vejlupkem promluvil hodně drsně mezi čtyřma očima a jeho dcera má od té doby pokoj – takže možná stojí za to risknout to 🙂
    Moc držím palce!

  • miney777

    brrr, až mě z té šikany mrazí 🙁 u nás ve třídě je zase obrovský problém s posmíváním – to bylo to, čeho se Týnka tak bála s tou dvojkou… děcka se posmívají kvůli všemu – „jééé, tymám ale hnusně poškrábanou lahvičku na pití, to nemáte na novou“ – „helééé, Týna má zas to stejné tričko, co měla včera…“ – a tak bych mohla pokračovat – ve středu máme třídní schůzky, tak se na to zeptám…

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist